بازار موبایل

بازار موبایل هنوز از شوک نوسانات ارزی خارج نشده است

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم کارت و لوازم جانبی گفت بازار موبایل هنوز از شوک نوسانات ارزی هفته گذشته خارج نشده و همچنان در حالت رکود به سر می‌برد.

افشار فروتن، رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم کارت و لوازم جانبی اعلام کرد بازار موبایل در روزهای اوج جهش نرخ دلار دچار رکود شد و با این که دولت نرخ دلار را یکسان اعلام و به نوعی قیمت‌ها را تثبیت کرد، اما باز هم بازار گوشی های تلفن همراه از حالت رکود خارج نشده و هنوز تحت تاثیر افزایش نرخ ارز قرار دارد.

رکود شدید در بازار موبایل

به گفته فروتن، نوسانات نرخ ارز در دوره جهش موجب شد تا عرضه‌کنندگان حتی فروش گوشی های موبایل را متوقف کنند و خرده‌فروشی در این بازار نیز تحت تاثیر قرار گرفت. با اعلام تثبیت نرخ ارز، بازار موبایل از آن حالت رکود عمیق خارج شد، اما هنوز هم تاثیر آن دیده می‌شود. رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه در ادامه گفت:

برای رونق دوباره بازار موبایل باید دولت ارز اختصاصی را به انجام واردات ارائه دهد تا این بازار به روند عادی خود بازگردد. نمی‌توان انتظار رونق یک شبه را در بازار داشت. واقعیت این است که بازار موبایل هنوز از نوسانات نرخ ارز متاثر است، چرا که در آن دوره علاوه بر فروشندگان، مصرف‌کنندگان هم تمایلی به خرید کالا نداشتند و هنوز هم وضعیت به طور کامل به حالت عادی خود بازنگشته است.

در هفته‌ی گذشته ارزش دلار تا بالای 6 هزار تومان هم پیش رفت و این اتفاق حوزه‌های مختلف را تحت تاثیر خود قرار داد. در این میان، بازار لوازم الکترونیکی از جمله موبایل که به طور مستقیم به واردات و ارزهای خارجی وابسته هستند بیشتر از همه تحت تاثیر قرار گرفتند.