تراشه جدید اگزینوس 9820

تراشه جدید اگزینوس 9820 با پردازنده Mongoose 4 ساخته می‌شود

تراشه جدید اگزینوس 9820 سامسونگ با فرآیند ساخت 7 نانومتری FinFET و هسته پردازشگر Mongoose 4 توسعه داده می‌شود. این پردازنده جدید چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

تراشه جدید اگزینوس 9820 که احتمالا قدرت‌بخش پرچمداران 2019 سامسونگ خواهد بود، قرار است با هسته‌های پردازشگر Mongoose 4 تولید شود. “Ice Universe” با انتشار اطلاعاتی تازه مدعی شده است M4 در مقایسه با هسته پردازشگر Cortex-A76 شرکت ARM، به مراتب قدرت بالاتر و مصرف برق پایین‌تری خواهد داشت. اگرچه ARM می‌گوید هسته پردازشگر Cortex-A76 می‌تواند با کلاک 3.3 گیگاهرتز به کار گرفته شود، اما این افشاگر معتقد است سرعت Mongoose 4 فراتر از آن خواهد بود.

قدرت تراشه جدید اگزینوس 9820 با A12 اپل یکسان خواهد بود

Ice Universe امتیازی بالاتر از 13 هزار را در تست چندهسته‌ای بنچمارک “GeekBench” برای تراشه Exynos 9820 پیش‌بینی می‌کند. در این صورت، امتیاز این چیپست با A12 اپل که ماه گذشته در GeekBench رویت شد، تقریبا یکسان خواهد بود.

با اینکه سیستم روی چیپ اختصاصی سامسونگ توسط خود این شرکت، طراحی و تولید می‌شود، تراشه A12 اپل با فناوری ساخت 7 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. یکی از موارد جذاب در مورد A12، تست‌های انجام‌شده روی آن و 23 درصد مصرف برق بیشتر در مقایسه با میزان پیش‌بینی شده است؛ هرچند، قطعا چنین چیزی پیش از معرفی آیفون های جدید برطرف خواهد شد.

تراشه جدید اگزینوس 9820

تا زمان معرفی گوشی های سری گلکسی S10 نباید منتظر به‌کارگیری پردازنده Mongoose 4 در هیچ موبایل دیگری باشید. انتظار می‌رود سامسونگ با رونمایی نسل جدید پرچمداران سری گلکسی S در ماه ژانویه و شهر لاس وگاس، شرایط را برای معرفی گوشی منعطف گلکسی ایکس (یا هر نام دیگری که خواهد داشت) فراهم کند. این موبایل ممکن است در کنگره جهانی موبایل 2019 پیش روی علاقه‌مندان قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*