تلگرام طلایی

تلگرام طلایی متعلق به ایران و قانونی است

تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اعلام این خبر از قول وزیر اطلاعات، گفت این نسخه از تلگرام برای فعالیت در کشور منع قانونی ندارد.

پس از فیلترینگ تلگرام در اوایل سال جاری، برخی نسخه‌های فرعی تلگرام مانند تلگرام طلایی مسدود نشدند و همچنان بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در ابتدا به نظر می‌رسید این اپلیکیشن‌ها نیز به مرور زمان فیلتر خواهند شد، اما هر چه که جلوتر رفتیم متوجه شدیم مسئولان مشکلی با فعالیت این نسخه‌های فرعی ندارند.

تلگرام طلایی 25 میلیون عضو دارد

اکنون وزیر اطلاعات و نماینده مجلس شورای اسلامی رسما موافقت خود را با ادامه فعالیت تلگرام طلایی در کشور اعلام کرده‌اند. به تازگی حسن بیکی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد وزیر اطلاعات در ضیافت افطاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و جمعی از نمایندگان مجلس گفته تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. این اپلیکیشن اکنون 25 میلیون عضو دارد و فعالیت آن کاملا قانونی است.

پیش از این نیز ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفته بود برنامه‌هایی مانند Telegram طلایی و موبوگرام که تحت لیسانس تلگرام فعالیت می‌کنند داخلی‌تر بوده و بک آپ داخلی دارند؛ به همین دلیل فعلا تصمیمی برای فیلتر کردن آن‌ها وجود ندارد.