تلگرام

تلگرام هنوز برای برخی کاربران فیلتر نشده است

پس از صدور حکم قضایی فیلترینگ تلگرام، مسدودسازی این اپلیکیشن از نخستین ساعات سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 آغاز شد. اما هنوز تلگرام برای برخی کاربران در شهرهای مختلف یا روی برخی سرویس‌دهنده‌های اینترنتی فیلتر نشده است.

عصر روز گذشته حکم قضایی مسدود کردن تلگرام در ایران صادر شد و تمامی اپراتورهای تلفن همراه و سرویس‌دهنده‌های اینترنت ثابت موظف شدند تا این اپلیکیشن شبکه اجتماعی را به نحوی فیلتر کنند که حتی با فیلترشکن هم باز نشود. فرایند فیلتر کردن Telegram از حدود ساعت 1 و 20 دقیقه بامداد سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 شروع شد. در مرحله اول فیلترینگ، این اپلیکیشن پیام رسان بر روی اپراتورهای تلفن همراه مسدود شد و کاربران ایرانسلی، رایتلی و همراه اولی امکان دسترسی به تلگرام را نداشته و تنها با استفاده از فیلترشکن می‌توانند آن را باز کنند.

ساعاتی بعد Telegram بر روی برخی سرویس‌دهنده‌های اینترنت ثابت از جمله مخابرات نیز مسدود شد، اما این اتفاق برای همه کاربران رخ نداده و هنوز تعداد زیادی از کاربران می‌توانند بدون فیلترشکن به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. تاکنون گزارش‌های متعددی به دستمان رسیده مبنی بر این که تلگرام با اینترنت ADSL در دسترس قرار داد و حتی برخی کاربران اینترنت موبایل در شهرهای مختلف نیز از امکان دسترسی به این پیام رسان خبر داده‌اند.

فیلترینگ تلگرام مرحله به مرحله انجام می‌شود

یک مقام آگاه نزدیک به کمیته فیلترینگ در مورد این که چرا با وجود حکم صریح دادستانی، هنوز فیلترینگ Telegram به طور کامل و بر روی همه شبکه‌ها اجرا نشده، گفت طبق برنامه زمانبندی شده، اجرای کار فنی فیلترینگ تلگرام به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود و هم‌اکنون نیز در حال انجام است. وی این شائبه که مسئولان همانند دولت روسیه در فیلتر کردن این اپلیکیشن شکست خورده‌اند و به همین دلیل فرایند فیلترینگ متوقف شده را تکذیب کرد. این مقام مسئول همچنین در مورد اختلاف نظرهای به وجود آمده در رابطه با فیلترینگ تلگرام اظهار کرد تمامی مسئولان مربوطه بین دولت، مجلس و مرکز ملی فضای مجازی و قوه قضاییه اتفاق نظر و هماهنگی کامل دارند و هیچ اختلاف نظر در این باره وجود ندارد.

باید دید آیا در ساعات آینده Telegram به طور کامل و برای همه کاربران در ایران فیلتر خواهد شد یا خیر؟ اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که هنوز به این اپلیکیشن پیام رسان دسترسی دارید، لطفا با ذکر نام شهر و نام سرویس‌دهنده اینترنت خود در بخش نظرات، ما و سایر کاربران گجت نیوز را از این موضوع مطلع سازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. تلگرام برای منم فیلتر نیست

  2. من محمدکلاس اول دبیرستان ازشهرتهران
    مبین نت دارم فیلترنیست😀ایرانسل دارم بافیلترشکن میرم😀

  3. اینا هم گیر کردن تو فیلتر کردنش
    بچرخ تا بچرخیم :)))

  4. والا واسه ما اول صب فیلتر شد

  5. خوش به حال اونایی که واسشون فیلتر نشده

  6. تهران که دسترسی همه امروز ظهر قطع شد

  7. بنده قطع شده اینترنت TD LTE ایرانسل

  8. تا اخر امشب همرو فیلتر میکنیم نگران نباشید