حيات پيش از زمين در جهان وجود داشته است!

 متخصصان ژنتیک با استناد به قوانین مور مدعی شده‌اند که حیات پیش از زمین در جهان وجود داشته و ممکن است از خارج منظومه شمسی نشات گرفته باشد.این محققان آمریکایی در این ایده، از نظریه «مور» استفاده کرده‌اند.نتایج بدست آمده نشان داده که حیات برای اولین بار حدود 10 میلیارد سال پیش بوجود آمده که بسیار قدیمی‌تر از زمین 4.5 میلیارد ساله است. در ادامه با اخبار تکميلي گجت نيوز را همراهي کنيد.

 قانون «مور» نظریه‌ای است که بر اساس آن، پیچیدگی رایانه‌ها به صورت نمایی با سرعت حدود دو برابر ترانزیستورها در هر مدار یکپارچه، هر دو سال افزایش می‌یابد.اگر این قانون را بر روی سرعت پیشرفت‌های محاسباتی چند سال گذشته اعمال کنید، به دهه 1960 که اولین ریزتراشه اختراع شد، می‌رسید.الکسی شاروف از موسسه ملی پیری در بالتیمور و ریچارد گوردون از آزمایشگاه نیروی دریایی نمونه‌های خلیج در فلوریدا این نظریه را بر روی حیات اعمال کردند تا منشا آنرا پیدا کنند.

به گفته این محققان:

امکان سنجش پیچیدگی حیات و سرعتی را که در آن از پروکاریوتها به یوکاریوتها به موجودات پیچیده تر مانند کرم، ماهی و در نهایت پستاندران افزایش یافته، وجود دارد.به گفته این دانشمندان، پسرفت خطی پیچیدگی ژنتیکی در یک مقیاس لگاریتمی که تنها به یک جفت باز عقبتر تعمیم داده شده، نشان می‌دهد که منشا حیات حدود 10 میلیارد سال پیش از است.

این نظریه از ایده « پان‌اسپرمیا» پشتیبانی کرده که بر اساس آن حیات، در جایی بوجود نیامده بلکه همواره در جهان وجود داشته، بذرهای آن در همه نقاط هستی پراکنده شده و پیوسته از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می یابد. بر اساس این ایده، شکلهایی از حیات وجود داشته که در برابر تاثیرات فضا دوام می‌آورند.
این اشکال حیات ممکن است بطور نهفته برای مدت زیادی پیش از برخورد تصادفی با سیارات دیگر یا ادغام با صفحه‌های میان سیاره‌ای سفر کنند.باکتری‌ها در صورت مواجهه با شرایط مناسب بر روی سطح یک سیاره جدید فعال شده و فرآیند تکامل آغاز می‌شود.اگرچه این محققان اذعان کرده‌اند که بخش زیادی از کار آنها نظری است.این پژوهش در مجله Arxiv منتشر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*