فناوری نمایشگر کم مصرف اینتل

با فناوری نمایشگر کم مصرف اینتل مصرف برق نمایشگر نصف می‌شود!

فناوری نمایشگر کم مصرف اینتل که به تازگی توسط این ابر غول کامپیوتری معرفی شده است سبب می‌شود تا مصرف برق نمایشگرها 50 درصد کاهش یابد. این قابلیت دست در دست چیپ‌های کم‌مصرف سبب افزایش عمر باتری می‌شوند.

فناوری نمایشگر کم مصرف اینتل امروز در نمایشگاه کامپیوتکس 2018 توسط اینتل رونمایی شد. هرچند اینتل به صورت خلاصه به فناوری جدید خود اشاره کرد و از ارائه جزئیات بیشتر خودداری نمود. ناگفته نماند این فناوری جدید حاصل همکاری اینتل با کمپانی ژاپنی شارپ و کمپانی تایوانی اینولوکس (Innolux) است که مسئولیت تولید نمایشگرهای 1 واتی برای این فناوری جدید اینتل را بر عهده دارند.

فناوری جدید اینتل با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری مدیریت مصرف نیروی این کمپانی سبب می‌شود مصرف برق نمایشگر در برخی شرایط تا 50 درصد کاهش داشته باشد. ناگفته این فناوری قابل نصب روی لپتاپ‌های فعلی نیست و همچنین تنها هنگام استفاده از پردازشگر تصویر اینتل می‌توان از آن استفاده کرد؛ یعنی هنگام استفاده از کارت گرافیک‌های انویدیا و AMD این قابلیت کاربردی ندارد.

حتی با وجود این محدودیت‌ها و صرف نظر از این‌ که این فناوری سبب افزایش 2 برابری عمر باتری لپتاپ‌های 2 در 1 می‌شود، فناوری نمایشگر کم مصرف اینتل به خودی خود نیز بسیار جالب است. همانطور که اینتل به درستی به آن اشاره کرد، نمایشگر بزرگترین مصرف کننده باتری در دستگاه‌های قابل حمل است، پس یافتن راهی برای کاهش مصرف برق این عضو همواره به عنوان تغییری مهم یاد می‌شود. البته حال باید منتظر بود و دید این فناوری پس از عرضه تا چه میزان موثر واقع خواهد شد.

فناوری نمایشگر کم مصرف اینتل

اینتل در نمایشگاه کامپیوتکس 2018 یک نمونه از لپتاپ XPS 13 ساخت کمپانی آمریکایی دل را به همراه داشت که این فناوری در آن نهفته شده بود. بنابر گفته سازنده، فناوری جدید، بسته به نوع کاربری، سبب افزایش عمر 4 تا 8 ساعتی باتری لپتاپ شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این صرفه جوییه برای گوشی هم امکان پذر باشه عالیه