گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 10

مقایسه شانه به شانه سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 10 اپل

سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 10 شرکت اپل به عنوان دو مورد از زیباترین پرچمداران بازار شناخته می‌شوند. با مقایسه اپل آیفون 10 و سامسونگ گلکسی S9 پلاس به گوشی هوشمند جذابتر برای خود پی خواهیم برد.

اپل و سامسونگ دیرتر از شرکت‌های دیگر و در سال 2017، به جمع دنبال‌کنندگان طراحی بدون حاشیه اضافه شدند. سامسونگ با اختلاف تقریبا زیاد از اپل و در اوایل سال گذشته به وسیله معرفی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به سازندگان گوشی های بدون حاشیه ملحق شد و چند ماه بعد نوبت به اپل رسید تا آیفون 10 را مجهز به همین ویژگی معرفی کند. البته این تنها ویژگی منحصربه‌فرد آیفون ایکس نبود.

اگرچه نخستین گوشی ناچ استایل را پرچمدار اپل در سال 2017 خطاب می‌کنند، اما این اسنشال فون بود که با قرار دادن یک زائده در بالاترین بخش نمایشگر به منظور قرار دادن دوربین، زمینه را برای حذف حاشیه‌های بالای صفحه نمایش فراهم کرد. اپل با بهبود آن، سبک طراحی مشابهی را در آیفون ایکس دنبال کرد. به عقیده بسیاری از کاربران، بریدگی بالای نمایشگر قسمتی حواس پرت‌کننده محسوب می‌شود، اما در هر صورت امکان حذف حاشیه‌های بالای نمایشگر را مهیا کرده است.

مقایسه گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 10

از آنجایی که اپل پرچمدارانش را در نیمه دوم سال معرفی می‌کند، هنوز تا معرفی آیفون‌های 2018 زمان زیادی باقی مانده است. پس طرف حساب آی او اسی سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، آیفون ایکس به شمار می‌آید.

آیفون 10

از نظر طراحی بدون حاشیه، نمایشگر Infinity Display سامسونگ حس بهتری به کاربر منتقل می‌کند. یکی از دلایل برتری آن را باید گوشه‌های منحنی دانست که شکلی خاصی به گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس و در ادامه پرچمداران سری S سال 2018 داده‌ است. به همین دلیل اگرچه پرچمداران دو سال اخیر سامسونگ حاشیه‌های بیشتری در بالا و پایین نمایشگر در مقایسه با آیفون 10 دارند، اما اطراف آن‌ها به لطف طراحی منحنی حاشیه‌های کمتری دیده می‌شود.

گلکسی اس 9 پلاس

اپل بعد از سال‌ها طراحی بدنه‌های فلزی برای آیفون‌ها، در سال گذشته به طراحی شیشه‌ای پنل پشتی روی آورد. این کار علاوه بر زیبایی، امکان اضافه شدن پشتیبانی از تکنولوژی شارژ بی‌سیم را نیز به آیفون‌های جدید آورد.

با مقایسه گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 10 به زیبایی ظاهری پرچمدار سامسونگ پی می‌بریم، اما این به معنی زشت و یا جذاب نبودن برترین گوشی آیفون تا امروز نیست! یکی از فاکتورهای مهمی که گوشی‌سازان حین طراحی گوشی باید در نظر داشته باشند خودش‌ دست بودن آن است که خوشبختانه در گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 10 به خوبی رعایت شده است. با استفاده از تصاویر زیر که این دو گوشی را شانه به شانه یکدیگر نشان می‌دهند بهتر خواهید توانست گوشی جذاب از نظر خود را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اس 9 پلاس خیلی بهتر بود

  2. هرچند رقبتی به هیچ کدوم ندارم ولی از نظر طراحی و زیبایی ایفون و انتخاب میکنم و از نظر مشخصات بهتر اس9