شاسی بلند تمام الکتریکی بی ام و iX3

شاسی بلند تمام الکتریکی بی ام و iX3 در پکن معرفی شد

خودرو شاسی بلند تمام الکتریکی بی ام و iX3 در نمایشگاه خودرو پکن 2018 معرفی شد. اولین شاسی بلند تمام الکتریکی BMW می‌تواند با هر بار شارژ 400 کیلومتر مسافت را بپیماید.

همانطور که احتمالا مستحضر هستید ساعاتیست که جدیدترین دوره نمایشگاه خودرو پکن آغاز به کار کرده است. با توجه به پتانسیل بالای چین، در کنار خودروسازهای چینی نام‌های بزرگی نیز در این نمایشگاه حضور به عمل آورده‌اند که بی ام و نیز یکی از آن‌ها است.

در بین تمامی خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه، بی‌تردید کراس اوور تمام الکتریکی جدید شرکت بی ام و می‌تواند جلب توجه کند. این کراس اوور بی ام و iX3 نام داشته و در حال حاضر همچون یک طرح مفهومی، اما آینده‌ای روشن خواهد بود. حرف “i” در نام این خودرو را می‌توان در تمامی خودروهای پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی شرکت بی ام و مشاهده کرد.

پس این بدان معناست که بی ام و iX3 در واقع نسخه‌ی الکتریکی خودرو کراس اوور بی ام و X3 خواهد بود که حالا به نیروی الکتریکی وابسته بوده و از یک پیشرانه برقی انرژی لازم را دریافت می‌کند. بنابراین، بی ام و iX3 را باید نخستین شاسی بلند شرکت BMW دانست که به صورت تمام الکتریکی به عرضه درخواهد آمد. البته توجه داشته باشید که این خودرو هم اکنون به صورت یک طرح مفهومی بوده و ممکن است تا چند سال توسعه آن به طول انجامد.

مشخصات فنی بی ام و iX3

خودرو شاسی بلند تمام الکتریکی بی ام و از نظر فنی به یک پیشرانه تمام الکتریکی با توان تولید 270 اسب بخار مجهز خواهد بود. این پیشرانه پرقدرت‌تر از پیشرانه‌هایی است که در مدل‌های xDrive30i و xDrive30d مورد استفاده قرار گرفته است، اما خروجی کمتری نسبت به مدل M40i ارائه می‌کند. انرژی مورد نیاز این سیستم الکتریکی توسط باتری‌هایی با ظرفیت 70 کیلووات ساعت تامین می‌شود تا با هر بار شارژ آن‌ها بتوانید مسافتی در حدود 400 کیلومتر را با خودرو خود بپیمایید. پس از تخلیه شارژ، شما می‌توانید با استفاده از شارژرهای پرسرعت 150 کیلووات ساعتی، در عرض 30 دقیقه باتری خودروی خود را شارژ کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. محاله توی ایران بیاد