طولانی ترین پل های جهان

معرفی طولانی ترین پل های جهان + عکس

طولانی ترین پل های جهان علاوه بر هزینه ساخت بالا، معماری حیرت‌انگیزی دارند و همین موضوع آنها را در کانون توجه قرار می‌دهد. در ادامه، طولانی ترین پل های جهان را معرفی خواهیم کرد.

تابستان امسال، انتظار می‌رود چین بزرگ‌ترین پل دریایی دنیا را با نام «پل هنگ کنگ جوهای ماکائو» که 34 مایل (54.7 کیلومتر) طول دارد، افتتاح کند. این پل بزرگ، سه شهر اصلی در چین را به یکدیگر متصل می‌کند.

این پل بزرگ شامل شش لاین و چهار تونل می‌شود که یکی از آنها زیر آب قرار گرفته است. اگرچه پل هنگ کنگ جوهای ماکائو را می‌توان یک مگاپروژه حیرت‌انگیز در نظر گرفت، ولی اندازه آن به هیچ‌وجه با سازه 102 مایلی (164 کیلومتری) تایوان با نام «پل بزرگ دانی یانگ کانشان» که به عنوان بزرگترین پل دنیا شناخته می‌شود، قابل قیاس نیست.

به بهانه افتتاح پل هنگ کنگ جوهای ماکائو در آینده نزدیک، در ادامه به معرفی طولانی ترین پل های جهان می‌پردازیم.

طولانی ترین پل های جهان

طولانی ترین پل های جهان

گذرگاه ملک فهد

«گذرگاه ملک فهد» که با نام «پل دوستی بحرین و عربستان» نیز شناخته می‌شود، سال 1986 با طول 16 مایل (25.7 کیلومتر) به منظور اتصال این دو کشور به یکدیگر ساخته شده است.

طولانی ترین پل های جهان

پل خلیج جیاوزهو

اغلب طولانی ترین پل های جهان در چین واقع شده است که به عنوان نمونه می‌توان به «پل خلیج جیاوزهو» با 16.6 مایل (26.7 کیلومتر) اشاره کرد که شهر شرقی چینگدائو را به جزیره هوآنگداو متصل می‌کند.

مطابق با اطلاعات گاردین، این پل در واقع بخشی از «پروژه اتصال خلیج جیاوزهو» محسوب می‌شود؛ یک بزرگراه 25.8 مایلی (41.5 کیلومتری) در طول خلیج.

طولانی ترین پل های جهان

پل دنگهای

«پل دنگهای» یکی از دیگر از همین سازه‌های عظیم در چین با طول 20.2 میل (30.2 کیلومتر) است. این پل که سال 2005 ساخت آن به اتمام رسید، چجیانگ و شانگهای را به یکدیگر متصل می‌کند.

طولانی ترین پل های جهان

پل رودخانه یانگ تسه

«پل رودخانه یانگ تسه» -که از رودخانه یانگ تسه در استان جیانگسو می‌گذرد- در واقع شامل دو پل می‌شود. جزیره “Shiyezhou” در بخش مرکزی این مجتمع 22.1 مایلی (35.5 کیلومتری) قرار گرفته است.

طولانی ترین پل های جهان

پل خلیج هانگژو

زمانی که «پل خلیج هانگژو» در سال 2008 باز شد، زمان مسافرت از نینگبو به شانگهای را از دو ساعت به یک ساعت رساند.

طولانی ترین پل های جهان

پل مانچاک در آمریکا

یک پل دوقلو و بتنی در لوئیزیانا، «پل مانچاک» نام داشته و در سال 1979 با طول 22.8 مایل (36.6 کیلومتر) افتتاح شده است.

طولانی ترین پل های جهان

پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین

«پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین» به عنوان یکی دیگر از بزرگترین پل های دنیا، از روی رودخانه پونچاترین (یا بهتر است بگوییم تالاب پونچاترین) می‌گذرد. این پل 23.8 مایل (38.3 کیلومتر) طول دارد.

طولانی ترین پل های جهان

پل هنگ کنگ جوهای ماکائو

«پل هنگ کنگ جوهای ماکائو» که در سال 2017 کار ساخت آن به پایان رسیده، بزرگترین پل دریایی جهان است که از روی اقیانوس می‌گذرد. انتظار می‌رود این پل در ماه جولای با طول 34 مایل (54.7 کیلومتر) افتتاح شود.

طولانی ترین پل های جهان

بزرگراه بانگ نا

«بزرگراه بانگ نا» در تایلند در واقع یک بزرگراه طبقاتی شش لاینه است که به عنوان بزرگترین پل جاده‌ای دنیا در نظر گرفته می‌شود. طول این پل از نقطه آغازین تا پایان آن، 34 مایل (54.7 کیلومتر) است.

طولانی ترین پل های جهان

پل بزرگ تیانجین

«پل بزرگ تیانجین» با 70.6 مایل (113.6 کیلومتر) طول، بخشی از مسیر خط آهن تندروی پکن-شانگهای در چین است. این پل بین دو شهر لانگ فانگ و چینگ ساخته شده است.

طولانی ترین پل های جهان

پل چانگوا کائوسیونگ

در تایوان، مجموعه‌ای از طاق‌ها به سر پا نگه داشتن مسیر خط آهن «پل چانگوا کائوسیونگ» کمک می‌کنند. ساخت این پروژه 97.8 مایلی (157.3 کیلومتری) در سال 2007 پایان یافته است.

طولانی ترین پل های جهان

پل بزرگ دانی یانگ کانشان

در حال حاضر، «پل بزرگ دانی یانگ کانشان» در چین با 102.4 مایل (164.7 کیلومتر) طول، به عنوان طولانی ترین پل جهان شناخته می‌شود. پروسه ساخت این پروژه به کمک 10 هزار کارگر انجام شد، چهار سال طول کشید، 8.5 میلیارد دلار هزینه داشت و سال 2010 پایان یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اکثرش توی اسیای شرقی بود

  2. خیلی زیبان
    تصور کن مهندسی این پلا چی بوده
    انقلابی بوده در عرصه پلسازین

  3. پل مانچاک در آمریکا

    یا خود خدا چقدر طولانیه