فیلترینگ تلگرام

پس از فیلترینگ تلگرام میزان بازدید مطالب 50 درصد کاهش یافته است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد پس از فیلترینگ تلگرام میزان بازدید مطالب 50 درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین یک میلیون نفر هم کاملا این پیام رسان را حذف کرده‌اند.

رسول سراییان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات اظهار کرد که پس از فیلترینگ تلگرام ، میزان ترافیک بین‌الملل پیام رسان‌ها با کاهش حدود 67 درصدی مواجه شده است. همچنین میزان پست‌های ارسالی در کانال‌های تلگرام نیز کاهش 40 درصدی را نشان می‌دهد. به گفته سراییان، میزان بازدید از پست‌های تلگرامی در مجموع و پس از آغاز مهاجرت به پیام رسان های داخلی 70 درصد کاهش داشته که 50 درصد آن به زمان فیلتر شدن این پیام رسان مربوط می‌شود.

کاهش تعداد کاربران پس از فیلترینگ تلگرام

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه افزود تاکنون پیام رسان های داخلی 22 میلیون بار نصب شده‌اند و از این تعداد حدود 8.5 میلیون کاربر فعال هستند و تا الان پهنای باندی معادل 40 گیگ را به خود جذب کرده‌اند. معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد که با فیلترینگ تلگرام شاهد مهاجرت معنادار کاربران به سمت سایر پیام رسان های خارجی نبودیم و برآوردها نشان می‌دهد یک میلیون نفر کاملا این پیام رسان را حذف کرده‌اند.

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس بیان کرد که در حال حاضر 8 میلیون و 200 هزار کاربر در پیام رسان های داخلی حضور دارند و به طور میانگین پیام رسان های داخلی 4 میلیون و 500 هزار مشترک دارند. دلیل تفاوت اعداد به دلیل استفاده برخی افراد از چند پیام رسان داخلی به صورت همزمان است.

فیلترینگ تلگرام

وی در ادامه اضافه کرد که تهیه پیش نویس برای اعطای مجوزهای لازم به پیام رسان های داخلی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ارتقای 7 پیام رسان تایید شده داخلی، ارائه پهنای باند مناسب به این پیام رسان‌ها و ارائه اینترنت ارزان در صورت استفاده از پیام رسان داخلی از جمله وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. جعفرزاده در پایان تاکید کرد که پیام رسان های داخلی ظرفیت پشتیبانی از 15 میلیون مشترک را دارند.