فروش آیفون

فروش آیفون های جدید از نظر تحلیل‌گران تا چه حد خواهد بود؟

اپل طی ماه‌های آتی گوشی‌های جدید و متفاوتی از لحاظ ابعاد و اندازه را معرفی خواهد کرد، اما شانس و میزان فروش آیفون های جدید چقدر است؟

دنیل آیو (Daniel Ives)، یکی از آنالیزورهای سایت GBH Insights نگاهی بر شانس فروش آیفون های آتی اپل داشته و میزان آن را از 12 تا 18 ماه آینده تخمین زده است. از دید آیو، اپل حداکثر تا یک سال و نیم آینده موفق به فروش حدود 350 میلیون دیوایس آیفون خواهد شد و صحبت او، براساس تعداد کثیر کاربرانی است که آیفون خود را طی سال گذشته با نمونه جدید تعویض نکردند. او می‌گوید به دلیل شباهت زیاد میان آیفون 7 و آیفون 8، کاربران رغبت چندانی به تعویض تلفن هوشمند خود و پرداخت هزینه نداشتند و از سوی دیگر، آیفون ایکس به دلیل قیمت بسیار زیاد خود در لیست خرید آن‌ها جای نگرفت.

فروش آیفون

این تحلیل‌گر شایعات مربوط به آیفون 9 (iPhone 9) که نسخه اقتصادی آیفون ایکس خواهد بود را نیز نادیده نگرفته و اشاره کرده این آیفون که احتمالا با قیمت 700 تا 800 دلار در ویترین فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت طرفداران زیادی در چین خواهد داشت. در چین حدود 100 میلیون نفر از آیفون استفاده می‌کنند که بین 60 تا 70 میلیون نفر آن‌ها تا 18 ماه آینده گوشی خود را تعویض خواهند کرد. همچنین نسخه پلاس آیفون ایکس برای کاربرانی که دنبال حداکثر امکانات هستند وجود خواهد داشت و به فروش بیشتر آیفون‌های سال 2018 کمک خواهد کرد.

ممکن است فروش 350 میلیون آیفون مبالغه‌آمیز و غیرمنطقی به نظر بیاید، اما بد نیست نگاهی به فروش چندماه اخیر اپل از تلفن‌های هوشمندش داشته باشیم. اهالی کوپرتینو در سال مالی 2017 موفق به فروش 216.76 میلیون آیفون در سراسر دنیا شده‌اند. همچنین در گزارش فروش فصل پیشین اپل نیز شاهد فروش 52.2 میلیون آیفون هستیم. بنابراین و با توجه به معرفی آیفون‌های جدید، این رقم می‌تواند تا 18 ماه آینده تبدیل به رکورد جدیدی برای اپل شود.