محصولات ایران خودرو

عدم عرضه محصولات ایران خودرو به بهانه افزایش قیمت ؛ ایران خودرو تکذیب کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از عدم عرضه محصولات ایران خودرو به بازار به بهانه افزایش قیمت انتقاد کرد. این در حالی است که شرکت ایران خودرو این موضوع را تکذیب کرده است.

محمد عزیزی، نماینده مردم ابهر و خرمدره و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از عدم عرضه محصولات ایران خودرو به بازار انتقاد کرد و گفت متاسفانه تولیدکنندگان به شعار سال عمل نمی‌کنند و با احتکار محصولات خود منتظر افزایش قیمت‌ها هستند. وی در این رابطه اظهار کرد متاسفانه در شرایطی که مردم به دنبال خرید و استفاده از کالای داخلی هستند، حدود یک ماه است که سایت فروش محصولات ایران خودرو بسته شده و فروش خودروهای این کارخانه متوقف شده است.

احتکار محصولات ایران خودرو تخلف است

این نماینده مجلس، اقدام ایران خودرو را تخلفی آشکار دانست و گفت وزیر صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه پاسخگو باشد. وی افزود کمیسیون صنایع و معادن مجلس قطعا به این موضوع ورود خواهد کرد و در نشست هفته آینده، این اتفاق را در حضور وزیر صنعت در دستور کار خود قرار می‌دهد. عزیزی همچنین بیان کرد:

ایران خودرو به دنبال افزایش قیمت و عرضه محصول تولیدی خود با افزایش 40 درصدی قیمت است. در حالی که خودروهای تولیدی این کارخانه با دلار 3500 تومانی تولید شده و آن‌ها به دنبال عرضه خودرو با قیمت دلار 4200 به بالا هستند. این اقدام در سال حمایت از تولید ملی، خلاف محرز شعار سال بوده و در شرایطی که مردم به دنبال استفاده از کالای داخلی هستند، شاهد هستیم که خودروسازان کشور با عدم عرضه محصولات خود در خلاف جهت شعار سال قدم برمی‌دارند.

در همین حال، گروه صنعتی ایران خودرو با صدور اطلاعیه‌ای، موضوع احتکار محصولات خود را تکذیب کرد. در اطلاعیه ایران خودرو آمده است پس از تولید خودرو در خطوط تولید، فرایند 15 روزه تا تحویل خودرو به مشتریان به طول می‌انجامد. این فرایند 15 روزه شامل کنترل کیفی، تست جاده، شماره‌گذاری، بیمه و تکمیل وجه از سوی مشتریان است. لذا با توجه به تیراژ تولید روزانه شرکت ایران خودرو، همیشه در این شرکت به اندازه 15 روز، خودرو برای تحویل به مشتریان موجود است. این فرایند کاملا طبیعی است و ادعای عدم عرضه محصولات ایران خودرو به بهانه افزایش قیمت کاملا تکذیب می‌شود. ایران خودرو همچنین اعلام کرد این گروه صنعتی به تمامی تعهدات خود در قبال مشتریان پایبند است و تمام تلاش خود را برای جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان به کار خواهد بست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ولی خقیقت چیز دیگه س

  2. کارشون تکذیب کردنه

  3. خب محصولاتو چرتا عرضه نمیکنه جواب اینو نداد

  4. در مورد آپشن های خاصش حرفی نزده خخخ