گوشی های موبایل انعطاف پذیر

گوشی های موبایل انعطاف پذیر امسال عرضه می‌شوند

اولین سری از گوشی های موبایل انعطاف پذیر تا پایان سال جاری میلادی معرفی خواهند شد. اما کدام شرکت، سازنده اولین گوشی هوشمند منعطف خواهد بود؟

ما قادر به شمارش تعداد پتنت‌های مربوط به گوشی های انعطاف پذیر که اسناد آنها طی سال‌های اخیر در اختیارمان قرار گرفته است، نیستیم. علی‌رغم افزایش تعداد این دستگاه‌ها و انتشار اطلاعات مختلف در مورد آنها، “ZTE Axon M” را می‌توان تنها موبایل منعطف موجود در نظر گرفت که به صورت اقتصادی ارائه شده است. هرچند، حتی اکسون ام نیز یک موبایل انعطاف پذیر واقعی نبوده و به نظر می‌رسد ما با دستگاهی واحد اما با دو نمایشگر رو به رو هستیم. با این حال، “DigiTimes” در گزارشی جدید از عرضه اولین مجموعه گوشی های موبایل انعطاف پذیر تا پایان سال 2018 میلادی خبر داده است.

گوشی های موبایل انعطاف پذیر

ZTE Axon M

تکمیل 80 درصد از فرآیند ساخت گوشی های موبایل انعطاف پذیر سامسونگ

مطابق با این گزارش، تعدادی از فروشندگان در حال سرعت بخشیدن به روند تحقیق و توسعه پروژه‌های مرتبط هستند. همچنین با توجه به گزارش “ET News”، انتظار می‌رود سامسونگ به عنوان شرکت پیشگام در حوزه موبایل، نقشه راه خود برای مدل‌های انعطاف پذیر را در سال 2018 اعلام کند. پیش از این، سامسونگ الکترونیکس پتنت‌های متعددی در رابطه با گوشی های موبایل انعطاف پذیر را در آمریکا و کره جنوبی ثبت کرده است. همچنین این گزارش می‌گوید سامسونگ از پنج سال پیش در حال توسعه اسمارت فون هایی است که نمایشگر آنها به طرف داخل تا می‌شود و فرآیند ساخت آنها نیز تا 80 درجه تکمیل شده است.

جدای از سامسونگ، کمپانی آمریکایی اپل نیز درخواست خود برای ثبت پتنت مربوط به تعدادی گوشی هوشمند تاشو را ارائه کرده و آن‌گونه که دیده‌بان‌های این حوزه می‌گویند، در میان آنها می‌توان طراحی صفحه نمایشی با امکان خم شدن از سه طرف را نیز مشاهده کرد. گفته می‌شود پتنت‌های اهالی کوپرتینو، کاربردی به جز گوشی های هوشمند دارند. در نتیجه فعلا معلوم نیست که اپل هم به توسعه و عرضه گوشی های موبایل انعطاف پذیر روی خواهد آورد یا نه.

با این تفاسیر، اگر امسال سامسونگ قصد عرضه یک موبایل واقعا انعطاف پذیر را داشته باشد، شاهد روندی افزایشی در طراحی و عرضه چنین محصولاتی از سوی چینی‌ها خواهیم بود. به این موارد باید امکان استفاده از فناوری مربوط به دستگاه‌های انعطاف پذیر اپل در محصولاتی جز تلفن های هوشمند را هم اضافه کرد.

گوشی های موبایل انعطاف پذیر

پتنت گوشی تاشوی هواوی

جدیدترین پتنتی که در وب‌سایت سازمان جهانی مالکیت فکری یا به اختصار «وایپو» منتشر شده، طراحی یک تلفن منعطف را نشان می‌دهد که می‌تواند به یک تبلت تبدیل شود. سپتامبر سال گذشته نیز هواوی پتنت نمایشگری را ثبت کرده بود که تا کردن آن از بخش مرکزی امکان‌پذیر بود. در همین راستا، برخی منابع از احتمال معرفی اولین موبایل انعطاف پذیر هواوی تا پایان سال جاری میلادی خبر می‌دهند.

ال جی، اوپو، لنوو و زد تی ای، از دیگر شرکت‌هایی هستند که به نظر می‌رسد توجه ویژه‌ای به این حوزه دارند. پیش‌تر لنوو یک موبایل منعطف مفهومی را معرفی کرده بود که کاربران می‌توانستند اندازه نمایشگر آن را از 5.5 اینچ به 7.8 اینچ گسترش دهند. مدیران هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با زمان احتمالی تولید این محصول جدید را منتشر نکرده‌اند. در سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که ZTE روی بهبود طراحی اکسون ام کار کند تا در نهایت شاهد معرفی یک موبایل واقعا انعطاف پذیر از طرف این شرکت باشیم.

مطابق با گزارش “Strategy Analytics”، انتظار می‌رود 700 هزار دستگاه موبایل انعطاف پذیر در سال 2019 عرضه شود و این میزان در سال‌های 2021 و 2022، به ترتیب به 30.4 میلیون و 50.1 میلیون دستگاه خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. هواوی هم زده جاده خاکی اخه کاربردش چیه

  2. گوشی انعطاف پذیر ؟؟ بازم شروع کردن؟؟ اینا

  3. ببینیم کدوم زودتر عرضه میکنه