اخبار جديد از آيفون 5S: دوربين 12 مگاپيکسل ، سنسور اثر انگشت ، تغيير مکان دکمه هاي کناري

بر اساس شايعات تازه اي که توسط  برایان وایت از TCM در فضای مجازی منتشر شده نسل بعدي آيفون اپل که احتمالا آيفون 5S مي باشد داراي يک دوربين 12 مگاپيکسلي ، سنسور تشخيص اثر انگشت و همچنين ايجاد تغييراتي در محل قرار گيري دکمه هاي کناري مي باشد.

ظاهرا آیفون 5s به دوربین قوی‌تر 12 مگاپیکسلی تجهیز خواهد شد که بازده بسیار خوبی در عکاسی در نور کم دارد. پس از توجه نوکیا به عکاسی در نور کم در تلفن لومیا 920 و پس از آن اچ‌تی‌سی در تلفن وان حالا اپل نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته است.

منبع این خبر tine.te است. این وب سایت زمانی که همه از دوربین 13 و 10 مگاپیکسلی برای آیفون 5 صحبت می‌نمودند اعلام کرد که دوربین آیفون 5 همانند قبل 8 مگاپیکسلی است، اکثر شایعات و اطلاعات فاش شده توسط این وب سایت به حقیقت پیوسته‌اند و از طرفی دیگر شایعات نیز به دوربین بهتر با بازده بالاتر در عکاسی در نور کم برای آیفون 5s اشاره داشته‌اند.

پیش از این نیز در مورد سیستم امنیتی جدید اپل که از طریق یک اسکنر اثر انگشت به آیفون 5s اضافه خواهد شد، اخباری به گوش رسیده بود. اپل پس از خرید کمپانی AuthenTec به قیمت 356 میلیون دلار به این فناوری دست یافت و به نظر می‌رسد، یکی از قابلیت‌های رقابتی آیفون 5S نیز همین فناوری امنیتی باشد.

برایان وایت اطمینان دارد که فناوری اسکن اثر انگشت در آیفون بعدی اضافه خواهد شد. به اعتقاد او این فناوری دقیقا قرار است کار Siri در آیفون 4s را انجام دهد و کاربران را نسبت به خرید آیفون بعدی تشویق نماید. وایت معتقد است که از نظر ظاهری تغییر چندانی در آیفون 5s اعمال نخواهد شد و تنها اسکنر اثر انگشت به آن اضافه شده، دوربین آن بهبود یافته و همچنین کمی جای دکمه‌های سمت چپ تغییر خواهند کرد.

شایعات مختلف به نسل جدید پردازنده اپل با نام A7 برای آیفون بعدی اشاره دارند و ممکن است اپل به همراه آیفون 5s از نسل جدید سیستم-روی-یک-چیپ خود نیز پرده برداری کند. همچنین امکان ارائه نسخه جدید سیستم‌عامل iOS با تغییرات جدی در رابط کاربری آن نیز وجود دارد.
در نهایت اگر این اطلاعات صحیح باشند آیفون بعدی تا تابستان امسال عرضه نخواهد شد و در این فاصله پرچمداران اندرویدی همچون اکسپریا Z، گلکسی اس 4 و وان می‌توانند از فرصت استفاده نموده و فروش خوبی را برای خود رقم بزنند.


منابع : cultofmac | en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا اپل داره سنگ تموم می ذاره.اما ای کاش دوربین آیفون 5Sبیش تر بود چون گلکسی S4دوربینش 13است.با این کارش از سامسونگ عقب افتاد اما اشکالی نداره پیش میادfrown