بررسي تخصصي الترابوک هيبريدي VAIO Duo 11 سوني

 Vaio Duo 11 یک کامپیوتر اسلایدر ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن Full HD است که کار کردن با ویندوز ۸ را جذاب می‌کند. با Vaio Duo 11 می‌توانید از طریق کی‌برد فیزیکی و یا صفحه لمسی سیستم‌عامل را کنترل کنید. به همراه آن یک قلم دیجیتال نیز ارائه می‌شود که انجام امور را بیش از پیش ساده‌تر می‌کند.در ادامه با معرفی و بررسی کامل این گجت دوست داشتی با گجت نیوز همراه باشید.

مدتی است که شرکت های فعال در بخش تولید الترابوک شروع به طراحی، معرفی و عرضه محصولاتی ترکیبی کرده اند. سونی نیز از این قاعده مستثنی نیست و محصولات مختلفی را در این بخش تولید و روانه بازار کرده است.
Vaio Duo 11 یکی از این محصولات است که در نگاه اول شبیه به یک الترابوک به نظر می رسد ، اما وجود صفحه نمایش لمسی و قابلیت کشویی بودن این دستگاه باعث می شود تا از آن بعنوان یک تبلت ویندوزی بسیار قدرتمند نیز بتوان استفاده کرد و این ترکیبی بودن دستگاه می تواند ویژگی برتر آن (برای عده ای از کاربران) باشد. در اختیار داشتن دو دستگاه بطور همزمان و آن هم دستگاهی با کیفیت بالا و ویژگی های سخت افزاری قابل توجه.

{photo}92/01/25/Vaio-Duo-11{/photo}

در ادامه با هم نگاهی می اندازیم به این محصول ترکیبی، زیبا و قدرتمند شرکت سونی که علیرغم قیمت نسبتا بالایی که دارد، اما می تواند توجه بسیاری از علاقمندان که همزمان هم به تبلت و هم به یک لپ تاپ یا الترابوک نیاز دارند را جلب کند.

مشخصات کلی Vaio Duo 11 :

    صفحه نمایش : ۱۱.۶ اینچی glossy LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
    پردازنده : ۱.۹ گیگاهرتزی Intel Core i7-3517U
    رم : ۸ گیگابایت DDR3 / 1600MHz
    حافظه داخلی : ۲۵۶ گیگابایت SSD
    گرافیک : اینتل ۴۰۰۰
    ارتباط : Wifi ، بلوتوث ۴.۰، NFC، WiDi
    ابعاد : ۳۲۰ در ۱۹۹ در ۱۷.۸۵ میلیمتر
    وزن : ۱.۳ کیلوگرم

طراحی و کیفیت ساخت :

Sony Vaio Duo 11 در حالت کلی دارای یک طراحی بسیار زیبا و جذاب میباشد. این دستگاه دارای ضخامت مناسب (با توجه به کشویی بودن)، سبک و جمع و جور است. بدنه این دستگاه دارای طراحی بسیار ساده و در عین حال بسیار چشم نوازی است. به نظر می رسد که بدنه آن در برابر ضربات ناگهانی مقاوم بوده و از استحکام لازم برخوردار میباشد. اما شاید بزرگ ترین نقطه ضعف آن به جا ماندن اثر انگشت بر روی بدنه آن باشد، مخصوصا در بخش صفحه نمایش که تا حدودی موضوعی طبیعی است.

{photo}92/01/25/Vaio-Duo-11-1{/photo}

رنگ اصلی این الترابوک – تبلت سونی مشکی است که هنگام روشن بودن صفحه نمایش و با توجه به کیفیت و وضوح بسیار بالای صفحه نمایش آن زیبایی خاصی را به این دستگاه می دهد. البته این دستگاه هیبریدی در هنگامی که به عنوان تبلت مورد استفاده قرار گیرد، دارای وزن (بعنوان تبلت) و ضخامت زیاد می باشد که با توجه به ترکیبی بودن آن شاید موضوعی طبیعی باشد.

در مجموع این محصول بسیار شیک، ساده، دارای وزنی مناسب، ضخامتی تقریبا کم، کیفیت ساختی قابل قبول است، هر چند کیفیت ساخت آن می توانست بهتر هم باشد. یک دکمه ویندوز نیز در بخش پایینی صفحه نمایش قرار دارد.

پورت ها :

در سمت چپ این محصول سونی یک پورت VGA، یک درگاه کارت SD و درگاه هدفن قرار دارد. در سمت راست آن نیز دو پورت USB 3.0، یک پورت HDMI، پورت Mini VGA و دکمه پاور دستگاه قرار گرفته است. در پشت دستگاه ورودی شارژر یا کابل برق قرار گرفته  است. همانند دیگر دستگاه های مشابه ، در بالای صفحه نمایش نیز یک وب کم دیده میشود.

{photo}92/01/25/Vaio-Duo-11-2{/photo}

کیبورد :

به نظر می رسد در هنگام کار با صفحه کلید این دستگاه با مشکلی روبرو نمی شوید، هر چند در مقایسه با یک الترابوک با لپ تاپ معمولی از فضای کمتر برخوردار بوده و سختی کار بیشتری احساس می شود، ولی باز هم یادآوری می کنم که دلیل اصلی آن ترکیبی بودن، کشویی بودن و کوچک بودن دستگاه می باشد.

تاچ پد این دستگاه همانند لپ تاپ های معمولی نیست و دلیل اصلی آن هم عدم وجود فضای کافی برروی دستگاه می باشد. دکمه های کنترل کننده موس یا نشانگر در زیر صفحه کلید و کنترلر اصلی موس بین دکمه های G، H و B قرار دارد. کار با آنها آسان است و کنترلر آن بسیار روان کار می کند.

{photo}92/01/25/Vaio-Duo-11-3{/photo}

با توجه به لمسی بودن صفحه نمایش، قاعدتا صفحه کلید مجازی هم وجود دارد که میتوان بسیاری از کارها را با استفاده از صفحه کلید مجازی و لمسی بودن دستگاه انجام داد.

صفحه نمایش :

با توجه به صفحه نمایش با رزولوشن بالای این دستگاه (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ما شاهد وضوح تصویر بسیار بالای آن و قدرت رنگها در آن هستیم. صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی LCD IPS آن در بخش زاویه دید مشکلی ندارد و وضعیت آن رضایت بخش است.

{photo}92/01/25/Vaio-Duo-11-4{/photo}

با توجه به اینکه سیستم عامل آن ویندوز ۸ است، کار با کاشی ها و رابط کاربری مترو برروی آن بسیار لذت بخش می باشد. به هر حال صفحه نمایش آن کیفیت خوبی دارد و مشکل خاصی در آن دیده نمی شود.

سخت افزار :

این سری از محصولات سونی در مدل های مختلفی عرضه می شوند که ما شانس استفاده از بهترین مدل آن را داشته ایم. این مدل دارای یک پردازنده ۱.۹ گیگاهرتزی Core i7، هشت گیگابایت رم DDR3 و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی SSD میباشد. گرافیک آن نیز Intel HD 4000 است.

با نگاهی به این مشخصات به راحتی میتوان متوجه سرعت فوق العاده این دستگاه شد. سرعت لود شدن ویندوز و باز شدن برنامه های مختلف بر روی این الترابوک شگفت انگیز است. همچنین اجرای ویدیو های اچ بر روی این دستگاه فوق العاده میباشد.

{photo}92/01/25/Vaio-Duo-11-5{/photo}

در بخش صوتی نیز سونی سعی کرده تا تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربران با استفاده از تکنولوژی Dolby® Home Theater® v4 قرار دهد.

باطری :

الترابوک تبلت Sony Vaio Duo 11 دارای یک باطری ۴۹۶۰mAh / Lithium-polymer است که با توجه به مشخصات  این دستگاه دارای عمر باتری مناسبی است. ما حدود ۴ ساعت از وای فای آن برای استریم ویدئو استفاده کردیم که نشان دهنده عمر مناسب باتری آن می باشد. برای استفاده ها معمولی  و وب گردی مطمئنا این باتری بیش از این هم جواب می دهد.

سیستم عامل :

این الترابوک – تبلت سونی دارای نسخه ۶۴ بیتی سیستم عامل ویندوز ۸ است و چه چیزی بهتر از آن میتوان در اختیار داشت. در کنار این سیستم عامل، سونی نرم افزار های خوبی را نیز برروی آن قرار داده است که از جمله آن می توان به نرم افزارهای گرافیکی اختصاصی آن اشاره نمود. با توجه به لمسی بودن صفحه نمایش و کیفیت بالای آن، کاربر از داشتن یک تجربه فوق العاده در محیط ویندوز برخوردار می شود، مخصوصا همراه با رابط کاربری مترو ویندوز ۸.

بخش های دیگر :

تاکنون تقریبا با تمامی مشخصات این الترابوک هیبریدی سونی آشنا شده اید. اما ویژگی ها و مشخصات این دستگاه به موارد اعلام شده محدود نمیشود. این محصول دارای اسپیکرهای استریو، بلوتوث ۴.۰، وای فای، WiDi و NFC است، اما یکی از ویژگی های خوب این الترابوک – تبلت سونی وجود یک قلم است. با استفاده از این قلم می توان به استفاده از دستگاه پرداخت، اما بدون تردید بهترین استفاده آن در نرم افزارهای گرافیکی است، که آزادی عمل بیشتری به کاربر می دهد.

جمع بندی :

با توجه به اینکه این گونه محصولات مدت زیادی نیست که وارد بازار شده اند، شاید قیمت این گونه دستگاههای ترکیبی زیاد مناسب نباشد، اما به این موضوع توجه داشته باشید که در واقع با خرید اینگونه دستگاهها شما عملا دارای دو دستگاه متفاوت خواهید بود، یک لپ تاپ و یک تبلت.

این محصول شرکت سونی بدون تردید یکی از بهترین دستگاهها در این بخش می باشد و همانطور که از مشخصات فنی آن می توان فهمید دارای سرعت، قدرت و عملکرد و بازدهی بسیار بالایی می باشد. سونی برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان قابلیت های امنیتی مختلفی را برروی این محصول خود قرار داده است که از جمله می توان به Trusted Platform Module، Symantec Validation and ID  Protection Service  و Intel Anti-Theft Technology اشاره نمود.

باز هم توجه شما را به این موضوع جلب می کنم که این دستگاه یک دستگاه ترکیبی یا هیبریدی است، یعنی توقع داشتن دستگاهی همانند یک الترابوک یا لپ تاپ یا گجتی مانند یک تبلت اختصاصی را نداشته باشید، البته این موضوعی نیست که به سونی مربوط باشد بلکه اکثر دستگاههای هیبریدی یا ترکیبی این محدودیت ها را دارند. نظر شما در مورد Sony VAIO Duo 11 چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*