احراز هویت بیومتریک جایگزین رمزعبور

احراز هویت بیومتریک جایگزین رمزعبور برای ورود به سایت‌ها می‌شود

احراز هویت بیومتریک در حال جایگزین شدن با روش وارد کردن رمزعبور برای ورود به سایت‌ها است. این سیستم علاوه بر ارائه امنیت بیشتر به کاربران، می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های حاصل از رمزعبور را نیز از بین ببرد.

آیا از اینکه رمزعبور خود برای ورود به هر سایتی که در آن ثبت نام کرده‌اید را باید حفظ باشید، خسته شده‌اید؟ یا شاید از یک رمز عبور برای تمامی سایت‌ها استفاده می‌کنید (که ما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم) و شما از هک شدن در آینده می‌ترسید؟ نگرانی شما طولی نخواهد کشید که برطرف خواهد شد. چرا که یک استاندارد جدید برای سایت‌ها احتمالا احراز هویت بیومتریک خواهد بود تا با وارد کردن رمزعبور رسما خداحافظی کنیم.

احراز هویت بیومتریک به مرورگرها می‌آید

API جدید WebAuthn به شما اجازه می‌دهد تا با احراز هویت بیومتریک وارد سایت‌ها شوید. حال فرآیند احراز هویت می‌تواند از طریق یک اسکنر اثر انگشت، یک اسکنر چهره و یا یک USB Key صورت گیرد. نخستین مرورگری که این استاندارد را دریافت کرده موزیلا فایرفاکس است و در آینده‌ای نزدیک گوگل کروم و مایکروسافت اج نیز آن را دریافت خواهند کرد. هنوز هیچ صحبتی مبنی بر این که آیا اپل نیز از استاندارد احراز هویت بیومتریک در مرورگر سافاری خود استفاده خواهد کرد یا خیر نشده است،‌ اما بعید به نظر می‌رسد از آنجایی که این شرکت دارای یک تکنولوژی پیشرفته تشخیص چهره به نام فیس آی دی (Face ID)‌ است، علاقه‌ای به بهره‌گیری از آن در مرورگر اینترنتی خود نداشته باشد.

البته در نظر داشته باشید که این استاندارد هنوز در مرحله بررسی قرار دارد و به صورت رسمی پذیرفته نشده است. با این حال، مرورگرهای محبوب همین حالا نیز آن را قبول کرده‌اند. پس این خبر خوبیست که تا چند وقت دیگر شما می‌توانید با استفاده از اسکنر اثر اتگشت و یا سایر گزینه‌های بیومتریک وارد سایت‌هایی که در آن‌ها ثبت نام کردید شوید و دیگر نگرانی بابت فراموشی رمز عبور نداشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چیز خوبیه
    این روزا هرچی امنیت بالاتر باشه بهتره

  2. خیلی خیلی راحت میشه کارمون دیگه. پسوردا هم میمونن همیشه

  3. خدا خیرشون بده. عالی میشه اگه به صورت رسمی منتشر بشه