گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone با قابلیت‌های منحصر به فرد معرفی شد

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone با قابلیت‌های منحصر به فرد و سخت افزار بسیار قدرتمند معرفی شد. گوشی مخصوص بازی ایسوس علاوه بر عرضه در دو نسخه 128 و 512 گیگابایتی، با طیف گسترده‌ای از وسایل مخصوص بازی‌خورها به فروش می‌رسد.

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone که می‌توان آن را یکی از قوی‌ترین تلفن های هوشمند سال 2018 میلادی در نظر گرفت، رسما معرفی شد. در ادامه، نگاهی به طراحی، مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone خواهیم داشت.

بعد از سلطه چندساله بر کامپیوترهای رومیزی، حالا کمپانی بزرگ ایسوس وارد دنیای تلفن های هوشمند مخصوص بازی شده و بعد از ریزر، از اولین موبایل گیمینگ خود با نام راگ فون پرده برداشته است. طراحی کاملا متفاوت را می‌توان بارزترین وجه تمایز ROG Phone با دیگر محصولات موجود در بازار در نظر گرفت.

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone

مهم‌ترین موضوع در رابطه با گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone، تلاش مضاعف سازندگان در مقایسه با ریزر برای افزایش قابلیت‌ها و تشویق کاربران به خرید آن است. بدون شک، بازی‌خورهای حرفه‌ای از طراحی این محصول جدید استقبال خواهند کرد. بخش جلویی با لایه‌ای از شیشه و برش‌هایی برای تعبیه اسپیکرهای استریو پوشیده شده و روی قاب پشتی هم می‌توان دوربین دوگانه، دریچه‌های خنک‌کننده و لوگوی “ASUS ROG” را پیدا کرد. برای لوگو از نورپردازی RGB استفاده شده است و کاربران می‌توانند آن را به منظور نمایش رنگ‌های مختلف با الگوهای گوناگون برنامه‌ریزی کرده و حتی از آن به عنوان نوتیفیکشن استفاده کنند. در این قسمت می‌توان مثل پنل جلویی، پوشش محافظ گوریلا گلس را هم پیدا کرد. علی‌رغم وجود گواهی رسمی، موبایل مخصوص بازی ایسوس در برابر نفوذ آب مقاومت دارد.

جدای از داشتن جک هدفون و پورت یو اس بی نوع C در بخش پایینی، در بخش چپی یک پورت اضافی در نظر گرفته شده است. از این پورت کناری می‌توان برای شارژ دستگاه هنگام انجام بازی‌ها استفاده کرد تا سیم‌های اضافی در تجربه شما از بازی هیچ اختلالی ایجاد نکنند. جک هدفون نیز از صدای 24bit/192Khz Hi-Res Audio و همچنین DTS Headphone:X پشتیبانی می‌کند.

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone سه منطقه اولتراسونیک حساس به فشار دارد. یکی از این مناطق، همانند گوشی های HTC، لبه دستگاه است که با فشردن آن می‌توانید “X MODE” را فعال کنید؛ حالتی که با غیر فعال شدن وظایف پس‌زمینه و تغییر رنگ تم دستگاه به قرمز، عملکرد دستگاه را بهینه می‌کند. این حالت همچنین می‌تواند فن موجود روی وسیله جانبی “AeroActive Cooler” را هم فعال کند. این وسیله نیز همراه با جک صدا و پورت یو اس بی نوع C در بخش سمت چپی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا هنگام شارژ یا اتصال هدفون، با سیم‌های مزاحم رو به رو نباشید. دو منطفه حساس به فشار دیگر، گوشه‌های پایینی دستگاه در حالت افقی هستند. این قسمت‌ها با نام “AirTrigger” شناخته شده و به عنوان دکمه‌های ماشه مجازی در بازی‌ها عمل می‌کنند. کاربران می‌توانند عملکرد این بخش‌ها را در صورت پشتیبانی بازی از آنها مطابق با سلیقه خود تغییر دهند.

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone

زیر قاب، از نسخه قدرتمندتر تراشه اسنپدراگون 845 با پردازنده 2.96 گیگاهرتزی (به جای فرکانس 2.8 گیگاهرتز) استفاده شده است و خریداران از 8 گیگابایت رم و 128 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهند شد. اینجا می‌توان محفظه مخصوص “GameCool” را به منظور مکش هوای گرم و توزیع آن در سراسر دستگاه پیدا کرد. گوشی گیمینگ ROG Phone همراه با وای فای 802.11ad به دست کاربران می‌رسد و یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 20 وات “HyperCharge” نیروی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند.

در کنار سخت افزار قدرتمند، شاید بتوان صفحه نمایش را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی عنوان کرد. ایسوس از صفحه نمایش 6 اینچی آمولد با وضوح 1080×2160 بهره برده است. مهم‌تر از آن، محتوا با سرعت بازخوانی 90 هرتز و زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه نمایش داده خواهند شد. ایسوس همچنین مدعی پشتیبانی صفحه نمایش ROG Phone از فناوری HDR و پوشش 108.6 درصدی فضای DCI-P3 است.

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone

پشتیبانی از وسایل جانبی مخصوص بازی بسیار گسترده خواهد بود. جدای از “AeroActive Cooler” که بالاتر به آن اشاره کردیم، سازندگان یک کنترلر مخصوص را با نام “Gamevice” توسعه داده‌اند که می‌توان آن را به هر طرف از دستگاه متصل کرد. به علاوه، خریداران می‌توانند از “WiGig Dock” برای استریم بازی روی یک نمایشگر بزرگ از طریق اتصال 802.11ad استفاده کنند. علاوه بر این، سازندگان یک داک را نیز در نظر گرفته‌اند که شما اجازه می‌دهد موبایل خود را به کیبورد، ماوس و مانیتور متصل کنید. در نهایت، داکی مخصوص با نام “TwinView Dock” که با طراحی کشویی ساخته شده است هم در دسترس کاربران خواهد بود. این وسیله، گوشی شما را به یک کنسول دو نمایشگره (صفحه نمایش 6 اینچی 1080p برای “TwinView Dock”) تبدیل کرده و یک باتری اختصاصی 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی روی خود دارد تا تجربه‌ای فوق‌العاده از انجام بازی‌ها برای شما رقم بخورد.

هنوز زمان عرضه دقیق و قیمت گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone اعلام نشده است، ولی انتظار می‌رود فروش این تلفن هوشمند از سه ماهه سوم سال آغاز شود.

بدون شک ASUS ROG Phone با سخت افزار بسیار قوی و قابلیت‌های فراوان ساخته شده و این گوشی حتی در صورتی که قصد خرید آن را نداشته باشید، شما را متحیر خواهد کرد. با این حال، اندروید در زمینه بازی‌ها عملکردی فوق‌العاده ندارد و اغلب بازی‌های آن با سبک کژوال، از این وسایل جانبی جذاب پشتیبانی نخواهند کرد. تعداد عناوین چالش برانگیز نیز پایین بوده و برای اجرای آنها واقعا نیازی به دستگاهی بسیار قدرتمند نیست. همچنین با تکیه بر تجربه عرضه ریزر فون، اغلب عناوین در نرخ بالاتر از 60 هرتز اجرا نمی‌شوند؛ در نتیجه نرخ بازخوانی 90 هرتز تنها زمانی مفید است که مشغول گشت و گذار در منوی گوشی باشید.

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone

در پایان، علاقه‌مندان نباید در انتظار قیمتی پایین برای این گوشی باشند. به علاوه، هرگز داشتن اکوسیستمی کامل از وسایل جانبی همراه با گوشی های موبایل عملی نبوده است. هیچ تضمینی وجود ندارد که این وسایل جانبی با گوشی های جدیدتری از سری ROG سازگاری داشته باشند. با این تفاسیر، انتظار برای پرداخت مبلغی قابل توجه برای دستگاهی که تضمینی برای آینده ندارد، کمی زیاده‌خواهانه است.

ویدیوی معرفی گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. لامصب چقدر خوبه عاشقش شدم

  2. کاش میشد یکی از اینا خرید

  3. ایکس باکس خودش ضرره

  4. اسمو از ایفون برداشته

    • ROG اسمیه که ایسوس واسه وسایل گیمنگش استفاده می کنه و این که کلمه phone کنار کلمه با ابهتی مثل ROG قرار میگیره دلیلی بر تقلید نیست

  5. اخه گوشی واسعه بازی کردنه مگه؟؟