اگر اخبار هزینهها و فروش بازی Destiny را باور نکرده باشید، بدون شک قبول میکنید که گیمرهای بسیاری گرفتار آخرین محصول شرکت اکتیویژن شدهاند.
استودیوی تولیدکننده این بازی، بانجی امروز اعلام کرد که Destiny آنلاین توانسته پس از یک ماه آغاز فروش به رکورد متوسط 3.2 میلیون بازیکننده در روز دست یابد. برای مقایسه و درک بیشتر این رکورد باید این تعداد گیمر را با کاربران 6.8 میلیونی بازی مشهور و با سابقه ای چون WoW مقایسه کرد.
این تعداد گیمر همچنین بیش از مجموع کاربرانی است که بانجی در مدت مشابه برای Halo 3 و Halo: Reach دور خود جمع کرده بود.
آمار جدید همچنین نشان میدهد که میزان متوسط بازیکردن Destiny کماکان بر روی 3 ساعت روزانه و در دو نوبت (به ازای هر کاربر) باقی مانده است. همچنین میزان متوسط ورود کاربران به بازی در یک ماهه گذشته نیز حدود 21 بار بوده است.
اکتیویژن که سرمایهای 500 میلیون دلاری بر روی Destiny هزینه کرده بود، در پنج روز نخست فروشی 325 میلیون دلاری از آن را تجربه کرد.
منبع : engadget
'Destiny' racks up an average of 3.2 million players per day
'Destiny' racks up an average of 3.2 million players per day
Whether or not you believe that Destiny lives up to all the hype, there’s no doubt that it has a lot of gamers hooked. Bungie has revealed that the hybrid of shooter and online role-playing game is managing an average of 3.2 million players per day in the month since its launch — no mean feat given that even a well-established (if subscription-based) rival like World of WarCraft has 6.8 million users. That’s also more active players than the company saw during a similar period for both Halo 3 and Halo: Reach combined, so the absence of a familiar franchise clearly isn’t spooking users. These early adopters are fairly consistent, too. People typically fire up Destiny for three hours per day spread out over roughly two sessions, and they’ve signed in about 21 times each since the title debuted a month ago. That’s not going to compare to the time spent by dedicated role-players, but it’s clear that the game isn’t just sitting idle on players’ hard drives.