ال جی جی 7 تینکیو

مقایسه ال جی جی 7 تینکیو با ال جی وی 30 ؛ دو پرچمدار از یک خانواده

ال جی جی 7 تینکیو (LG G7 ThinQ) جدیدترین پرچمدار ال جی است که در این بخش، آن را شانه به شانه پرچمدار قبلی این شرکت یعنی ال جی وی 30 (LG V30) مقایسه خواهیم کرد. این گوشی های هوشمند تا چه اندازه با یکدیگر تفاوت دارند؟

گوشی V30 یکی از بهترین اسمارت فون های سال 2017 میلادی بود که به واسطه ویژگی‌های فوق‌العاده، طراحی جدید و دوربین قدرتمند توانست بسیاری از شکست‌های گوشی G6 را جبران کند. حالا ال جی جی 7 تینکیو با قابلیت‌های بسیار خوب از راه رسیده است و مدیران تلاش دارند با این گوشی، موفقیت‌های قبلی خود را تکرار کنند. اما آیا واقعا G7 ThinQ می‌تواند جایگزینی برای V30 باشد؟

طراحی

به وضوح می‌توان گفت ال جی با علاقه بسیار زیاد به طراحی وی 30، پرچمدار جدید خود را با کمی تغییر پیش روی علاقه‌مندان قرار داده است. در اغلب بخش‌ها، موارد بسیاری در طراحی این اسمارت فون ها وجود دارد که با یکدیگر مشترک هستند که از جمله بارزترین آنها می‌توان به استفاده از پنل‌های شیشه‌ای در کنار فریم آلومینیومی و همین‌طور لبه‌های منحنی بدنه اشاره کرد. هرچند، به نظر می‌رسد این انحنای بدنه در هر چهار طرف پرچمدار جدید ال جی وجود دارند. مورد دیگر که البته کمی عجیب به نظر می‌رسد، دیده شدن ردپای طراحی کلی گوشی V30 در G7 ThinQ است. این در حالی‌ست که گوشی های سری G معمولا با اندازه کوچک‌تری در مقایسه با سری V تولید می‌شوند.

با کنار گذاشتن این موارد، هر دو گوشی پیش رو احساس بسیار خوبی را هنگام کار کردن به کاربر منتقل کرده و با ویژگی‌های بسیار خوبی همچون استاندارد IP68 به منظور مقاومت در برابر نفوذ آب، جک 3.5 میلی‌متری صدا و اسکنر اثر انگشت پشتی تولید شده‌اند. هرچند، اسکنر اثر انگشت جی 7 تینکیو دیگر همانند گذشته نقش کلید پاور را ایفا نمی‌کند و در عوض، دکمه مخصوص آن در بخش راستی تعبیه شده است. این موضوع کمی برای ما بیگانه است چرا که همواره کلید پاور پشتی یکی از مشخصه‌های اصلی گوشی های این شرکت محسوب می‌شد. اگرچه ما برای طراحی این گوشی احترام قائل می‌شویم، ولی لزوما آن را نمی‌توان یک انحراف از چیزی که در وی 30 دیده بودیم، در نظر گرفت.

صفحه نمایش

بهتر است ابتدا به مشخصات سخت افزاری نمایشگر FullVision پرچمداران ال جی اشاره کنیم. ال جی جی 7 تینکیو به نمایشگر 6.1 اینچی LCD با وضوح 1440×3120 مجهز شده و ال جی وی 30 با نمایشگر 6 اینچی OLED با وضوح 1440×2880 به دست کاربران می‌رسد. دوباره، باور این موضوع کمی سخت است که ال جی از نمایشگری بزرگ‌تر استفاده کرده چرا که معمولا خانواده سری V با نمایشگرهای بزرگ به فروش می‌رسیدند. به علاوه، در بخش بالایی صفحه G7 ThinQ می‌توان ناچ را پیدا کرد و در شرایطی که این بخش به صورت نرم افزاری مخفی شود، ظاهر این گوشی تا حد زیادی شبیه V30 خواهد شد.

در یک ارزیابی سریع، نمایشگر اسمارت فون های پیش رو شباهت بسیاری به یکدیگر داشته و هردو قادر به نمایش جزئیات بالا با زاویه دید گسترده هستند. همچنین فراوانی رنگ‌های پرزرق‌وبرق احتمالا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اگرچه هنوز نیاز است G7 تینکیو به دقت بررسی شود، ولی سازندگان می‌گویند حداکثر شدت روشنایی این گوشی هزار نیت است که اگر صحت داشته باشد، محتوا زیر نور خورشید با وضوح بالاتری در مقایسه با وی 30 نمایش داده خواهد شد.

ال جی جی 7 تینکیو

رابط کاربری

از نظر نرم افزاری تفاوت چندانی میان این تلفن های هوشمند دیده نمی‌شود و هر دو گوشی جی 7 تینکیو و وی 30 همراه با اندروید 8.0 اوریو در کنار شخصی‌سازی‌های LG در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. نوار شناور، “Knock on” و “mini view” از موارد قابل توجه در این زمینه هستند. هوش مصنوعی که رد پای آن را می‌توان در ادغام با دوربین، ادغام صوتی و سازگاری با وسایل خانگی پیدا کرد، تجربه‌ای متفاوت از کار کردن با موبایل را برای کاربران رقم می‌زند.

شاید بتوان قدرت پردازشی بالا را یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از خریداران در نظر گرفت. خوشبختانه V30 و G7 ThinQ شما را ناامید نکرده و به دستورات‌تان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد. ال جی جی 7 تینکیو به 4 گیگابایت رم و چیپست جدید اسنپدراگون 845 مجهز شده است و ال جی وی 30 از ترکیب 4 گیگابایت رم و چیپست اسنپدراگون 835 برای مدیریت اطلاعات بهره می‌برد. حقیقتا در انجام کارهای اولیه بسیار دشوار است که بخواهیم به تفاوت خاصی اشاره کنیم. از آنجایی که جی 7 تینکیو موبایل جدیدتری بوده و به سخت افزار جدیدتر مجهز شده، چندان عجیب نخواهد بود اگر این گوشی در بنچمارک‌ها، پرچمدار سال گذشته را با فاصله‌ای زیاد پشت سر بگذارد. ولی این موضوع به معنی قدرت پایین وی 30 نیست و این گوشی هم‌چنان می‌تواند بازی‌های روز را بدون کوچک‌ترین تاخیری اجرا کند. هر دو این موبایل ها با 64 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی عرضه می‌شوند.

ال جی جی 7 تینکیو

دوربین

یکی از تغییراتی که با نگاه به قاب پشتی متوجه آن خواهید شد، آرایش عمودی دوربین‌های اصلی در مقایسه با دوربین دوگانه افقی در ال جی وی 30 است. سیستم دوربین دوگانه گوشی وی 30 شامل یک دوربین 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و یک دوربین 13 مگاپیکسلی زاویه گسترده 120 درجه با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 می‌شود. در همین حال، ال جی جی 7 تینکیو به یک جفت سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز شده که برای سنسور اصلی از یک لنز f/1.6 با زاویه 71 درجه و برای سنسور دوم، از لنز f/1.9 با زاویه 107 درجه استفاده شده است. در این صورت می‌توان گفت تصاویر ثبت‌شده با LG V30، فضای بیشتری را هنگام عکاسی پوشش می‌دهند.

نقطه قوت ال جی جی 7 تینکیو در عکاسی را می‌توان ثبت پرتره‌های بوکه عنوان کرد، جایی که گوشی می‌تواند سوژه را از پس‌زمینه به شکلی جذاب جدا کند. این نخستین باری‌ست که ما می‌توانیم به کمک گوشی های ال جی یک پرتره واقعی ثبت کنیم، به همین دلیل هیجان‌زده هستیم! همچنین به نظر می‌رسد پرچمدار جدید ال جی، قابلیت‌های فیلم‌برداری پیشرفته گوشی V30 را به ارث برده است چرا که علاوه بر حالت‌ “Cine”، کاربران به صورت دستی کنترل زیادی روی محتوای در حال ضبط خواهند داشت. در نهایت، فناوری هوش مصنوعی در بهینه کردن و ثبت بهترین تصاویر ممکن همراه شما خواهد بود.

ال جی جی 7 تینکیو

باتری

ال جی V30 به یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی و ال جی G7 تینکیو به یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. اگرچه پرچمدار سال گذشته ال جی روی کاغذ جلوتر قرار می‌گیرد، اما برای اظهار نظر کمی زود بوده و باید منتظر انتشار تست‌های معتبر باشیم.

به هر صورت، هر دو گوشی پیش رو با پشتیبانی از فناوری های شارژ بی سیم و شارژ سریع در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

انتظارات

کاری که ال جی با گوشی جی 7 تینکیو در حال انجام است، کمی عجیب به نظر می‌رسد. پیش از هر چیز، هیچ خط مشخصی برای جدا کردن ویژگی‌های دو سری V و G وجود ندارد. در گذشته، گوشی های سری G به عنوان موبایل هایی کوچک‌تر با تمرکز بالا روی عکاسی محسوب می‌شدند، اما با معرفی G7 ThinQ حالا همه چیز تغییر کرده است. برای ما، LG G7 ThinQ را می‌توان نسخه پالایش‌شده LG V30 در نظر گرفت. هرچند، پیش‌تر نیز چندین نسخه از گوشی وی 30 تولید شده بود.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد، ما مشتاقیم بدانیم ال جی چگونه موبایل جدید خود را قیمت‌گذاری می‌کند. هرچند، اگر سازندگان همانند وی 30 برچسب قیمت 800 دلاری را برای این تلفن هوشمند در نظر بگیرند، ما چندان غافلگیر نخواهیم شد. از طرفی، قیمت پایین‌تر برای ال جی جی 7 تینکیو منطقی‌تر به نظر می‌رسد، خصوصا اینکه در گذشته نیز گوشی های سری V با قیمت بالاتری عرضه می‌شدند. اگر از دارندگان گوشی وی 30 هستید، دلایل چندانی برای خرید گوشی جدید ال جی وجود ندارد، مگر آنکه بخواهید با موبایل خود تصاویر پرتره را با افکت بوکه ثبت کنید.

در ادامه، گالری عکس و مقایسه ویدیویی پرچمداران ال جی آماده شده است که می‌توانید آنها را تماشا کنید.

تصاویر ال جی جی 7 تینکیو و وی 30

مقایسه ویدیویی پرچمدارن ال جی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. هر دو چهار گوشن مثل همن

  2. فرقش با مدلای دیگه ال جی چیه ؟ اینا که همه شبیه هم از آب درومدن

  3. حداقل از لحاظ ظاهری تفاوت چشم گیری ندارن