زمان معرفی بیکسبی 2

زمان معرفی بیکسبی 2 توسط سامسونگ تایید شد

سامسونگ در نظر دارد همراه با پرده بردازی از گوشی گلکسی نوت 9 خود، بیکسبی 2 (Bixby 2) دومین نسل دستیار دیجیتالی خود را نیز با امکاناتی بهبود پیدا کرده و تعامل بیشتر با کاربران معرفی کند.

ما شایعات زیادی را در ارتباط با نسل آینده فبلت‌های سامسونگ، گلکسی نوت 9 شنیده‌ایم. اما اگر جدیدترین اخبار مربوط به این محصول درست باشد، سامسونگ قصد دارد همراه با پرده برداری از این گوشی، نسل دوم دستیار هوشمند دیجیتالی خود، بیکسبی 2 را نیز معرفی کند. این خبر را برای نخستین بار چند ماه پیش شنیده بودیم، حالا با مصاحبه‌ی انجام گرفته با یکی از مدیران سامسونگ، باید رنگ و بوی واقعی‌تری به آن بخشید.

بیکسبی 2 بهبودیافته‌تر از گذشته

این گزارشی است که از سوی رسانه‌ی کره‌ای Korea Herald منتشر شده و گفته می‌شود توسط مدیر مرکز هوش مصنوعی سامسونگ، آقای Gray G. Lee نیز تایید شده است که گلکسی نوت 9 به یک نسخه پیشرفته‌تر بیکسبی مجهز خواهد بود. Lee البته هیچ جزئیاتی در مورد این نسخه ارائه نکرده است، اما این موارد بهبود پیدا کرده می‌تواند به صدای طبیعی‌تر دستیار (تا مردم به صورت عادی‌تر با آن حرف بزنند)، بهبود تشخیص نویز و سرعت بیشتر باشد.

بدیهی است که بیکسبی 2 همچنان به ارائه‌ی بیشتر امکانات خواهد پرداخت، به خصوص اینکه در این فضا شرکت‌هایی همچون آمازون و گوگل همراه با اسپیکرهای هوشمند خود در حال تصاحب بازار هستند. سامسونگ امیدوار است 14 میلیون دستگاه را در امسال به بیکسبی متصل کند و جاه طلبی‌های زیادی را برای میزان اتصال محصولات به بیکسبی تا سال 2020 در سر دارد.

گزارش‌هایی وجود دارد که ادعا می‌کنند سامسونگ قصد دارد از یک اسپیکر مجهز به دستیار بیکسبی را معرفی کند. هرچند تاریخ رونمایی از این اسپیکر هوشمند مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد می‌توانیم در نیمه دوم سال 2018 و همزمان با معرفی گلکسی نوت 9 با این اسپیکر نیز آشنا شویم.