قیمت خودروهای وارداتی با دلار 4200 تومانی

قیمت خودروهای وارداتی با دلار 4200 تومانی باید کاهش پیدا کند

پس از افزایش بی‌رویه نرخ دلار، دولت موفق به تک نرخی کردن آن در قیمت واحد 4200 تومان شد. حالا انتظار می‌رود قیمت خودروهای وارداتی که طی چند روز گذشته همتا با دلار به سمت بالا سعود کرده بودند نیز با کاهش همراه باشد.

در حالی که دلار طی هفته جاری روند افزایشی خودش را طی می‌کرد و در مقاطعی قیمت آن به بیش از 6 هزار تومان نیز رسیده بود، دولت با اجرای یک سیاست مناسب و تک نرخی کردن دلار به ارزش 4 هزار و 200 تومان موفق شد جلوی نابسامانی به وجود آمده را بگیرد و التهاب به وجود آمده در بازار ارز را بخواباند. در همین حال امرالله امینی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در تازه‌ترین صحبت‌های خود عنوان کرده است که با توجه به تک نرخی شدن دلار و کاهش قیمت قابل توجهی که تجربه کرده است، انتظار می‌رود قیمت خودروهای وارداتی نیز کاهش پیدا کند.

قیمت خودروهای وارداتی همپای دلار بالا رفت

در حالی که اواخر سال گذشته نرخ دلار در بازار آزاد در مرز 5 هزار تومان قرار داشت، اکثر واردکنندگان، قیمت محصولاتشان را با توجه به این نرخ افزایش دادند. اما شرکت‌ها به همین‌جا اکتفا نکرده و با افزایش بیشتر ارز طی هفته‌ی گذشته، بار دیگر شاهد افزایش قیمت از سوی آن‌ها بودیم. اکنون که دولت موفق به تک نرخی کردن ارز بر روی قیمت واحد 4200 تومان شده است، حالا باید قیمت خودروهای وارداتی نیز تا حداقل 20 درصد کاهش پیدا کند.

به گفته‌ی امرالله امینی، واردکنندگان خودرو باید با همان سرعتی که اقدام به افزایش قیمت خودروی خود با بالا رفتن نرخ ارزش کردند، در برابر کاهش قیمت خودروهایشان نیز با دلار 4200 تومانی اقدام کنند. از این رو وی معتقد است که با توجه به سابقه‌ی بد شرکت‌های واردکننده اتومبیل در نقض حقوق مشتریانشان، باید در اینجا دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کرده و توجه ویژه‌ای را به قیمت گذاری خودروها از سوی این شرکت‌ها داشته باشند.

همانطور که احتمالا مستحضر هستید،‌ در پی نوسان بی‌رویه نرخ دلار طی چند هفته گذشته که باعث افزایش ارزش دلار و کاهش پول ملی ایران شده بود، دولت طرح تک نرخی کردن این نرخ را کلید زد و قیمت 4200 تومان را برای آن در نظر گرفت. دولت همچنین مدعی شده است که هیچ گونه مشکلی بابت عرضه ارز در بازار وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. اگه میخواستن قیمتارو بیارن پایین زودتر از اینا انجام میدادن

  2. حالا نه که شما هر روز ما شین میخرید اونم خارجی
    کم تجمل گرا باشید

  3. چرا اینقدر سر مردمو گول میمالن خب معلموه دروغ میگن

  4. دو تا حالت پیش میاد

    1- دلار 4200 میدهند به وارد کننده : که فقط میشه رانت و نه تنها برای جامعه فایده ای نداره
    2- دلار رو خود وارد کننده باید با صادرات تعمین کنه : که بسیار خوب و شایسته هست

    حالا اگر تیتر محتوا “(یمت خودروهای وارداتی با دلار 4200 تومانی باید کاهش پیدا کند) رو در نظر بگیریم، باید گریست

    با تشکر

  5. کدوم تک نرخی راحت 500 گذاشتن رو قیمت قبلیشون و از ارزونی هم خبری نخواهد بود معلوم نیست چند روز بتونه رو این قیمت باقی بمونه

  6. اینا همش وعده های سر خرمنه