کنفرانس گوگل آی او 2018 - Google I/O 2018

10 معرفی بزرگ در کنفرانس گوگل آی او 2018 – Google I/O 2018

کنفرانس گوگل آی او 2018 دو روز قبل آغاز و امروز به پایان رسید. کمپانی گوگل در طور برگزاری Google I/O 2018 از جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری خود پرده برداری کرد. در این مقاله می‌توانید با هرآنچه در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل معرفی شده است آشنا شوید.

دو شب پیش بود که کنفرانس توسعه دهندگان کمپانی گوگل موسوم به گوگل آی او در کالیفرنیا برگزار شد. ساندار پیچای، مدیر اجرایی گوگل در نطق اصلی این رویداد بزرگ اعلام کرد که آن‌ها با شناسایی صنعت تکنولوژی، همیشه باید در ارتباط با ساخت ابزارها و سرویس‌ها جوابگو باشند. به همین خاطر گوگل آی او می‌تواند مهم‌ترین رویدادی باشد که غول جستجوی جهان سالانه آن را برگزار می‌کند تا از جدیدترین دستاوردهایش در آن پرده برداری کند.

ما در کنفرانس گوگل آی او 2018 خبر یک بروزرسانی بزرگ برای اندروید را داریم، صدای جان لجند (خواننده‌ی مشهور آمریکایی) به دستیار گوگل اضافه شده است و جیمیل نیز می‌تواند ایمیل های شما را به صورت خودکار برایتان بنویسد. هوش مصنوعی نقش پررنگی را در این رویداد بازی کرده است.

مهم‌ترین‌های کنفرانس گوگل آی او 2018


اندروید پی

کنفرانس گوگل آی او 2018 - Google I/O 2018

خداحافظ ناوبری سه دکمه‌ای، سلام به داشبورد سلامت دیجیتال. اندروید پی المان‌های زیادی از آنچه که تا به حال در پلتفرم موبایلی گوگل دیده بودیم را تغییر داده است. اما کلیدی‌ترین فعل و انفعالات نظیر تغییر اپلیکیشن‌ها، حالا با راه حلی همچون ژست‌های حرکتی آیفون ایکس تکمیل شده است. علاوه بر این، حالا یک داشبورد جدید در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌تواند نشان دهد چه میزان از یک اپلیکیشن خاص استفاده کرده‌اید، چقدر وقتتان را صرف در دست داشتن گوشی کرده‌اید، چند مرتبه قفل صفحه گوشی‌تان را باز کرده‌اید و چه تعداد نوتیفیکیشن دریافت کرده‌اید.

شما حتی می‌توانید برای استفاده از اپلیکیشن‌ها، محدودیت زمانی نیز تغیین کنید تا مدیریت بهتری بر روی استفاده از گوشی هوشمند خود داشته باشید.

اندروید پی در تابستان پیش رو عرضه خواهد شد، اما نسخه‌ی پیش‌نمایش آن از همین حالا در اختیار بسیاری از گوشی های برندهای گوگل، اسنشال، سونی، نوکیا و غیره قرار گرفته است.

صداهای جدید دستیار گوگل

دستیار دیجیتالی گوگل حالا صاحب چند صدای جدید شده است. کاربران می‌توانند بین 6 صدای اضافی که طبیعی‌تر از گذشته شده‌اند، یکی را برگزینید. نکته‌ی جالب این است که یکی از صداهای جدید مربوط به جان لجند، خواننده و ترانه سرای مطرح آمریکایی است. گوگل این صداها را اواخر امسال به دستیار دیجیتالی خود خواهد افزود.

گوگل دوپلکس

کنفرانس گوگل آی او 2018 - Google I/O 2018

ساندار پیچای با حضور بر روی سن کنفرانس گوگل آی او 2018 صدایی را پخش کرد که به نظر مربوط به مکالمه‌ی یک انسان با یک آرایشگاه بود. بعدا وی توضیح داد که این مکالمه بین یک ربات و مسئولان آرایشگاه انجام شده است و در واقع این ربات برای یک خانم، وقت گرفته است.

این اتفاق هیجان انگیزی است که می‌تواند اتفاقات فیلم محبوب The Her را یک گام به واقعیت نزدیک‌تر کند. به گفته‌ی گوگل، قابلیت دوپلکس در دست توسعه نهایی است.

نمایشگرهای هوشمند مجهز به گوگل اسیستنت

اکو شو کمپانی آمازون دقیقا نمونه‌ی مشابهی با دیوایس‌هایی است که قرار است همراه دستیار گوگل عرضه شوند. گوگل اعلام کرده است که نخستین نمایشگرهای هوشمند مجهز به گوگل اسیستنت از جولای (تیر ماه) به عرضه خواهند رسید. یک دمو به نمایش درآمده در کنفرانس گوگل آی او 2018 برنامه‌ی زنده‌ی جیمی کیمل را در یوتیوب نشان می‌دهد. این یکی از امکاناتی است که نمایشگر هوشمند مجهز به دستیار گوگل را با آنچه که آمازون آن را ارائه می‌کند، متمایز میسازد.

جیمیل پاسخ ایمیل‌هایتان را می‌دهد

کنفرانس گوگل آی او 2018 - Google I/O 2018

گوگل در این کنفرانس از سودمندی قابلیت Smart Reply همراه با یک ایده‌ی جدید و جذاب دیگر به نام Smart Compose سخن گفت. قابلیت Smart Compose جیمیل با استفاده از هوش منصوعی برای کمک به پاسخ سریع‌تر ایمیل‌های دریافتی شما استفاده می‌کند. آیا ایمیل‌هایی که خود جیمیل بدون نظارت شما ایجاد می‌کند نگران کننده است؟

نگران نباشید، چون این شرکت هنوز در حال توسعه این قابلیت است و به طور کامل این کار را خود انجام نمی‌دهد. به جای آن، Smart Compose پیشنهاداتی را برای تکمیل کردن جمله‌هایی که در حال نگارش آن‌ها هستید ارائه می‌کند. این قابلیت طی هفته‌های آینده در اختیار کاربران جیمیل قرار خواهد گرفت.

گوگل مپس بیشتر اجتماعی می‌شود

کنفرانس گوگل آی او 2018 - Google I/O 2018

مپس در حال رشد تجربه‌ی اجتماعی خود است تا آن را رقیبی بسیار قدرتمند برای Yelp و Foursquare بدانیم. یک بخش جدید به نام “For You” به شما اجازه می‌دهد تا رستوران‌ها و مراکز تجاری مورد نظر اطراف محل زندگیتان را دنبال کنید که در حال جذب مشتریان بیشتری هستند. شما حتی می‌توانید با دوستانتان هماهنگ کنید که امروز ظهر، ناهارتان را در کجا میل کنید.

و مسیریابی واقعیت افزوده به آن اضافه می‌شوند

کنفرانس گوگل آی او 2018 - Google I/O 2018

آیا گوگل مپس با ادغام تکنولوژی واقعیت افزوده بهترین گزینه برای ناوبری نخواهد بود؟ من که چنین فکری می‌کنم. این سیستم اگر به طور دقیق و قابل اعتماد کار کند، کمک بزرگی به افرادی می‌کند که در حال تردد در یک شهر جدید هستند.  دوربین گوشی‌تان را به یک جهت قرار داده تا گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های Street View، به شما یک تجربه تعاملی را برای ادامه‌ی مسیرتان ارائه کند.

قدرت ویرایشی Google Photos هوشمندتر شد

اپلیکیشن Google Photos‌ قابلیت‌های جدیدی نظیر توانایی جداسازی اشیا از پس زمینه‌ی تصاویر، پراکندگی رنگ و یا سیاه و سفید کردن پس زمینه‌ی تصاویر را به خدمت گرفته است. این اپلیکیشن حالا می‌توانید عکس های قدیمی سیاه و سفید شما را به تصاویری رنگی تبدیل کند. هر دو این قابلیت‌ها از ظرفیت‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. همچنین وقتی در این برنامه به گالری تصاویر خود بروید، Google Photos عکس‌های داخل گالری را آنالیز خواهد کرد و پیشنهادهایی را برای رفع سریع مشکلات آن‌ها نظیر «رفع روشنایی» ارائه می‌کند.

به خدمت گرفتن هوش مصنوعی توسط Google News

اپلیکیشن Google News به طور کلی بازسازی شده است و اینک از هوش مصنوعی قدرت می‌گیرد. سامسونگ می‌گوید که آن از هوش مصنوعی برای تحلیل و بررسی تمامی محتوای منتشر شده در اینترنت استفاده می‌کند و تمامی آن‌ها را بر اساس مباحث، ویدیوها و غیره در استوری لاین‌هایی سازمان دهی می‌کند. این برنامه مواردی که ممکن است مورد علاقه‌ی شما باشد را در راس اخبار خود قرار می‌دهد.

گوگل لنز متن‌ها را از دنیای واقعی در گوشی شما کپی می‌کند

کنفرانس گوگل آی او 2018 - Google I/O 2018

این قابلیتی است که گوگل قبلا از آن رونمایی کرده بودف اما به نظر می‌رسد حالا به قدر کافی توسعه پیدا کرده تا به برنامه‌ی لنز اضافه شود. شما می‌توانید در دنیای واقعی دوربین گوشی‌تان را بر روی یک متن ببرید تا گوشی آن را به یک نوشته‌ی قابل ویرایش تبدیل کند. به طور مثال اگر رمز وای فای منزلتان را در جایی نوشته‌اید، می‌توانید دوربین گوشی را روی آن گرفته تا نوشته به دیجیتالی تبدیل شده و سپس آن را در فیلد متنی رمزعبور قرار دهید.

و حالا خبرهای خوبی برای علاقه‌مندان به خرید پوشاک به صورت اینترنتی داریم. گوگل لنز هرچند هنوز در شناسایی اغلام مختلف پوشاک عالی نیست، اما گوگل آن را به نزدیک‌ترین حالت ممکن رسانده است. این کمپانی از قابلیت جدیدی به نام Style Match‌ در کنفرانس گوگل آی او 2018 پرده برداشت که با اسکن آنچه جلوی لنز دوربین می‌آید، به شما کمک می‌کند تا همان لباس یا مشابه آن را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید.

کنفرانس گوگل آی او 2018 - Google I/O 2018

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. جیمیل دیگه کار همه رو اسون کرده

  2. اینستاگارم دان شد

    افتاد پایین بدبخت شدیم خخ