تکنولوژی GPU Turbo

تکنولوژی GPU Turbo آنر معرفی شد: توربو شارژ برای گرافیک گوشی های هوشمند

تکنولوژی GPU Turbo شیوه‌ای که به گرافیک گوشی های هوشمند نگاه می‌کنیم را تغییر خواهد داد. فناوری جی پی یو توربو بعد از مدت‌ها توسعه توسط هواوی حاصل شده و می‌توان از آن به عنوان یک توربو شارژ برای گرافیک گوشی های هوشمند یاد کرد.

هووی طی سال‌های اخیر میلیاردها دلار صرف بخش تحقیق و توسعه خود کرده است، به همین دلیل هر سال تکنولوژی‌های انقلابی ارائه می‌کند که در زمینه خود منحصربه‌فرد محسوب می‌شوند. فناوری GPU Turbo که به تازگی توسط شرکت زیر مجموعه آن یعنی آنر معرفی شده است را باید یکی دیگر از این تکنولوژی‌های انقلابی عنوان کنیم.

شرکت‌های گوشی‌ساز رفته رفته تلاش می‌کنند رابط کاربری محصولات خود را طبیعی‌تر کنند، به همین دلیل در هر ورژن جدید از سیستم عامل‌های اختصاصی آن‌ها، انیمیشن‌هایی به رابط کاربری افزوده می‌شود. این ویژگی‌ها و افکت‌های بصری نیازمند پردازش گرافیکی قابل توجهی هستند.

از طرفی دیگر، اجرای بازی‌های سه بعدی دارای گرافیک بسیار بالا بر روی دستگاه‌های موبایل، امروز تبدیل به امری متداول شده است. این موضوع سبب شده مشخص کردن یک پردازشگر گرافیکی مناسب و توانمند که بتواند نیازهای کاربران را برطرف کند، کار دشواری شود. در این بحبوحه، هواوی با تکنولوژی GPU Turbo وارد میدان شد.

تکنولوژی GPU Turbo

مزایای تکنولوژی GPU Turbo

فناوری GPU Turbo بسیار منحصربه‌فرد است، چرا که کارایی پردازشگر گرافیکی را به میزان زیادی در گوشی های هوشمند افزایش می‌دهد. نتیجه، افزایش توانایی دستگاه‌ها برای اجرای بازی‌ها و دیگر محتواهای نیازمند پردازش‌های گرافیکی سنگین است، بدون این که میزان مصرف باتری افزایش پیدا کند.

کاربرد تکنولوژی GPU Turbo را با اعداد بهتر می‌توان درک کرد. هواوی مدعی است به لطف استفاده از این فناوری، کارایی پردازشگر گرافیکی گوشی های هوشمند تا 60 درصد افزایش پیدا کرده و از طرفی، میزان مصرف باتری توسط تراشه دستگاه حین اجرای محتواهای دارای گرافیک بالا به میزان 30 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. این ادعا در صورت کسب شدن در عمل، ادعای انقلابی بودن تکنولوژی GPU Turbo را اثبات می‌کنند.

این شرکت مدعی است با به کار بردن تکنولوژی GPU Turbo ، توانایی پردازشی تک هسته‌ای گوشی های میان‌رده سری آنر، از عملکرد چند هسته‌ای برخی پرچمداران بازار نیز بیشتر خواهد شد! به لطف جی پی یو توربو می‌توان بر روی دستگاه‌های میان‌رده، بازی‌های سه بعدی گرافیکی را با نرخ فریمی بالاتری در مقایسه با زمان اجرای آن‌ها بر روی پرچمداران فاقد GPU Turbo اجرا کرد. هواوی با بازسازی چارچوب گرافیکی سنتی در سیستم‌های دارای سطوح پایین‌تر، به این توانایی دست پیدا کرده است.

تکنولوژی GPU Turbo

بزگترین شرکت گوشی‌ساز چینی اعلام کرد GPU Turbo در آینده قادر به پشتیبانی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد بود و می‌توان از آن در بخش‌هایی همچون آموزش مجازی، خرید آنلاین و یا برقراری ارتباطات از راه دور استفاده کرد.

تکنولوژی GPU Turbo به بیان ساده، راهکاری خلاقانه است که سبب می‌شود نحوه مدیریت پردازش محتواهای گرافیکی توسط GPU درون تراشه گوشی، به روشی فوق‌العاده کارآمد بهبود پیدا کند. به این ترتیب کارایی پردازشگر گرافیکی بدون نیاز به تغییر دادن سخت افزار و اجزای تشکیل‌دهنده آن افزایش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، تکنولوژی GPU Turbo در حکم توربو شارژ برای پردازشگر گرافیکی گوشی عمل خواهد کرد.

این فناوری اولین مرتبه در گوشی هواوی آنر پلی راه پیدا کرد که اولین گوشی گیمینگ چهار بعدی این شرکت محسوب می‌شود. بر اساس گفته‌های هواوی، اکنون از اضافه شدن جی پی یو توربو به برخی محصولات این شرکت در آینده نزدیک مطمئن هستیم که از جمله آن‌ها می‌توان به آنر 10، آنر ویو 10، آنر 9 لایت و آنر 7 ایکس اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این هواوی چه خبره هر روز یه تکنو لوژی رو میکنه