نگاهی نزدیک به تبلت نکسوس 9 گوگل

 گوگل شب گذشته از تبلت نکسوس 9 خود پرده برداشت.محصولی که حاصل فکر مهندسی طراحان مشهور اچ‌تی‌سی است و بازگشتی برای حضور دوباره این شرکت تایوانی به دنیای تبلت. نکسوس 9 در طراحی بسیار زیبا ظاهر شده و مانند بسیاری از تولیدات شرکت اچ‌تی‌سی از طراحی فلزی پریمیوم (حداقل در حاشیه خود) برخوردار است.

nexus-92

اندازه صفحه نمایش این تبلت همان‌طور که از چندین ماه پیش شنیده شده بود، 8.9 اینچی است که البته در اندازه رزولوشن با اندکی تغییر از QHD یا 2560×1440 پیکسل به QVGA یا 2048×1536 پیکسل رسیده است. نسبت صفحه نمایش 4:3 می‌باشد و اچ‌تی‌سی از تکنولوژی اسپیکرهای مشهور BoomSound در تولید آن استفاده کرده.

اما برگ برنده جنبه سخت افزاری این تبلت را شاید بتوان چیپست آن دانست. گوگل در این تبلت یک چیپست 64 بیتی تگرا K1 شرکت انویدیا کار گذاشته تا علاوه بر قدرت گرافیکی، بر ویژگی 64 بیتی بودن اندروید 5.0 خود نیز تأکید بیشتری کرده باشد. این دستگاه همچنین دارای 2 گیگابایت رم است و به طور متوسط عمری به درازای 9 ساعت را تأمین خواهد کرد.

ویدیوی تبلیغاتی تبلت نکسوس 9 گوگل :

دانلود ویدیو

گوگل در مورد فرم این تبلت می‌گوید: “نکسوس 9 به اندازه ای کوچک است که می‌تواند با یک دست جابه‌جا شود و به اندازه ای بزرگ است که بتوان با آن کار خود را انجام داد.”

گوگل کیبوردی را نیز برای افزایش هر چه بیشتر بهره‌وری در تبلت جدید ارائه کرده که به گفته گوگل “با قابلیت مغناطیسی خود به نکسوس 9 اضافه می‌شود، به دو زاویه شکل می‌گیرد و به راحتی و با اطمینان خاطر بر روی پای شما مانند یک لپ‌تاپ جا می‌گیرد.” قابلیت‌هایی که پیش‌تر مایکروسافت نیز در معرفی سرفیس پرو 3 بر روی آن‌ها تأکید بسیاری داشت.

نکسوس 9 به هیچ وجه ارزان نخواهد بود، اما همان‌طور که در مورد نکسوس 6 نیز اشاره داشتیم قابلیت‌های سخت افزاری و طراحی آن بدون شک ارزش چنین قیمت بالایی را خواهد داشت.

نگاهی نزدیک به تبلت نکسوس 9 گوگل ( Hands-On ) :

گالری عکس :

ویدیو ( Hands-On ) :

دانلود ویدیو

پیش فروش نکسوس 9 از 17 اکتبر آغاز و از سوم دسامبر فروش رسمی آن آغاز خواهد شد. نکسوس 9 در رنگ‌های مشکی و سفید تولید شده و در سه نوع وارد بازار می‌شود؛ مدل 16 گیگابایتی با قیمت 399 دلار، مدل 32 گیگابایتی با قیمت 479 دلار و یک مدل 32 گیگابایتی LTE با قیمت 599 دلار.

امکان افزایش حافظه از طریق میکرو اس‌دی وجود ندارد، بنابراین کاربران بسیاری راهی جز خرید نسخه 32 گیگابایتی نخواهند داشت.

منابع : androidauthority & engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عجب تبلتی پیشرفته ای هست واقعا اوجشه