سیستم ناوبری اندروید N

سیستم ناوبری اندروید P با الهام از آیفون ایکس طراحی شده است

سیستم ناوبری اندروید P یکی از بزرگ‌ترین تغییرات نسخه جدید پلتفرم اندروید گوگل است. این سیستم مبتنی بر ژست‌های حرکتی، چیزی شبیه به آیفون ایکس اپل طراحی شده است و گوشی سازهای اندرویدی می‌توانند از آن به عنوان یک گزینه‌ی اضافی در گوشی های خود استفاده کنند.

همراه با خانواده ی پی 20 هواوی، ما نخستین گوشی های مهم اندرویدی را ملاقات کردیم که رابط کاربری را برای استفاده در یک نمایشگر ناچ استایل سفارشی سازی کرده بودند و حتی قابلیتی نظیر کلید هوم داخلی آیفون ایکس را نیز در تنظیمات سیستم ناوبری خود در اختیار داشتند. اما آیا این محصولات، پیشگویی از آنچه که در آینده‌ی گوشی های اندرویدی می‌توانیم ببینیم بودند؟

پاسخ آری است. کمپانی گوگل روز گذشته در نخستین روز کنفرانس گوگل آی او 2018 رسما از جدیدترین نسخه ی اندروید پرده برداری کرد. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در اندروید 9 مربوط به ناوبری با گوشی است. سیستم ناوبری اندروید P حالا با تغییر بزرگی مواجه شده و از طراحی مبتنی بر ژست‌های حرکتی برخوردار است. پیرو دنیایی که از ترندها پیروی می‌شود، گوشی های اندرویدی آینده (و البته نه تنها گوشی های گوگل پیکسل) یک نوار هوم جدید در قسمت زیری نمایشگر دریافت خواهند کرد. این تقریبا چیزی شبیه به آنچیزی است که می‌توانیم در آیفون ایکس اپل ببینیم.

سیستم ناوبری اندروید N

عملکرد سیستم ناوبری اندروید P

وظایف دکمه‌ی Recent که برنامه‌های باز شده را نشان می‌دهد حالا با کشیدن انگشتان دستتان به سمت بالا قابل انجام هستند. بنابراین شما می‌توانید با سوایپ کردن بالا روی این نوار هوم، سریع‌تر و با انیمیشنی جذاب‌تر به برنامه‌های باز شده‌ی اخیر دسترسی پیدا کنید. اما هنوز هم همان کلید ناوبری قدیمی وجود دارد تا اگر سیستم ناوبری اندروید P دلخواه شما نبود، از آن استفاده کنید. همانطور که گفته شد، عملکرد این نوار هوم کمی متفاوت از آی او اس است.

چند افزونه‌ی جدید و جذاب دیگر نیز به رابط کاربری اندروید اضافه شده است. اسلایدر ولوم صدا حالا به صورت عمودی درآمده است و به جای آنکه به صورت پیشفرض وظیفه‌ی کم و زیاد کردن صدای زنگ گوشی را داشته باشد، فایل‌های چندرسانه‌ای را تنظیم خواهد کرد. چرخش صفحه نیز با استفاده از یک نشانگر در بالای نوار ناوبری و کلیک بر روی آن، می‌تواند به شکل دستی انجام شود. سازندگان اندرویدی حالا سیستم ناوبری اندروید P را در اختیار گرفته‌اند تا به جای گزینه‌ی پیشفرض، آن‌ها را به عنوان یک گزینه ناوبری جداگانه به گوشی های آینده‌ی خود اضافه کنند؛ پس این انتقال می‌تواند بدون دردسر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینم ربط بدین به ایفون

  2. حالا اندروید دوستان بیام مزه بندازن ک گوگل و سیستم عاملش فوق العادس
    هرکی از اپل اسکی کنه معلومه عالی میشه
    ولی حال بهم زنه این اندروید
    همین سیستم عامل کم بود ک خدارو شکر کلا شکل آی او اس شد