هلیو پی 22 مدیاتک

مدیاتک تراشه میان‌رده‌ی هلیو پی 22 (Helio P22) را معرفی کرد

کمپانی مدیاتک جدیدترین عضو سری P تراشه‌های موبایلی خود را با یک ویژگی خاص معرفی کرد؛ هلیو پی 22 (Helio P22) اولین چیپست میان‌رده با فناوری ساخت 12 نانومتری است.

تراشه هلیو پی 22 مدیاتک (MediaTek) بر پایه‌ی لیتوگرافی 12 نانومتری و به طور خاص فناوری FinFET کمپانی TSMC ساخته شده و دست تولیدکنندگان گوشی های هوشمند را برای گنجاندن امکانات فراوان و در عین حال پایین نگه داشتن قیمت محصولات خود باز می‌گذارد.

این چیپست از یک CPU هشت هسته‌ای با هسته‌های پردازشی Cortex-A53 و حداکثر سرعت 2 گیگاهرتز بهره می‌برد. هلیو پی 22 توانایی پشتیبانی از دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 13 و 8 مگاپیکسلی و ضبط ویدیو با نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد؛ همچنین از امکانات سخت افزاری لازم برای کاربرد افکت بوکه به گونه‌ای باکیفیت و بدون مصرف زیاد انرژی برخوردار است.

هلیو پی 22 از نمایشگرهایی با حداکثر رزولوشن 1600 در 720 پیکسل و نسبت تصویر 20 به 9 پشتیبانی می‌کند. این تراشه قادر است امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت و اتصال هر دو به شبکه LTE را در گوشی های موبایل فراهم کند؛ ضمن اینکه پشتیبانی از وای-فای 802.11ac، نسخه 5.0 بلوتوث و سیستم‌های رهیاب GPS و GLONASS از دیگر قابلیت‌های ارتباطی آن به شمار می‌روند.

هلیو پی 22 مدیاتک

هوش مصنوعی را باید یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر چیپست ها در سال 2018 دانست و هلیو پی 22 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این تراشه کاربران را از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره‌مند خواهد ساخت و از فریم‌ورک‌ها‌ی مختلف این حوزه شامل تنسور فلو (TensorFlow)، تی اف لایت (TF Lite)، کافه (Caffe) و کافه 2 (Caffe2) پشتیبانی می‌کند. همچنین سران مدیاتک بدون ادای توضیحات تفصیلی اعلام کردند قابلیت دیگری هم در آن گنجانده شده که بهترین منبع قابل دسترس هوش مصنوعی را به طور خودکار برمی‌گزیند و از این طریق موجب افزایش راندمان کاری توسعه‌دهندگان خواهد شد.

دوربین دستگاه‌های مجهز به هلیو پی 22 نیز این پتانسیل را خواهند داشت تا از مزایای هوش مصنوعی و عملکردهایی چون فیس آی دی، آلبوم عکس هوشمند و قابلیت‌های مرتبط با عمق میدان برخوردار شوند.

هم‌اکنون پروسه‌ی تولید انبوه این تراشه در جریان است و انتظار می‌رود تا پایان ماه ژوئن (پنج هفته آینده) اولین گوشی های تجهیز شده به هلیو پی 22 آماده‌ی عرضه به مشتریان باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالیه این چیپست