پتنت گوشی منحنی اپل

تصاویر پتنت گوشی منحنی اپل منتشر شد

پتنت گوشی منحنی اپل نشان می‌دهد شکل ظاهری گوشی های آیفون در آینده نزدیک چگونه خواهد بود. گوشی خمیده اپل دارای طراحی خاصی است، به طوری که از دو رابط کاربری تشکیل شده و بر روی آن هیچگونه دکمه فیزیکی وجود ندارد.

در سال 2015 تصاویری از یک پتنت به ثبت رسیده توسط اپل رویت شد که در آن شاهد گوشی موبایلی مجهز به نمایشگر کاملا منحنی بودیم. صفحه نمایش این گوشی منعطف بوده و به خاطر احاطه شدن پنل جلویی و همچنین کناره‌ها توسط نمایشگر به صورت کامل، دکمه‌های فیزیکی کناری در آن شامل کلیدهای کنترل حجم صدا، با کلیدهای مجازی و لمسی جایگزین شده بودند. البته تا امروز با وجوذ گذشت سه سال از زمان ثبت پتنت گوشی منحنی اپل دستگاهی را در دنیای واقعی مشابه آن رویت نکرده‌ایم.

اما به تازگی تصاویری از پتنت جدید گوشی منعطف اپل منتشر شده است که ویژگی‌های تقریبا مشابهی با پتنت قبلی دارد. کاربر می‌تواند محتوا را بر روی هر قسمتی از نمایشگر مشاهده کرده و درون دستگاه دو رابط کاربری به تفکیک وجود دارد. یک بخش توسط بخش مرکزی محفظه شفاف دستگاه مورد استفاده قرار گرفته و قسمت دیگر که دارای یک کنترل ورودی است، برای نمایش محتوا بر روی کناره‌های آن کاربرد دارد.

همانند پتنت قبلی، در این پتنت نیز شاهد یک نمایشگر ثانویه هستیم که از آن برای ایجاد افکت‌های شبه سه بعدی بر روی گوشی استفاده می‌شود. پتنت جدید اپل به خوبی نسل آتی گوشی های هوشمند که دارای چند صفحه نمایش خواهند بود را به نمایش می‌گذارد. گفتنی است اگرچه تصاویر این محصول به تازگی منتشر شده‌اند، اما ثبت پتنت «دستگاه الکترونیکی دارای محفظه کشیده شده تا طرفین» به نیمه‌های سال 2016 برمی‌گردد. شاید بتوان بر اساس این تصاویر نتیجه گرفت شکل ظاهری آیفون‌های آینده چگونه خواهد بود.

تصاویر پتنت گوشی منحنی اپل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این چیه از دست ادم سر میخوره

  2. دیگه نمیدونن چ مسخره بازی در بیارن سر طراحی بعد بهش میگن طراحی نوین و جدید.
    الان این خمیدگی بغلای سامسونگ به چ دردی میخورن حداقل یع کاربردی داشت عب نداشت