مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس

جمع‌بندی مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس پیش از معرفی

اچ تی سی یو 12 (HTC U12)، پرچمدار تایوانی سال 2018، تا مدتی دیگر به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. در این مطلب قصد داریم بر اساس شایعات و اخبار منتشر شده تا امروز به بررسی مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس و همچنین قابلیت ها و امکانات آن بپردازیم.

اچ تی سی یو 12  پلاس یکی از مورد انتظارترین پرچمداران سال جاری است که بر اساس آخرین اخبار، ماه دیگر به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. برخی ویژگی ها و قابلیت های اچ تی سی یو 12 به حدی جذاب هستند که کاربران به خاطر آن‌ها تا روز رونمایی گوشی لحظه شماری می‌کنند. اچ تی سی همچنان طرفداران پروپاقرص زیادی دارد!

در سال 2017 گوشی های هوشمند زیادی به بازار موبایل معرفی شد که بدون شک یکی از آن‌ها اچ تی سی یو 11 بود. اگرچه بعد از آن چند گوشی هوشمند مجهز به دوربین‌های موبایل بسیار قدرتمند و باکیفیت دیگری نیز معرفی شد، اما بعد از معرفی پرچمدار سال گذشته اچ تی سی، این محصول با فاصله بسیار زیاد از رقبا، لقب بهترین دوربین موبایل تا به آن روز را به خود اختصاص داد.

متاسفانه اچ تی سی سال‌ها است زیر بار فشار سنگین تبلیغات شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و همچنین نوآوری‌های شرکت‌های تازه وارد، کمر خم کرده است و وضعیت بسیار نامطلوبی در بازار موبایل دارد. اچ تی سی یو 11 با وجود داشتن قابلیت‌های منحصربه‌فرد، داشتن مشخصات فنی در سطح سایر پرچمداران همان سال و مجهز شدن به یکی از باکیفیت‌ترین دوربین‌های موبایل در تاریخ تکنولوژی، آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت. اما با توجه به مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس انتظار داریم روال کمی به نفع این شرکت تایوانی تغییر پیدا کند.

مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس

مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس

  • سیستم عامل: اندروید 8.0 اوریو همراه رابط کاربری سنس 10
  • نمایشگر: 6 اینچی دارای نسبت ابعاد تصویر 18:9 و رزولوشن WQHD پلاس
  • تراشه: اسنپدراگون 845
  • حافظه رم: 6 گیگابایت (و یا بیشتر)
  • فضای ذخیره‌سازی داخلی: 64 یا 128 گیگابایت
  • دوربین اصلی: دوگانه متشکل از سنسورهای 16 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی
  • باتری: 3420 میلی‌آمپر ساعتی
  • سایر ویژگی‌ها: پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره اچ تی سی، مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (استاندارد IP68)

تا چند روز پیش با وجود اطلاع از برخی مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس از تاریخ رونمایی آن اطلاعی نداشتیم، اما بر اساس توییت منتشر شده بر روی صفحه اختصاصی این شرکت در توییتر، اکنون می‌دانیم گوشی در روز بیست و سوم می (دوم خرداد) به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. تا رسیدن به این رویداد کمتر از یک ماه زمان باقی مانده است.

اچ تی سی یو 12

بر اساس اخباری که از ابتدای سال 2018 شنیده می‌شد، امسال اچ تی سی تصمیم به عرضه دو پرچمدار نداشته و تمرکز خود را بر روی یک محصول بالارده قرار خواهد داد. به همین دلیل با وجود عدم عرضه گوشی هوشمندی با نام اچ تی سی U12، اکنون در انتظار معرفی اچ تی سی U12 پلاس هستیم.

یکی از مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس که آن را با دیگر پرچمداران در یک سطح قرار می‌دهد، مجهز شدن به دوربین دوگانه خواهد بود. با توجه به این که شرکت تا امروز هیچ محصولی مجهز به این قابلیت عرضه نکرده است، به طور دقیق از ساختار دوربین دوگانه پرچمدار پیش رو اطلاع نداریم. از آنجایی که سنسور دوم سوپر واید تا امروز فقط توسط ال جی مورد استفاده قرار گرفته است، انتخاب این شرکت یکی از دو سنسور سیاه و سفید و یا تله فوتو خواهد بود. مجهز شدن به اسنپدراگون 845 و داشتن طراحی بدون حاشیه، از دیگر ویژگی‌های یکسان اچ تی سی یو 12 پلاس با دیگر پرچمداران سال 2018 است.

کاهش حاشیه‌ها در مقایسه با قبل

اگرچه اچ تی سی یو 11 از نظر مشخصات فنی و قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حرف‌های زیادی برای گفتن داشت، اما از نظر ظاهری، شبیه به گوشی های هوشمند سال 2005 به نظر می‌رسید. در سال 2017، طراحی بدون حاشیه و وجود دو دوربین در پنل پشتی مهمترین شاخصه محصولات رده بالای گوشی‌سازان بود که متاسفانه هیچ کدام در اچ تی سی یو 11 رعایت نشد. البته ظاهر گوشی در اچ تی سی یو 11 پلاس وضعیت بهتری پیدا کرد، اما همچنان با طراحی بدون حاشیه مورد انتظار کاربران فاصله زیادی داشت.

خوشبختانه اچ تی س یو 12 پلاس از این نظر بهبود پیدا کرده و با دیگر پرچمداران سال جاری یک‌دست خواهد شد. ماه‌ها قبل رندری از این گوشی منتشر شد که خیال کاربران را از بابت طراحی بدون حاشیه آن راحت کرد.

اچ تی سی یو 12

مدتی بعد تصاویر نگاه نزدیک به این گوشی پیش از رونمایی رسمی منتشر شد که باز هم مدرن بودن سبک طراحی اچ تی سی U12 پلاس را تایید می‌کرد.

مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس

عدم جذب اثر انگشت توسط پنل پشتی

یکی از جذابیت‌های ظاهری اچ تی سی یو 11 پنل پشتی براق آن بود که البته استعداد بالایی در جذب اثر انگشت داشت. اگرچه اچ تی سی امسال نیز تصمیم دارد از ماده‌ای مشابه برای ساخت این قسمت استفاده کند، اما طبق اخبار، یکی از نسخه‌های گوشی دارای ظاهری متفاوت خواهد بود.

این نسخه اچ تی سی یو 12 پلاس دارای پنل پشتی از نوع فلز خواهد بود که ترجیح بسیاری از کاربران است. پس این شرکت تصمیم دارد به کاربران، برای انتخاب نوع بدنه گوشی حق انتخاب بدهد.

سایر مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس

اصلی‌ترین ویژگی یکسان بین پرچمداران 2018 (به جز هواوی و سامسونگ) قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 845 محسوب می‌شود. اچ تی سی یو 12 پلاس نیز پا به پای دیگر محصولات باللارده به همین تراشه مجهز شده و حداقل 6 گیگابایت حافظه رم خواهد داشت.

مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس

با توجه به مشخصات فنی دیگر گوشی های بالارده‌ی معرفی شده تا امروز در سال جاری، احتمال وجود 64 گیگابایت ظرفیت داخلی پایین بوده و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی محتمل‌تر به نظر می‌رسد. با این حال بعید نیست شرکت برای دادن حق انتخاب به کاربران، نسخه‌ای با ظرفیت داخلی پایین‌تر نیز ارائه کند.

طبق شایعات، یکی از اصلی‌ترین مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس داشتن دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای 16 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز به یک سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. طبق برخی دیگر از شایعات، دوربین سلفی گوشی نیز دوگانه است.

ویژگی‌های نرم افزاری

از آنجایی که اچ تی سی یو 12 پلاس به صورت پیش‌فرض مجهز به اندروید اوریو (به احتمال زیاد نسخه 8.1) خواهد بود، پس از Project Treble نیز پشتیبانی می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد اچ تی سی خواهد توانست درست همانند گوگل، برای پرچمدار خود به طور متناوب به‌روزرسانی نرم افزاری منتشر کند.

ویژگی منحصربه‌فرد اچ تی س یو 12 پلاس

منحصربه‌فردترین قابلیت اچ تی سی یو 11، اج سنس بود که روشی نوین به منظور تعامل با گوشی هوشمند به شمار می‌رفت. در این روش، به لطف وجود چهار سنسور تشخیص‌دهنده میزان فشار در هر یک از دو طرف بدنه، کاربر قادر بود به وسیله فشار دادن گوشی، بسته به زمان انجام این کار دستورات متفاوتی را صادر کند. به عنوان نمونه می‌توان با فشار دادن گوشی خیلی سریع وارد اپلیکیشن دوربین شد و یا دستیار مجازی را صدا زد.

مشخصات فنی اچ تی سی U12 پلاس

بعد از عرضه این گوشی به بازار موبایل مشخص شد کاربردهای اج سنس، بسیار بیشتر از حدی است که کاربران تصور می‌کنند. با توجه به کاربردی بودن آن بعید می‌دانیم اچ تی سی در یو 12 پلاس قید اج سنس را بزند. اچ تی سی تصمیم دارد دومین نسل اج سنس را همراه با پرچمدار پیش رو در اختیار کاربران قرار بدهد. افزایش گزینه‌ها به منظور انجام سفارشی‌سازی‌های بیشتر، اصلی‌ترین تغییر اج سنس 2.0 محسوب خواهد شد.