شرکت در مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ برای مسافران زمان آزاد است!

شرکت در مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ برای مسافران زمان آزاد است!

مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، فیزیکدان برجسته و فقید عصر حاضر، 15 ژوئن در مجموعه وستمینتر ابی انگلستان برگزار خواهد شد و اینطور که به نظر می‌رسد، علاوه بر مردم عادی مسافران زمان هم به این مراسم دعوت شده‌اند!

مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ (Stephen Hawking)، یکی از برجسته‌ترین دانشمندان دهه‌های اخیر که در ماه مارس گذشته از دنیا رفت، در چند هفته آینده برگزار می‌شود و گفته شده که قرار است خاکستر این فیزیکدان در کنار بقایای نوابغ برجسته‌ای مانند ایزاک نیوتن و چارلز داروین، دفن شود.

شرکت در مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ برای مسافران زمان آزاد است!

هاوکینگ در طول زندگی‌اش همواره تلاش می‌کرد تا مرزهای علم و دانش را جابه‌جا کند و در عین حال، روحیه پرانرژی و طنازی خود را حفظ می‌کرد؛ در همین رابطه، اعلام شده که محل برگزاری مراسم مجموعه وستمینتر ابی (Westminster Abbey) بریتانیاست و در کمال تعجب، ورود برای مسافران زمان آزاد است.

مسافران زمان در مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ

این دانشمند بزرگ که در حوزه‌های مختلف اختر فیزیک فعالیت داشت و در مورد سیاه چاله‌ها،‌ نظریه ریسمان، جهان‌های موازی و موضوعات این جنین تحقیقات گسترده‌ای کرده بود، پس از مرگ هم یک‌بار دیگر علاقه‌اش را به مباحث عجیب و علمی تخیلی نشان داد. هنوز مشخص نیست که دعوت مسافران زمان به مراسم ایده خود هاوکینگ بوده یا خیر، ولی پیش از این هم اقدام مشابهی از سوی این نابغه فیزیک تئوری انجام شده بود.

به دلیل علاقه این محقق برجسته به موضوع جابه‌جایی در زمان، در سال 2009 یک میهمانی عجیب از طرف هاوکینگ برگزار شد که به طور اختصاصی، به عنوان نوعی آزمایش ساده علمی، برای برنامه تلویزیونی مستند “Into The Universe with Stephen Hawking” ترتیب داده شده بود.

شرکت در مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ برای مسافران زمان آزاد است!

میهمانی مورد نظر با نام پارتی مسافران زمان برگزار شد و دعوت‌نامه‌ آن بعد از برگزاری میهمانی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت؛ در این دعوت‌نامه زمان و مکان دقیق مراسم ذکر شده بود، اما از آنجایی که تاریخ مورد نظر گذشته بود، تنها کسانی که امکان جابه‌جایی در زمان را داشتند می‌توانستند در پارتی شرکت کنند.

همانطور که انتظار می‌رفت کسی به این میهمانی نیامد و به همین دلیل، آزمایش جالب و ساده هاوکینگ بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حالا قرار است که در مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ کار مشابهی انجام شود؛‌ برگزارکنندگان تعداد هزار بلیت را برای تمامی افرادی که علاقه دارند در این مراسم شرکت کنند، در دسترس قرار داده‌اند و افراد برای حضور تنها باید یک فرم اینترنتی را پر کنند.

شرکت در مراسم خاکسپاری استیون هاوکینگ برای مسافران زمان آزاد است!

اما نکته جالب اینجاست که زمان تولد درخواست‌کننده تا تاریخ 31 دسامبر سال 2038 قابل تنظیم است و به غیر از افرادی که به شوخی زمان تولدشان را در تاریخ‌های آینده تنظیم می‌کنند، مسافران زمان واقعی هم می‌توانند فرم را پر کرده و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، در 15 ژوئن، در مراسم یادبود استیون هاوکینگ شرکت کنند.

البته این شوخی جالب‌توجه باعث نشده تا کسی برای ملاقات با مسافران زمان در خاکسپاری هاوکینگ هیجان‌زده شود، اما احترام دوستان، طرفداران و بازماندگان این دانشمند برجسته به فردی که تقریبا تمام عمرش را صرف کسب علم و دانش کرد، جای تحسین دارد و دعوت از مسافران زمان در این مراسم هم بخش کوچکی از این احترام را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. نور به قبرش بباره

  2. 17 ژوئن تولدمه استیون جوان هم دعوت کردم همه مسافرای زمان هم میتونن بیان منتظرتون هستیم …

  3. چرا برسم هندوها خاکسترش کردن، مگه مسیحی نبود؟

  4. روحش شاد، مرد بزرگ و مفیدی برای جامعه بود برعکس بعضیا تو کشور مخصوصا ساندیسی ها

  5. دیگه مثل استیون تکرارا نمیشه

  6. این احمق خدا ناباور .شیطان پرست بود حالا براش خاکسپاری گرفتن