بهترین اپلیکیشن های دوربین ios

بهترین اپلیکیشن های دوربین و ویرایش عکس برای آی او اس + دانلود

کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین موبایل، تنها به سخت افزار آن بستگی نداشته و استفاده از یک اپلیکیشن دوربین قدرتمند نیز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. در این مطلب با بهترین اپلیکیشن های دوربین آی او اس آشنا شده و آن‌ها را دانلود خواهید کرد.

برخی کاربران ترجیح می‌دهند در زمان ثبت عکس، تغییرات مورد نظر را به صورت زنده بر روی صحنه اعمال کنند. برای آن‌ها، استفاده از بهترین اپلیکیشن های دوربین آی او اس پیشنهاد می‌شود. اما برخی دیگر دوست دارند خیلی ساده عکسی را ثبت کرده و تغییرات مورد نظر را بعدا بر روی آن اعمال کنند. آن‌ها باید از اپلیکیشن های ویرایش عکس آی او اس استفاده کنند.

گوشی های آیفون همواره دارای بهترین دوربین‌های موبایل در مقایسه با سایر محصولات اندرویدی همرده خود بوده‌اند. در حال حاضر، آیفون‌های 2016 و 2017 یعنی محصولات خانواده آیفون 7، آیفون 8 و مخصوصا آیفون ایکس به دوربین‌های موبایل فوق‌العاده باکیفیتی مجهز شده‌اند. از آنجایی که سخت افزار گوشی را نمی‌توان تغییر داد، برای بردن بیشترین بهره از دوربین می‌بایست به دنبال اپلیکیشن های دوربین و ویرایش عکس مناسب باشیم. با کلیک بر روی نام نرم افزار به صفحه دریافت آن از اپ استور فرستاده خواهید شد.

بهترین اپلیکیشن برای جایگزینی با برنامه پیش‌فرض

ProCamera | قیمت: 5 دلار

بهترین اپلیکیشن های دوربین

اصلی‌ترین ویژگی ProCamera که آن را در زمره بهترین اپلیکیشن های دوربین آی او اس قرار می‌دهد، داشتن رابط کاربری ساده و در عین حال ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که به راحتی قابل دسترس هستند. پیش از بررسی قابلیت‌های آن باید به این نکته اشاره کنیم که برخلاف بیشتر برنامه های دوربین iOS، اپلیکیشن ProCamera به هیچ عنوان کرش نمی‌کند.

حین عکاسی با ProCamera گزینه‌های زیادی در یک رابط کاربری ساده در اختیارتان قرار گرفته و کنترل بخش‌های زیادی را که در حالت عادی به صورت خودکار تنظیم می‌شوند در اختیار خواهید داشت. امکان مشخص کردن ISO، سرعت شاتر، وایت بالانس و میزان نوردهی و همچنین قابلیت تعیین دقیق نقاط فوکوس از جمله ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند. ارائه یک هیستوگرام، دست کاربر را حین عکاسی بیشتر باز می‌گذارد.

قابلیت ضد لرزش، تایمر خودکار، محاسبه شیب و امکان مشخص کردن نسبت ابعاد تصویر دلخواه، عکاسی با ProCamera را لذت‌بخش می‌کند. اگر به دنبال دست پیدا کردن به حداکثر کیفیت ممکن هستید، این اپلیکیشن به لطف پشتیبانی از TIFFنیازتان را برطرف خواهد کرد. می‌توان با رفتن به تنظیمات و دست‌کاری میزان فشرده‌سازی JPEG، حجم تصاویر را بر اساس نیاز کاهش داد.

برخلاف تعدادی از بهترین اپلیکیشن های دوربین آی او اس، می‌توان از ProCamera به منظور ضبط ویدیو و یا حتی اسکن QR کد نیز استفاده کرد. با این حال امکانات آن به منظور فیلم برداری در مقایسه با ابزارهای وسیع ارائه شده برای عکاسی کمتر است.

دومین جایگزین اپلیکیشن دوربین

+ Camera | قیمت: 3 دلار

بهترین اپلیکیشن های دوربین

اگر بخواهیم برای اپلیکیشن ProCamera به عنوان بهترین جایگزین برنامه دوربین پیش‌فرض آی او اس، یک جایگزین انتخاب کنیم، +Camera یکی از بهترین گزینه‌ها است. این برنامه نیز رابط کاربری ساده‌ای داشته و قابلیت‌های تقریبا یکسانی در مقایسه با نرم افزار قبلی ارائه می‌کند. به عنوان نمونه می‌توان به امکان کنترل دستی ISO و سرعت شاتر، وایت بالانس و میزان نوردهی اشاره کرد. مجددا می‌توان به صورتی ویژه، نقاط فوکوس را تعیین کرد.

درون +Camera می‌توان به صورت پیوسته عکاسی کرد. این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد به صورت جداگانه میزان نوردهی، فوکوس و وایت بالانس را قفل کند. یکی از ویژگی‌های آن در مقایسه با سایر بهترین اپلیکیشن های دوربین آی او اس، داشتن ابزارهای کافی به منظور ویرایش عکس‌ها بعد از ثبت آن‌ها است.

نبود قابلیت فیلم برداری و کرش کردن برنامه در برخی زمان‌های تلاش برای ذخیره عکس در بالاترین کیفیت ممکن، جزو مشکلات آن محسوب می‌شوند.

بهترین اپلیکیشن جامع ویرایش عکس

Snapseed | قیمت: رایگان

بهترین اپلیکیشن های دوربین

چند سال قبل شرکت Snapseed توسط گوگل خریداری شد. رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و به وسیله ژست‌های حرکتی ساده می‌توان تصاویر را ویرایش کرد. یکی از ویژگی‌های مهم Snapseed در مقایسه با سایر بهترین اپلیکیشن های دوربین و ویرایش تصویر، امکان ویرایش کردن بخش مشخصی از یک عکس است، به جای این که افکت‌ها به کل تصویر اعمال شوند. رایگان بودن برنامه سبب می‌شود خبری از تبلیغات آزاردهنده درونش نباشد. بسیاری آن را بهترین ابزار ویرایش تصویر برای آیفون می‌دانند.

اضافه کردن افکت بوکه، محو کردن بخشی از تصویر و همچنین تغییر روشنایی و وایت بالانس تنها قسمت مشخصی از عکس، از جمله اعمال پایه‌ای هستند که می‌توان به وسیله Snapseed انجام داد. همچنین تعداد زیادی افکت و فیلتر به صورت پیش‌فرض درون برنامه وجود دارند.

دومین اپلیکیشن ویرایش عکس مناسب

Enlight | قیمت: 4 دلار

بهترین اپلیکیشن های دوربین آیفون

Enlight یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ویرایش تصویر برای آی او اس بوده و رابط کاربری آن به حدی حرفه‌ای طراحی شده که برای ویرایش عکس بر روی کوچکترین آیفون‌ها نیز هیچ مشکلی نخواهید داشت. از کوچکترین ابزارها همچون برش تصویر، تغییر اندازه و دیگر موارد گرفته تا ابزارهای حرفه‌ای ویرایش و مدیریت لایه‌ها درون آن وجود دارند.

می‌توان با استفاده از فیلترهای موجود، جلوه‌ای خاص به عکس‌های خود داد. برای آن دسته از افرادی که دوست دارند در کنار Snapseed یک برنامه ویرایش عکس حرفه‌ای دیگر نیز داشته باشند، Enlight بهترین گزینه است.

سومین اپلیکیشن ویرایش عکس مناسب

Polarr Photo Editor | قیمت: رایگان (5 دلار برای نسخه Pro)

بهترین اپلیکیشن های دوربین آیفون

Polarr در کنار دو مورد بالا، یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های ویرایش تصویر برای آی او اس بوده و ابزارهای گوناگونی را به منظور انجام اعمال مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به خاطر رابط کاربری منحصربه‌فرد آن، اپلیکیشن در ابتدا کمی به هم ریخته به نظر می‌رسد، اما به محض آشنا شدن با گزینه‌ها و ابزارهای گسترده آن، مشکل رابط کاربری پیچیده برنامه را فراموش خواهید کرد. در حالت عادی استفاده از برنامه رایگان است، اما به منظور دست پیدا کردن به ابزارها و فیلترهای حرفه‌ای می‌بایست نسخه پرو را خریداری کنید.

بهترین اپلیکیشن افکت و فیلتر

VSCO | قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای)

بهترین اپلیکیشن های دوربین آیفون

VSCO محصولی از Visual Supply است، شرکتی که محبوبیت خود را به خاطر توسعه بهترین شبیه‌سازهای فیلم برای Adobe Lightroom به دست آورده است. درون VSCO گستره‌ای از فیلترها و افکت‌های مختلف وجود دارد و با استفاده از آن‌ها می‌توان جلوه‌هایی خاص به تصاویر خود بخشید. یکی از ویژگی‌های افکت‌های VSCO برخلاف بسیاری از بهترین اپلیکیشن های دوربین و ویرایش عکس، عدم خارج کردن تصویر از حالت طبیعی به خاطر اعمال افکت‌های بیش از حد است.

در حالت پیش‌فرض گزینه‌های زیادی در دسترس هستند، اما برای دست پیدا کردن به تمامی امکانات و فیلترهای برنامه می‌بایست از طریق پرداخت درون برنامه‌ای، 5.99 دلار بپردازید. می‌توان شدت هر فیلتر را نیز تغییر داد، به این معنی که تمامی فیلترهای پیش‌فرض می‌توانند بر اساس نیاز کاربر سفارشی‌سازی شوند. اگرچه VSCO را بیشتر به خاطر فیلترها و افکت‌هایش می‌شناسند، اما می‌توان آن را جایگزین اپلیکیشن دوربین نیز کرد و به این ترتیب به فوکوس، نحوه نوردهی و چند گزینه دیگر دسترسی داشت.

بهترین اپلیکیشن ضبط ویدیو

FiLMiC Pro | قیمت: 15 دلار

بهترین اپلیکیشن فیلم برداری ios

به منظور فیلم برداری با ابزاری متفاوت از اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض، بهترین گزینه در دنیای آی او اس اپلیکیشن FiLMiC Pro محسوب می‌شود. با استفاده از آن می‌توان کنترل کاملی بر دوربین داشت. تغییر نرخ بیتی، افزودن تثبیت‌کنندگی و بزرگنمایی به صورت روان و همچنین پشتیبانی از دوربین تله فوتو آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس، از جمله مزایای آن به شمار می‌روند.

می‌توان به صورت جداگانه، نقاط فوکوس مورد نظر را مشخص و آن‌ها را قفل کرد. مشاهده یک هیستوگرام، تنظیم سطح صدا و تغییر نحوه نوردهی جزو دیگر امکاناتی هستند که از FiLMiC Pro یک اپلیکیشن همه فن حریف می‌سازند. با استفاده از این نرم افزار می‌توان در نسبت ابعاد تصویر دلخواه و متفاوت از 16:9 همیشگی فیلم برداری کرد. برای دادن نمایی سینمایی به ویدیو می‌توان نسبت 2.59 : 1 را انتخاب کرد! در آخرین نسخه این برنامه به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های دوربین آیفون، می‌توان به وسیله اپل واچ، ضبط ویدیو را آغاز کرد و یا به آن خاتمه داد.

دومین اپلیکیشن فیلم برداری مناسب

MoviePro | قیمت: 6 دلار

بهترین اپلیکیشن فیلم برداری ios

برای کاربران آیفون که به دنبال اپلیکیشن جایگزین دیگری به منظور فیلم برداری می‌گردند، MoviePro گزینه‌ مناسبی است، چرا که از آخرین قابلیت‌های آیفون‌های جدید و آخرین نسخه آی او اس پشتیبانی کرده و به صورت مرتب به‌روزرسانی می‌شود. به لطف امکان کنترل دستی قسمت‌های مختلف، می‌توان فیلم برداری حرفه‌ای را بر روی آیفون و یا آیپد خود تجربه کرد. با استفاده از MoviePro خواهید توانست حتی بر روی آیفون‌های 5 اس و 6 نیز در رزولوشن 3K یا 3072 در 1728 پیکسل فیلم برداری کنید!

سومین اپلیکیشن فیلم برداری مناسب

Kinomatic | قیمت: 4 دلار

بهترین اپلیکیشن فیلم برداری ios

درون Kinomatic، نه تنها همچون دو اپلیکیشن بالا ابزارهایی حرفه‌ای به منظور کنترل بخش‌های مختلف حین فیلم برداری وجود دارد، بلکه می‌توان از ابزارهای ویرایش ویدیوی حرفه‌ای آن نیز بعد از ضبط ویدیو بهره برد. می‌توان بعد از فیلم برداری، به راحتی قسمت‌های دلخواه را برش داد و سپس به یکدیگر چسباند تا ویدیوی مورد نظر حاصل شود.

امکان مشخص کردن نقاط فوکوس، نوردهی و وایت بالانس و تعیین سطح صدا از دیگر قابلیت‌های Kinomatic محسوب می‌شوند. این گزینه برای کاربرانی مناسب است که به دنبال استفاده از چند اپلیکیشن نبوده و تنها یک اپلیکیشن همه کاره به منظور ضبط و سپس ویرایش ویدیو را ترجیح می‌دهند.

بهترین اپلیکیشن ویرایش ویدیو

iMovie | قیمت: رایگان

بهترین اپلیکیشن فیلم برداری ios

در آیفون‌های جدید، اپلیکیشن iMovie به صورت پیش‌فرض وجود دارد. از آنجایی که برنامه رایگان است، کاربران آیفون‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند به راحتی آن را دانلود و نصب کنند. پشتیبانی از رزولوشن 4K یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که در اغلب نرم افزارهای ویرایش ویدیو وجود ندارد، اما با iMovie آن را در اختیار خواهید داشت. حتی تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیوی دسکتاپ نیز از وضوح تصویر 4K پشتیبانی نمی‌کنند!

برش زدن ویدیو، چسباندن چند ویدیو به یکدیگر، اضافه کردن نوشته، افزودن موسیقی به ویدیو و اعمال افکت‌های زیبا، تنها بخشی از کارهایی هستند که می‌توان با استفاده از iMovie انجام داد.

سایر بهترین اپلیکیشن های دوربین و ویرایش تصویر

Over | قیمت: 2 دلار

بسیاری از کاربران علاقه زیادی به افزودن نوشته به تصاویر دارند. برای آن‌ها، Over بهترین گزینه پیش رو است، چرا که دارای فونت‌های زیادی بوده و ابزارهای مختلفی به منظور افزودن نوشته‌های زیبا به تصاویر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Prisma | قیمت: رایگان

Prisma یکی از اپلیکیشن‌هایی بود که بعد از معرفی و عرضه، سر و صدای زیادی به پا کرد و هنوز نیز از میزان محبوبیت آن کاسته نشده است. با استفاده از این برنامه می‌توان افکت‌ها و فیلترهایی هنری به تصاویر اعمال کرد. افکت‌های آن کاملا منحصربه‌فرد بوده و اغلب در سایر بهترین اپلیکیشن های دوربین و ویرایش عکس یافت نمی‌شوند.

SKRWT | قیمت: 2 دلار

سنسور به کار رفته در آیفون از نوع زاویه باز است، به همین دلیل برای ثبت انواع تصاویر از منظره‌ها و صحنه‌های مختلف مناسب محسوب می‌شود. اگرچه این سنسور از نوع سوپر واید و یا دارای زاویه بسیار باز نیست، اما همچنان برای عکاسی از مناظر طبیعی کاربردی است. در حالت طبیعی و زمان ثبت تصاویر این چنینی، نویزهای زیادی در عکس دیده می‌شود، اما با استفاده از SKRWT می‌توان از شر این مشکلات راحت شد. اگر جزو کاربران علاقه‌مند به عکاسی از مناظر باز هستید، SKRWT را از دست ندهید.

بهترین اپلیکیشن های دوربین آیفون

Hypocam | قیمت: رایگان

در برخی صحنه‌ها، عکاسی به صورت سیاه و سفید بهترین نتیجه را داده و هیچ افکتی به اندازه آن زیبا و حرفه‌ای نخواهد بود. با استفاده از اپلیکیشن Hypocam می‌توانید تصاویر سیاه و سفید بسیار حرفه‌ای و زیبایی ثبت کنید.

Facetune 2 | قیمت: رایگان

برای اضافه کردن افکت بوکه و تبدیل کردن عکس به یک تصویر پرتره حرفه‌ای با استفاده از فتوشاپ، باید زمان زیادی صرف کنید، به همین دلیل بهتر است این افکت حین عکاسی و درون گوشی اعمال شود. با استفاده از Facetune 2 خواهید توانست تصاویر پرتره زیبایی ثبت کنید که اگرچه به اندازه پرتره‌های آیفون‌های دارای دو سنسور حرفه‌ای نیستند، اما در هر صورت جلوه خاصی دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پس بگو اونایی که ایفون دارن بخاطر اینه عکساشون خوب میافته
    البته این تعریف از ایفون نیست