آی او اس 12 آیفون های قدیمی

اپل با iOS 12 جان تازه‌ای به آیفون های قدیمی خود بخشید

آپدیت iOS 12 به آیفون های قدیمی اپل (تا مدل آیفون 5 اس) جان تازه‌ای بخشیده و عملکرد آن‌ها را به طور جدید ارتقا داده است. با این اوصاف، شما دلایل بیشتری برای حفظ آیفون قدیمی خود پیدا کرده‌اید.

کمپانی اپل هفته‌ی گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان خود موسوم به WWDC از جدیدترین نسخه‌ی نرم افزاری موبایل های خود، آپدیت iOS 12 پرده برداری کرد. این نسخه می‌تواند عملکرد آیفون های قدیمی را ارتقا بخشیده و دلیل خوبی برای آن باشد که شما نیازی به فروش گوشی خود و خرید یک مدل آیفون جدیدتر نداشته باشید.

ارتقا سرعت آیفون های قدیمی با iOS 12

کریگ فدریگی (Craig Federighi) نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل عنوان می‌کند که آی او اس 12 به آیفون 6 پلاس و مدل کوچکتر آن آیفون 6 اجازه‌ی اجرای اپلیکیشن‌ها 40 درصد سریعتر نسبت به آی او اس 11 را می‌دهد. فدریگی همچنین اشاره می‌کند که صفحه کلید می‌تواند 50 درصد سریع‌تر واکنش نشان داده و اپلیکیشن دوربین نیز از سمت راست صفحه قفل، 70 درصد سریع‌تر اجرا می‌شود.

البته تمامی این موارد بستگی به آن دارد که کاربران چگونه از آیفون های خود استفاده کنند و اگر همه چیز طبق روال باشد، باعث می‌شود آیفون های قدیمی به مراتب سریع‌تر از دوران استفاده از آی او اس 11 یا نسخه‌های قدیمی‌تر فعالیت کنند. در واقع آیفون های قدیمی عملکرد ارتقا یافته‌ای را دریافت خواهند کرد که اپل این شانس را به صاحبانشان می‌دهد تا دلیل بزرگی از حیث عملکرد برای خرید یک مدل جدیدتر نداشته باشند. البته ما باید بیشتر در این مورد بررسی کنیم و ادعای اپل را بسنجیم.

آی او اس 12 آیفون های قدیمی

فدریگی عنوان کرده است که این‌ها فقط نمونه‌هایی از آن است که آی او اس 12 چگونه می‌توانند عملکرد آیفون 6 پلاس و یا آیفون های قدیمی تر تا آیفون 5 اس (که آپدیت را دریافت می‌کنند) را ارتقا ببخشد، در واقع موارد دیگری نیز وجود دارد که باعث افزایش سرعت گوشی های قدیمی اپل می‌شود. یکی از دلایل ارتقا سرعت و بهبود عملکرد، ارتباطی است که آپدیت آی او اس 12 با تراشه‌ی داخل گوشی های قدیمی اپل برقرار می‌کند. فدریگی به طور مثال عنوان می‌کند که این آپدیت می‌تواند به تراشه آیفون شما برای افزایش سرعت جهت اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی آی او اس دستور دهد. iOS 12 همچنین به چیپ آیفون شما می‌گوید در مواقعی که نیازی به سرعت خیلی بالا نیست،‌ به منظور حفظ عمر باتری از این کار دست بکشد.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل شما برای ارتقا گوشی قدیمی‌تان و خرید یک آیفون جدید عمر باتری آن محصول باشد، اما اگر تنها این مورد دلیل شماست، می‌توانید به یکی از فروشگاه‌های مجاز اپل مراجعه کرده و باتری گوشی‌تان را با یک باتری جدید تعویض کنید. با این کار شما صدها دلار پس انداز کرده‌اید. اگر شما یک آیفون 6 یا جدیدتر دارید، اپل باتری شما را با تخفیف 50 دلاری، تنها با هزینه‌ی 30 دلار با یک باتری نو تعویض خواهد کرد.

اما اگر دلیل خرید آیفون های جدید برای داشتن یک دوربین بهتر و امکاناتی بیشتر است، شما می‌توانید خودتان را برای خرید قانع کنید. با این حال لازم به ذکر است که این ارتقاء می‌تواند صدها دلار خرج روی دست شما بگذارد.