سرعت LTE گلکسی اس 9 سامسونگ 42 درصد سریع‌تر از آیفون ایکس

سرعت LTE گلکسی اس 9 سامسونگ 42 درصد سریع‌تر از آیفون ایکس است

بر اساس یک آزمایش جدید، سرعت LTE گلکسی اس 9 به لطف چیپ gigabit LTE حدود 42 درصد سریع‌تر از آیفون ایکس اپل است. در ادامه می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

سامسونگ روز گذشته بیانیه‌ای را برای معرفی هر چه بیشتر گوشی های پرچمدار سال 2018 خود منتشر کرد که در آن ادعا شده، سرعت LTE گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس 42 درصد سریع‌تر از نزدیک‌ترین رقبایش است. این ادعا بر اساس داده‌های تالیف شده توسط Ookla، یک شرکت تحلیل و بررسی داده‌های سرعتی به دست آمده است.

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در مقابله با آیفون ایکس، دومین نسل گوگل پیکسل و گلکسی اس 7 که گوشی دو نسل قدیمی‌تر از خود این خانواده است مورد بررسی قرار گرفته تا نشان دهد سامسونگ با بهبود عملکرد چیپ‌های gigabit LTE در گوشی‌های خود چه عملکردی را از خود به جا گذاشته است. گلکسی اس 8 در واقع نخستین مدلی بود که با یک چیپ gigabit LTE‌ عرضه شد و می‌تواند سرعت دانلودی بیش از 900 مگابیت بر ثانیه را به ارمغان بیاورد.

سرعت LTE گلکسی اس 9 سامسونگ

Ookala این تحقیق را توسط تحلیل و بررسی داده‌های تست سرعت از شبکه‌های 4G LTE شرکت‌های مخابراتی مطرح ایالات متحده در فوریه 2018 انجام داده است. این آزمایش‌ها با دقت خاصی انجام گرفته است تا راهی برای اشتباه وجود نداشته باشد. نتایج به دست آمده از این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که سرعت LTE گلکسی اس 9 سامسونگ در مقایسه میانگین وزنی سرعت دانلود بر روی شبکه‌ی 4G LTE شرکت‌های مخابراتی جهانی 42 درصد سریع‌تر از رقبای خود است.

سرعت LTE گلکسی اس 9 سامسونگ 42 درصد سریع‌تر از آیفون ایکس

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از مودم‌های کت 18 ال تی ای برخوردارند که می‌تواند سرعت شبکه را تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه افزایش ببخشد. این آزمایش میزان سرعت دانلود گوشی های مختصل را نیز در هر شبکه مخابراتی نشان داد که بر اساس آن سرعت LTE گلکسی اس 9 چیزی حدود 37 درصد سریع‌تر از آیفون ایکس، 17 درصد سریع‌تر از نسل دوم گوگل پیکسل و 38 درصد سریع‌تر از گوگل پیکسل 2 است. این ادعا دقیق است، اما نباید فراموش کنیم که در یک محیط آزمایشی انجام شده است. این نتایج نشان دهنده‌ی عملکرد دیوایس‌ها در دنیای واقعی نیست؛ در  اصل درست همانند بنچمارک‌ها عمل می‌کند که بهترین نتیجه‌ی حاصل شده در آن‌ها لزوما به معنای عملکرد بهتر دیوایس در دنیای واقعی نخواهد بود.

بنابراین گرچه LTE در گلکسی اس 9 سریع‌تر از رقبا است، اما این بدان معنا نیست که شما بتوانید در زمانی که به طور مثال دو گوشی اس 9 و آیفون ایکس را کنار یکدیگر بگذارید این تفاوت 37 درصدی را در سرعت دانلود حس کنید. سرعت LTE در هر دو دیوایس بسته به عوامل مختلفی شامل عدم محدودیت شرکت مخابراتی که از آن استفاده می‌کنید، تراکم در شبکه، پوشش در آن منطقه خاص، سرعت سرور از جایی که داده‌ها درحال دانلود هستند، نوع فایل دانلود شده و غیره دارد.

پس به طور میانگین بر روی کاغذ سرعت LTE‌ گلکسی اس 9 حدود 42 درصد سریع‌تر از آیفون 10 اپل است، اما شاید شما در دنیای واقعی این آزمایش را انجام دهید چنین فاصله‌ای را حس نکنید. تجربه واقعی به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود، اما با این وجود هم نکته‌ی خوبی که وجود دارد، سخت افزار بهتری است که گوشی شما نسبت به پرچمدار اپل از آن برخوردار است.