خطوط مرموز نازکا ؛ پیامی به موجودات فضایی یا طرح‌هایی با منشا صرفا زمینی؟!

خطوط مرموز نازکا ؛ پیامی به موجودات فضایی یا طرح‌هایی با منشا صرفا زمینی؟!

مجموعه خطوط مرموز نازکا (Nazca Lines) یکی از اسرارآمیزترین آثار باستانی به ‌جا مانده از گذشتگان است که به شکل نقاشی‌های عظیم صحرایی در کشور پرو قرار دارد؛ در همین رابطه قصد داریم تا هدف و روش رسم چنین طرح‌های عجیبی که تنها از ارتفاعات بالا دیده می‌شوند را بررسی کنیم.

در سال 1927 که پروازهای تجاری در کشور پرو برای اولین بار راه افتادند، مسافرانی که از روی یکی از صحراهای کشور به نام صحرای نازکا (Nazca)‌ عبور می‌کردند در سفرهای خود نقش‌های عظیمی را بر روی زمین می‌دیدند که به هیچ وجه به خطای دید و یا پدیده‌های طبیعی مربوط نبودند.

این نقش‌ها که تا به امروز به نام خطوط نازکا (Nazca Lines) شناخته می‌شوند، طرح‌هایی بسیار بزرگ هستند که هرکدام اشکال متفاوت و حتی عجیبی را به نمایش می‌گذارند؛ اما نکته جالب ماجرا اینجاست که اکثر خطوط مرموز نازکا تنها از آسمان قابل‌رویت‌ هستند و اگر بر روی زمین باشیم، امکان تشخیص شکل مورد نظر هر نقش وجود ندارد.

در همین رابطه قصد داریم برای این سوال جوابی پیدا کنیم که آیا نقش‌های نازکا نوعی پیام برای موجودات فضایی بوده‌اند و کاربردی فرازمینی داشته‌اند و یا مردم پرو با ایجاد این خط‌ها تنها می‌خواستند به خدایان ادعای احترام کرده و از قواعد آیینی ساخته خود پی روی کنند؟ با گجت نیوز همراه باشید.

معمای خطوط مرموز نازکا

به طور کلی بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 150 نقش مجزا در میان خطوط نازکا وجود دارد و مجموعه‌ی صحرا نگاری‌ها حدودا 517 کیلومتر مربع فضا را به خود اختصاص داده‌اند.

گفته شده که مردمان نازکا که بین قرن‌های اول تا هشتم بعد از میلاد زندگی می‌کرده‌اند، با کنار زدن لایه سطحی صحرای نازکا و رسیدن به لایه آهکی زیرین، این نقش‌ها را ایجاد کرده‌اند و از آنجایی که بارش باران و وزش باد پدیده‌ای نادر از این بخش از کره زمین به حساب می‌آید، در طول قرن‌های گذشته تغییر چندانی در طرح‌ها ایجاد نشده و آنچه که بر فراز صحرای پرو می‌بینیم به نوعی همان نقوشی است که باستانیان در ذهن داشته و بر روی زمین پیاده کرده‌اند.

خطوط مرموز نازکا ؛ پیامی به موجودات فضایی یا طرح‌هایی با منشا صرفا زمینی؟!

طرح و ابعاد برخی از نقش‌های دیده‌شده در میان خطوط مرموز نازکا

با این تفاسیر همان سوالی که در مورد کاربرد خطوط اسرارآمیز نازکا پرسیدیم به ذهن می‌رسد و از طرف دیگر جای تعجب دارد که چگونه ایجاد چنین نقش‌های نسبتا دقیق و هنرمندانه‌ای امکان‌پذیر بوده است.

همانطور که اشاره کردیم بیش از 12 قرن از آخرین باری که طرحی عظیم در صحرای نازکا رسم شده می‌گذرد و می‌توان اطمینان داشت که در آن زمان تجهیزات هوایی ساخته دست بشر و وسایل غلبه بر جاذبه وجود خارجی نداشته‌اند. با این حال چطور می‌شود که مردمی بدون امکان دیدن طرح‌های در حال ساخت خود از آسمان، توانسته باشند که دقت طراحی را حفظ کرده و نقش‌هایی عظیم بکشند طرح کلی آن‌ها که به خوبی قابل‌تشخیص است.

آیا ممکن است که موجودات غیرانسانی به کمک مردم نازکا آمده باشند؟

موضوع از آنجایی جالب می‌شود که برخی از طرح‌ها مانند اشکال مثلثی رسم شده دقتی عجیب دارند و بسیاری از متخصصان در همین رابطه گفته‌اند که رسیدن به چنین شکل هندسی در ابعاد چند کیلومتر، آن هم بدون برخورداری از دید هوایی، چیزی نزدیک به غیرممکن است.

خطوط مرموز نازکا ؛ پیامی به موجودات فضایی یا طرح‌هایی با منشا صرفا زمینی؟!

طرحی که به نام مرغ مگس‌خوار شناخته می‌شود.

بر اساس افسانه‌ها، خدایی به نام ویراکوچا (Viracocha)‌ که به تمدن اینکا مربوط است و توسط برخی به عنوان خالق همه چیز در نظر گرفته می‌شود،‌ در ایجاد این خط‌ها نقش داشته است. در مورد خود نقش‌ها هم نظریه‌های جالبی مطرح شده که در کنار ارتباط دادن افسانه‌های مربوط به خطوط نازکا با آیین‌ها، رسوم و اعتقادات مردم آن زمان، از ابتدای کشف این آثار باستانی تاکنون بازدیدکنندگان زیادی را به پرو کشانده است.

عده‌ای از متخصصان می‌گویند که آثار باستانی نازکا از اولین نمونه‌های کاربرد دانش هندسه به شمار می‌روند که علاوه بر نمایش دادن اشکال خاص، با پدیده‌هایی مانند موقعیت اجرام آسمانی در فضا هم ارتباط داده شده‌اند؛ یکی از جنجال‌برانگیزترین طرح‌ها در میان 150 شکل مجزای موجود، نقش عنکبوت است که با آینه کردن نقش آن در آسمان می‌توان بدن و پاهای طرح را با صورت فلکی شکارچی (Orion)‌ تطابق داد.

خطوط مرموز نازکا ؛ پیامی به موجودات فضایی یا طرح‌هایی با منشا صرفا زمینی؟!

طرح عنکبوت و صورت فلکی شکارچی

یکی از پاهای این عنکبوت از مابقی بلندتر است و با مقایسه این وضعیت با صورت فلکی شکارچی، می‌توان دید که پای درازتر با موقعیت درخشان‌ترین ستاره آسمان سیاره ما، یعنی ستاره شباهنگ (‌ Sirius) مطابقت دارد.

اگر واقعا موضوع ارتباط طرح عنکبوت با اجرام آسمانی صحت داشته باشد، می‌توان گفت که سازنده و یا سازندگان خطوط مرموز نازکا علاوه دسترسی به تجهیزات هوایی، اطلاعات گسترده‌ای در زمینه ستاره شناسی داشته‌اند و همانند بسیاری از تمدن‌های باستانی دیگر، از اهمیت صورت فلکی شکارچی و ستاره شباهنگ آگاه بوده‌اند.

خطوط مرموز نازکا ؛ پیامی به موجودات فضایی یا طرح‌هایی با منشا صرفا زمینی؟!

از طرف دیگر بررسی میدان گرانشی و رسانایی الکتریکی در اطراف و زیر خطوط مرموز نازکا هم اطلاعات جالبی را در اختیار دانشمندان قرار داده و بررسی‌ها تایید می‌کنند که از این لحاظ هم صحرای نازکا و محل نقش‌ها با مناطق دیگر فرق دارند.

خطوط مرموز نازکا ؛ پیامی به موجودات فضایی یا طرح‌هایی با منشا صرفا زمینی؟!

از نظر مواد معدنی هم صحرای نازکا نسبتا غنی به حساب می‌آید و مقادیر قابل‌توجهی نیترات و مواد پراستفاده دیگر که در تکنولوژی عصر حاضر کاربرد فراوان دارند، در این منطقه یافت می‌شود؛ اما یکی از جالب‌توجه‌ترین و عجیب‌ترین استفاده‌های نیترات کاربرد در سفرهای فضایی است که در کنار تمامی موارد اسرارآمیز ذکرشده، معمای خطوط نازکا را آز آنچه که هست پیچیده‌تر می‌کند.

آیا می‌توان این فرض را در نظر گرفت که موجودات فضایی به دلیل منابع نیترات پرو صحرای نازکا را موردتوجه قرار دادند و به همین دلیل نشانه‌هایی از ارتباط با فرازمینی ها در این مکان کشف شده و یا این مورد را هم می‌توان به گونه‌ای توجیه کرد و نیازی نیست که بین وجود نیترات و خطوط نازکا رابطه خاصی پیدا کنیم.

با تمامی سوال های مطرح‌شده و ابهاماتی که بررسی کردیم، موضوعی که در مورد آن مطمئن هستیم اهمیت تاریخی، باستان شناسی و علمی آثار صحرای نازکا است که در عین قرارگیری در میان معماهای حل‌نشده جهان، تا سال‌ها و حتی قرن‌های آینده هم موضوعی داغ برای پژوهش‌های دانشمندان سراسر جهان به شمار می‌روند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. با سلام بشریت یقین بدانند که خداوندی خالق جهانیست بی انتها ولی یقین خداوند بشکل انسان امروزیست وبسیار زیباتر وداناتر واگاهتر اما خالق واقعی جهان هستی یقین کار یک موجود بنام یک خدا نیست اینحقیر تا حدودی در این رابطه با تمرکز فکری ودر خلسه خداوندی را بیقین اوردم که او خالق زمان است وهر جانداری دارای یک خالقی بشکل خودرا دارد وتمام خدایان جانداران از یک خداوند بشریت دستور میگیرند وبجز این ایا میتوان به خالقی دیگر فکر کرد البته دانشمند بزرگوار مرحوم انیشتن یک خدائی را رد میکند ولی جوابی هم در باره خلقت جهان بخصوص جانداران را نداده ولی باید بسیار ساده نگاه کرد ما اگر یک کاسه خاک رس را با اب لجن کنیم بعداز مدتی جانداری کرم خاکی در همان کاسه بوجود میاید ویک جانداری میشود که هم بخوراک وهم به هوای اکسیژن نیاز دارد وقابل رشد وازدیاد از نوع خودرا دارد بنابراین شاید انسان هم اینچنین بوجود امده باشد چون جهان خلقت به میلیاردها سال قدمت دارد یعنی از گل لجنی در هوائی بدرجه حرارت انسان با انواع سلولها جمع شده باشند ویک رحمی در لب رودخانهای از انواع سلولها ساخته وپرداخته شده باشد ودر همان گل لجن که کرم خاکی خود بخود بوجود امد بشریت هم از همان گونه

  2. شاید بومیان فکرمیکردندکه پرندگان درک دارندواسه همین این طرح ها رابرای پرندگان کشیدند

  3. اینهافقط نظریه هستند فکرکنم ۹۰درصدکاربومیان است بدلیل عدم دقت درطرح یعنی بجای عنکبوت نمیشد طرح یک سفینه فوق پیشرفته میکشیدند

  4. اینها همگی نشانه و رمزه و قطعا بشر اون موقع به تنهایی همچین دانش عمیق از ریاضیات و نجوم و نقشه برداری که لازمه ساخت خیلی از مقبره ها یا بناهای باستانیست رو نداشتند‌.

  5. نقاشی کودک فرازمینی ۳ ساله از ویرجینیا ( همون مریخ تو یه فیلم)

  6. فکر نمیکنم همینجوری الکی کشیده باشن

  7. این خطوط منو یاد فیلم نشانه ها انداخت که تو مزرعش خطوط و دایره هایی رو ترسیم کرده بودن بالاییا..

  8. اونایی که مسخره میکردن با دیدن اینا فکر کنم چیزی برای گفتن نداشته باشن

  9. بنظر من تقریبا ثابت شده که موجودات فضایی قبلا اومدن

  10. این یکی دیگه تو کت من یکی نرفت