مدیاتک هلیو M70 اینترنت 5G

تراشه مدیاتک هلیو M70 مجهز به مودم 5G معرفی شد

تراشه مدیاتک هلیو M70 معرفی شد. این تراشه مجهز به مودم 5G است و گفته می‌شود همراه با گوشی های سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد.

پس از کوالکام، اینتل، هواوی و سامسونگ حالا نوبت به مدیاتک رسیده است تا از مودم مبتنی بر فناوری ارتباطی 5G خود در تراشه‌ی جدیدی به نام مدیاتک هلیو M70 پرده برداری کند. به نقل از رسانه تایوانی دیجی تایمز، فروش این تراشه مجهز به فناوری 5G همراه با گوشی های سال 2019 آغاز خواهد شد.

مدیاتک هلیو M70 نه تنها از 5G NR پشتیبانی می‌کند، بلکه آخرین استاندارد 3GPP Release 15 را نیز دریافت کرده است. این تراشه جدید می‌تواند به سرعت دانلود حداکثری 5 گیگابیت بر ثانیه‌ای دست یابد. تراشه ساز تایوانی ادعا می‌کند که برای اطمینان از عرضه هلیو ام 70 تا سال 2019، با شرکت‌هایی همچون نوکیا، NTT Docomo، هواوی و China Mobile همکاری کرده است.

مدیاتک هلیو M70 اینترنت 5G

مشخصات مدیاتک هلیو M70 در دسترس نیست

در حال حاضر مشخصات فنی مدیاتک هلیو M70 مشخص نیست، با این حال سازنده عنوان کرده است که کمتر از 30 روز دیگر جزئیات مختلف این تراشه سیستمی را در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد داد. مدیاتک به تازگی تمرکز ویژه‌ای را بر روی بازار گوشی های میان رده و پایین رده گذاشته است. در سال آینده نیز شاهد عرضه نخستین گوشی مجهز به تراشه مدیاتک هلیو M70 و قادر به پشتیبانی از فناوری 5G خواهیم بود.

کوالکام در اکتبر سال 2017 بود که از مودم Snapdragon X50 LTE خود پرده برداشت. در آن زمان کوالکام ادعا کرده بود که این مودم در نیمه‌ی نخست سال 2019 میلادی عرضه خواهد شد. با این حال یک گزارش جدید ادعا  می‌کند که کوالکام سوار بر موج گوشی سازان، به رونمایی از نخستین گوشی های هوشمند 5G در پایان سال جاری میلادی کمک خواهد کرد. این تاشه ساز تایید کرده است که بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند شامل ایسوس، فوجیتسو لیمیتد، فوجیتسو کانکتد تکنولوژیس لیمیتد، اچ ام دی گلوبال (صاحب نوکیا)، اچ تی سی، Inseego/Novatel، ال جی، NetComm Wireless، اوپو، شارپ، سیرا وایرلس، سونی موبایل، Netgear، ویوو، تلیت، وینگ تک، WNC،‌ شیائومی و زد تی ای اقدام به عرضه گوشی های هوشمند مجهز به مودم Snapdragon x50 LTE خواهند کرد.

مدیاتک هلیو M70 اینترنت 5G

در کنگره جهانی موبایل (MWC) امسال نیز شرکت هواوی ادعا کرده بود، همراه با موج تولیدکنندگان جزو نخستین شرکت‌هایی خواهد بود که در نیمه‌ی نخست سال 2019 میلادی اقدام به عرضه یک گوشی 5G می‌کند. حتی شرکت چینی اوپو نیز ادعا کرده بود آن‌ها یکی از اولین تولیدکنندگان گوشی های 5G خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه