گوشی هواوی نوا 3 ای

نگاهی به طراحی ناچ در صفحه نمایش FullView گوشی هواوی نوا 3 ای

گوشی هواوی نوا 3 ای (Huawei Nova 3e)، میان رده‌ی جدید هواوی به تازگی وارد بازار ایران شد. این گوشی از طراحی بریدگی بالای صفحه نمایش یا ناچ (Notch) در صفحه نمایش FullView بهره می‌برد که در ادامه به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

هواوی به تازگی گوشی نوا 3 ای (Huawei Nova 3e) را به عنوان یک مدل جدید برای مصرف‌کنندگان مدرن و جوان معرفی کرده است. گوشی هواوی نوا 3 ای مانند بسیاری از دستگاه‌های فعلی Huawei دارای صفحه نمایش FullView با پوشش تمام بدنه و آخرین نسخه رابط کاربری هواوی یعنی EMUI 8.0 است. این مدل با طراحی متفاوت و ساختاری مناسب، از زمان رونمایی تا عرضه توجه‌های زیادی را جلب کرد.

گوشی هواوی نوا 3 ای

بعد از رونمایی آیفون 10 در بازارهای دنیا و جدید بودن قسمت بریدگی یا ناچ (Notch) در بالای صفحه نمایش، کاربران احساس آشنایی چندانی با این قسمت نداشتند اما امروز Notch بالای صفحه نمایش به یک استاندارد در میان گوشی های هوشمند تبدیل ‌شده است. از سوی دیگر ابعاد این قسمت تأثیر مستقیمی بر طراحی کلی گوشی هوشمند دارد لذا طراحان گوشی هواوی نوا 3 ای به عنوان گوشی جدیدی در محصولات هواوی که از ناچ برخوردار است در هنگام طراحی اجزای داخلی، دقت و حساسیت زیادی به خرج دادند تا ابعاد آن را تا حد امکان کم کنند.

عرض بریدگی بالای صفحه نمایش تقریبا نصف شده است

تولیدکنندگان گوشی هوشمند هر روز قصد دارند طراحی باریک‌تری را در گوشی‌های خود به‌کار گیرند و هواوی هم از این قاعده مستثنی نیست. تیم طراحی Huawei  توانست با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های کاملا پیشرفته خود، بخش ناچ گوشی را تنها در ضخامت 5 میلی‌متر جای دهد. همچنین لازم به ذکر است که عرض بریدگی 47 درصد کوچک‌تر از آیفون 10 است. با در نظر گرفتن این موارد می توان Nova 3e را به عنوان نماینده‌ای برای زبان طراحی جدید هواوی و همچنین نمایی از گوشی‌های آینده در بازار گوشی های هوشمند دانست.

طرح بی نقص دوربین، بلندگو و سنسورها در پشت ناچ

هرچه اندازه بریدگی بالای صفحه نمایش یا Notch کوچک‌تر باشد، قرارگیری دوربین‌ها، سنسورها و بلندگو گوشی سخت‌تر خواهد بود. به همین دلیل هواوی از چند نوآوری‌ برای جای دادن این تجهیزات در این بخش کوچک گوشی نوا 3 ای بهره گرفت. اندازه فوم ضد گردوغبار لنز 0.2 میلی‌متر کاهش یافته و گوشی به شکل پریسکوپ طراحی شده تا بتواند با استفاده از حداقل مقدار فضا، صدای فوق‌العاده‌ای ارائه دهد. نوآوری‌های فوق اجازه داده طراحی بی‌نقصی در این گوشی هواوی در فضایی بسیار کوچک حاصل شود.

طراحی آنتن منحصربه‌فرد برای بازده بالا در کنار صرفه‌جویی در فضا

آنتن همچنان یک چالش طراحی است. به ‌منظور به حداقل رساندن فضای آنتن، هواوی طراحی یک آنتن منحصربه‌فرد را در نوا 3 ای انجام داده که به آن اجازه می‌دهد تا طول قطعه اصلی آنتن را از 11.1 میلی‌متر به 2.6 میلی‌متر بدون تأثیر منفی بر عملکرد آنتن برساند.

رابط کاربری سازگار ناچ در گوشی هواوی نوا 3 ای

برای بهینه کردن نمایش پیام‌ها در بالای صفحه، عناصر طراحی رابط کاربری EMUI 8.0 در این گوشی به شکل ویژه‌ای اصلاح شده تا نوار وضعیت HUAWEI nova 3e عملکرد کاملا سازگاری با بریدگی بالای صفحه نمایش در هر دو سمت آن داشته باشد. به‌ صورت نرم‌افزاری این قابلیت نیز در نظر گرفته شده است تا با دریافت یک به‌روزرسانی نرم افزاری کاربر بتواند با سیاه کردن اطراف بریدگی، این قسمت را حذف کند.

موارد ذکر شده در طراحی مینیمال Notch گوشی هواوی نوا 3 ای نشان می‌دهد که هواوی تا چه میزان به بی‌نقص بودن طراحی گوشی اهمیت می‌دهد. از طراحی کلی گوشی تا مواد به کار گرفته شده در ساخت این گوشی، Huawei تمام تلاش خود را کرده تا گوشی بی‌نقصی را به بازار عرضه نماید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی زیباست و با سلیقه طراحی شده