بهترین افزونه های گوگل کروم

بهترین افزونه های گوگل کروم برای محافظت از حریم خصوصی

آشنایی با بهترین افزونه های گوگل کروم در زمینه محافظت از حریم شخصی و امنیت می‌تواند اینترنت را به فضای بهتری تبدیل کند. در ادامه، بهترین افزونه های گوگل کروم را معرفی خواهیم کرد.

امروزه اینترنت دیگر یک ابزار برای سرگرمی نیست و همانند نیروی برق، مردم برای انجام بسیاری از کارهای خود به آن احتیاج دارند. شاید بدون اینترنت بتوان زندگی کرد، اما این چیزی نیست که مردم می‌خواهند چرا که زندگی بدون اینترنت دشوار می‌شود. همچنین در اینترنت می‌توان مجموعه قابل توجهی از سایت‌ها و اسکریپت‌ها را پیدا کرد که برای دریافت اطلاعات از کاربران برای استفاده در بدافزارها طراحی شده‌اند. کروم بوک ها از جمله لپ تاپ های بسیار ایمنی هستند که گوگل تلاش دارد امنیت آنها را به حداکثر برساند. اگر کاربران تمام تبلیغاتی که گوگل نمایش می‌دهد را مسدود کنند، این کمپانی دیگر نمی‌تواند درآمدزایی داشته باشد. همین موضوع نیز باعث شده تا مهندسان تمام تلاش خود را صرف افزایش ایمنی کروم بوک ها کنند.

هرچند، هراندازه که تلاش‌های گوگل مفید باشد، برخی مواقع کافی نیست، خصوصا زمانی که بخواهیم در مورد کوکی‌ها و تبلیغات «بد» صحبت کنیم. اینترنت بسیار بزرگ بوده و ممکن است میلیون‌ها نفر از مردم پیش از آن‌که گوگل تبلیغات بد و یا بدافزارها را در لیست سیاه خود قرار دهد، با آنها در تماس باشند. البته برای حل این موضوع کاربران می‌توانند با نصب برخی افزونه‌ها، اینترنت را به فضای امن‌تری برای خود تبدیل کنند.

در ادامه، بهترین افزونه های گوگل کروم در زمینه حفاظت از حریم خصوصی و امنیت را معرفی خواهیم کرد.

معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم

AdGuard AdBlocker

بهترین افزونه های گوگل کروم

AdGuard اساسا بهترین مسدودکننده تبلیغات نیست. این افزونه از همان بلک لیستی استفاده می‌کند که سایرین نیز بهره می‌برند، اما قدرت پردازش بالاتری در انجام کارها در مقایسه با Ublock Orgin (که در ادامه معرفی می‌شود) دارد. هرچند، AdGuard را می‌توان بهترین ابزار جامع و all-in-one برای آن دسته از افرادی در نظر گفت که نمی‌خواهند هیچ افزونه دیگری را روی مرورگر خود نصب کنند.

علاوه بر این، افزونه پیش رو “crypto-mining” را نیز مسدود می‌کند. یک وب‌سایت می‌تواند زمانی که شما مشغول بازدید از صفحه‌ای خاص هستید، از پردازنده شما برای ماین ارزهای دیجیتال استفاده کند. برخی وب‌سایت‌ها به این موضوع در زمان بازدید کاربران اشاره می‌کنند، ولی وضعیت در مورد اغلب آنها معکوس است. AdGuard مانع چنین چیزی خواهد شد تا زمانی که شما خواسته دیگری داشته باشید.

دانلود (رایگان)

uBlock Origin

بهترین افزونه های گوگل کروم

یک افزونه متن باز که نیاز چندانی به استفاده از پردازنده و حافظه رم ندارد. اگر به دنبال نصب افزونه‌ای مخصوص جلوگیری از ماین وب‌سایت‌ها هستید، uBlock Origin می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به علاوه، فعال و غیر فعال کردن این افزونه برای سایت‌های مورد نظر هم بسیار ساده انجام می‌شود.

دانلود (رایگان)

No Coin

بهترین افزونه های گوگل کروم

No Coin متن باز بوده و تنها یک کار انجام می‌دهد: مسدود کردن سایت‌هایی که با سرقت پردازنده و حافظه رم شما به دنبال استخراج ارزهای رمزپایه هستند. در حال حاضر، چندین افزونه مسدودکننده استخراج ارز دیجیتال در فروشگاه کروم وجود دارد، اما در میان آنها No Coin بهتر از سایرین عمل می‌کند.

این افزونه رابط کاربری کوچکی دارد و زمانی که روی آن کلیک می‌کنید، به شما اجازه می‌دهد سایت‌های مورد نظر را در لیست سفید قرار داده و یا به وب‌سایتی خاص اجازه دهید از طریق سیستم شما به استخراج ارز دیجیتال بپردازد.

دانلود (رایگان)

همچنین بخوانید:

آموزش نصب افزونه های کروم از طریق گوشی بر روی کامپیوتر

Ghostery

بهترین افزونه های گوگل کروم

گزینه بعدی در لیست بهترین افزونه های گوگل کروم ، Ghostery نام دارد. این افزونه در مسدود کردن ردیاب‌ها و ترکرهایی که می‌خواهند بدانند شما کجا هستید، از چه سایتی آمده‌اید و قصد دارید به چه سایتی مراجعه کنید، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این سایت‌ها شما را دنبال می‌کنند و به همین دلیل است که به آنها ردیاب یا ترکر گفته می‌شود.

Ghostery نیازی به راه‌اندازی نداشته و شما می‌توانید با ایجاد حساب کاربری، موارد مختلف را با مطابق با سلیقه خود شخصی‌سازی کنید. همچنین متوقف کردن این افزونه آسان است و این موضوع اهمیت زیادی دارد چرا که بسیاری از المان‌های طراحی وب‌سایت‌های مختلف به اشتباه به عنوان ردیاب‌های اجتماعی شناخته می‌شود چرا که ردیاب‌های اجتماعی فریبنده بوده و از آنها تقلید می‌کنند.

دانلود (رایگان)

Flashcontrol

بهترین افزونه های گوگل کروم

Adobe Flash چیز ترسناکی است. المان‌های صفحه و تبلیغات که از آن استفاده می‌کنند، توان پردازنده را بلعیده و استفاده بسیار زیادی از حافظه رم دارند. متاسفانه Flash ناامن بوده -خصوصا زمانی که فایل صوتی باشد- و هر چیزی که به وسیله آن پخش می‌شود، آزاردهنده است.

Flashcontrol المان‌های Flash را هنگام پخش شدن روی تمام صفحات وب کنترل می‌کند. به جای پنجره‌ای با نمایش تبلیغات آزاردهنده، شما یک جعبه خاکستری را مشاهده خواهید کرد و در صورتی که قصد تماشای محتوای آن را داشته باشید، روی آن کلیک می‌کنید تا ظاهر شود. به هر صورت بدون آن نباید از اینترنت استفاده کرد.

دانلود (رایگان)

Disconnect Facebook

بهترین افزونه های گوگل کروم

لیست بهترین افزونه های گوگل کروم را با معرفی افزونه Disconnect Facebook به پایان می‌رسانیم. فیسبوک در ردیابی اطلاعات شما عملکرد بسیار خوبی دارد و تا زمانی که مرورگرتان باز است، باید از یک افزونه برای جلوگیری از این کار استفاده کنید. Disconnect Facebook ترکرهای فیسبوک و ترکرهای پیکسل را متوقف کرده و مانع دنبال کردن شما توسط سایت‌هایی می‌شود که چنین ردیاب‌هایی دارند.

استفاده از این افزونه به معنی عدم امکان مشاهده فیسبوک و استفاده از حساب کاربری شخصی نیست، ولی Disconnect Facebook مانع نمایش گزینه‌های “Like” و “Share” خواهد شد. با این حال، اگر می‌خواهید زاکربرگ را از فعالیت شخصی خود دور کنید، احتمالا به این افزونه نیاز خواهید داشت.

دانلود (رایگان)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بسیارخوب موفق باشید

  2. بهترین روش برای مسدود کردن استخراج ارزهای دیجیتال توسط سایت ها، استفاده از یک آنتی ویروس قدرتمند ترجیحا NOD32 هست. این آنتی ویروس در تمام مرورگر ها و نرم افزار ها مانع چنین اتفاقی میشه. در چنین مواقعی یک اخطار برای شما میاد که 2 گزینه پیش روی شما قرار میده، Allow و Disallow که با زدن دومی، ارتباط رو قطع خواهد کرد. دقت کنید که از آنتی ویروس های کرک شده یا لایسنس های رایگان استفاده نکنید. چون وضعیت بدتر میشه.

  3. خیلی مفید بود سپاس فراوان

  4. دیگه توی گوگل کرومم مگه حریم شخصی هست