موبایل منعطف گلکسی ایکس

موبایل منعطف گلکسی ایکس سامسونگ شما را ناامید خواهد کرد

موبایل منعطف گلکسی ایکس یکی از مورد انتظارترین تلفن های هوشمندی است که هرساله شاهد انتشار اطلاعاتی مبنی بر عرضه آن هستیم! هرچند، ما تصور می‌کنیم Samsung Galaxy X شما را ناامید خواهد کرد.

گفته می‌شود سامسونگ در سال 2019 میلادی، «یک دسته جدید» از محصولات خود را پیش روی همگان قرار خواهد داد و آن، احتمالا موبایل منعطف گلکسی ایکس خواهد بود. ولی به نظر می‌رسد ایده طراحی چنین دستگاهی چندان هم نمی‌تواند مورد استقبال کاربران قرار گیرد.

این گجت جدید از فناوری صفحه نمایش انعطاف‌پذیر OLED سامسونگ بهره می‌برد و مطابق با اطلاعات موجود، کاربران می‌توانند آن را به صورت فیزیکی تا کنند. ما هیچ اطلاعاتی از طراحی و عملکرد این دستگاه نداریم و حتی مطمئن نیستیم “Galaxy X” نام رسمی آن باشد، اما ایده وجود چنین دستگاهی به تنهایی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

اما یک موضوع مهم وجود دارد: سامسونگ گلکسی X (یا هر نامی که خواهد داشت) یک موبایل عالی نخواهد بود. قطعا این گوشی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب خواهد کرد، اما آیا می‌تواند از اسمارت فونی مثل گلکسی S10 یا پرچمداری که سال آینده عرضه می‌شود، بهتر باشد؟ ما مطمئن نیستیم.

گلکسی X فقط یک گوشی تاشو برجسته‌شده خواهد بود

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، طراحی Galaxy X هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال، شایعات و گمانه‌زنی‌ها ما را به سمت دو طرح کلی هدایت می‌کنند. یکی این است که گلکسی ایکس احتمالا یک صفحه نمایش انعطاف‌پذیر اولد خواهد داشت. دستگاه و نمایشگر آن همانند یک کتاب به طرف داخل تا خواهند شد یا مطابق با تصویری از پتنت سامسونگ که توسط “Patently Mobile” کشف شده است، نمایشگر به طرف بیرون تا می‌شود.

هرچند، شایعاتی از رسانه‌های کره‌ای ادعا می‌کنند در موبایل منعطف گلکسی ایکس از سه نمایشگر مجزا استفاده می‌شود. در این طرح‌ها خود دستگاه خم می‌شود، اما نمایشگرها نه. در این طرح، دو نمایشگر در بخش داخلی دستگاه قرار گرفته و در صورت نیاز، فضای بیشتری را فراهم می‌کنند، در حالی که نمایشگر سوم در بخش بیرونی بوده و اطلاعات تعاملی همچون اعلان‌ها را زمانی که دستگاه تا شده است، نمایش می‌دهد.

دو پتنت دیگری که در ادامه می‌توانید عکس‌های آنها را تماشا کنید، ایده‌ای متفاوت را به تصویر کشیده و در آنها حتی خبری از نمایشگر سوم هم نیست.

البته این طراحی‌ها احتمالا بیانگر نمونه اولیه بوده و مربوط به دستگاهی واقعی و آماده عرضه نیستند. علاوه بر این، ممکن است ما با طرحی رو به رو باشیم که کاملا اشتباه ساخته شده است. اما ایده آن هر چیزی که باشد، دیدن دستگاهی انعطاف‌پذیر که امکان خم کردن آن وجود نداشته باشد، ناامیدکننده خواهد بود؛ خصوصا اینکه سامسونگ از سال 2011 مشغول نمایش پنل‌های منعطف اولد است.

یک گوشی منعطف نمی‌تواند عملی باشد

دوباره، ما نمی‌دانیم موبایل منعطف گلکسی ایکس سامسونگ چگونه طراحی می‌شود، اما با دستگاهی انعطاف‌پذیر رو به رو خواهیم بود. بگذارید صادق باشیم: اگر برای مشاهده پیام کسی که در توییتر به شما اشاره کرده است، هربار مجبور به باز کردن موبایل خود باشید، گلکسی X شکست خواهد خورد. به بیان دیگر، این دستگاه حتی در زمان بسته بودن باید کاملا قابل استفاده باشد. در همین حال، زمانی که آن را باز می‌کنیم، نیاز به یک فایده عملی وجود دارد و پیش‌بینی می‌کنیم آن، فضای صفحه اضافی خواهد بود. تفاوتی ندارد که دستگاه در چه وضعیتی است؛ کارایی و راحتی باید در یک درجه باشند.

متاسفانه هیچ‌کدام از احتمالات چنین چیزی در طرح‌های بالایی وجود ندارند. یک گوشی با طراحی تاشو می‌تواند به وسیله‌ای کوچک در زمان بسته بودن یا موبایلی بزرگ یا پهن هنگام باز بودن منتهی شود. موبایلی با طراحی یک کتاب، در صورتی که اجزای الکترونیکی داخلی به گونه‌ای سر جای خود نباشند که وزن به صورت یکسان توزیع شود، در استفاده راحت اختلال ایجاد خواهد کرد. از طرفی اهمیتی ندارد که دستگاه در کدام جهت خم می‌شود؛ اگر نمایشگر کاملا انعطاف‌پذیر است، ما با دستگاهی بسیار ضخیم در زمان بسته شدن رو به رو خواهیم بود چرا که نمایشگر با اندازه‌ای مشخص تولید شده و به اندازه یک ورق کاغذ، باریک نخواهد بود.

موبایل منعطف گلکسی ایکس

تصویری از پتنت سامسونگ که نشان می‌دهد دستگاه در زمان بسته شدن نمی‌تواند همانند یک قطعه کاغذ صاف باشد

یک موبایل منعطف، شکننده است

بدون شک، دستگاهی مثل گلکسی X ظاهر بسیار جذابی خواهد داشت، اما می‌تواند شکننده‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنید چرا که سازندگان باید از یک ساز و کاری مکانیکی برای دستگاه خود استفاده کنند و این سیستم‌ها در نهایت از کار خواهند افتاد. به علاوه، اضافه کردن مقاومت در برابر آب به دستگاهی که اجزای در حال حرکت دارد، سخت‌تر است. همچنین در صورتی که ما واقعا با صفحه نمایشی انعطاف‌پذیر رو به رو باشیم، مقاومت آن به اندازه نمایشگرهای امروزی بالا نخواهد بود. ما به موضوع چین‌ها و بدتر شدن نمایشگر OLED بعد از کمی استفاده نیز اشاره نکرده‌ایم. به دلایلی واضح، استفاده از گلکسی ایکس به همراه قاب محافظ می‌تواند تصمیمی هوشمندانه باشد.

موبایل منعطف گلکسی ایکس گران‌قیمت خواهد بود

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، توسعه و ساخت موبایلی مثل گلکسی ایکس می‌تواند یک چالش فنی باشد. یک باتری با ظرفیت مناسب چگونه در این دستگاه جای خواهد گرفت؟ خطوط آنتن، دوربین‌ها و تراشه‌ها در کدام بخش قرار می‌گیرند؟ پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها و پرسش‌های دیگر نیازمند زمان و کوشش فراوان است که نتیجه آنها می‌تواند دلیلی برای ارزان نبودن دستگاه باشد.

همچنین تولید حجم انبوهی از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر اولد، دشوار خواهد بود؛ در این صورت می‌توان گفت در مراحل اولیه، گلکسی ایکس در تعداد بسیار محدود روانه بازار می‌شود.

موبایل منعطف گلکسی ایکس

گوشی تاشو و اندرویدی گلکسی W2018 سامسونگ که با قیمت بسیار بالای 2500 دلار تنها در کشور چین عرضه می‌شود

علت توسعه موبایل منعطف گلکسی ایکس چیست؟

گلکسی نوت Edge و گلکسی Round را به یاد دارید؟ این‌ها اولین محصولات اقتصادی با بهره‌گیری از فناوری اولد انعطاف‌پذیر سامسونگ بودند. آنها در بازار چندان موفق نبودند، ولی این موضوع به خاطر مقصود مهم‌تر سامسونگ اهمیتی نداشت. این گوشی های هوشمند به سامسونگ اجازه دادند پتانسیل استفاده از نمایشگرهای منعطف اولد را در دنیای واقعی ارزیابی کند؛ برای پیدا کردن استفاده‌هایی که خریداران به آنها اهمیت می‌دادند. در نهایت، سامسونگ متوجه شد بهترین چیز در مورد نمایشگرهای خمیده و منعطفش، شانس پر کردن آنها با ویجت‌ها نیست، بلکه آنها واقعا دوست‌داشتنی به نظر می‌رسند.

سامسونگ تلفن هوشمند Galaxy I7500 را آوریل سال 2009 معرفی کرد و کاملا معنی می‌دهد که این شرکت بخواهد به مناسبت سالگرد آن، دستگاهی برجسته و پیشرفته‌تر از قبل را تولید کند. کسب درآمد، هدف توسعه نسل اول این گوشی ها نخواهد بود و این موبایل به سامسونگ اجازه می‌دهد شرایط را بررسی کرده و بر اساس بازخوردهایی که در دنیای واقعی از کاربران دریافت می‌کند، فرمولی مناسب را برای یک گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر تعریف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. دعوا نکنیدـ بچه های خوبی باشید

  2. من همون اولم گفتم که خزه

  3. هیچ چیزی از سامسونگنا امید کننده نیست

  4. می تون چیزی جدید باشه ولی قطعا” شکست خواهد خورد