گروه خودروسازی سایپا

گروه خودروسازی سایپا بزرگترین خودروساز ایران شد

گروه خودروسازی سایپا عنوان بزرگترین خودروساز ایران را به خود اختصاص داده است. در چهار ماه گذشته، نزدیک به 230 هزار دستگاه خودرو توسط سایپا تولید شده و ایران خودرو در رده بعدی قرار دارد.

گروه خودروسازی سایپا از بهمن 1396 تا پایان اردیبهشت 1397 به عنوان بزرگترین خودروساز ایران معرفی شد. طبق گزارشی که توسط دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده، سایپا در این بازه زمانی چهار ماهه تعداد 229 هزار و 829 دستگاه خودروی سواری و تجاری را تولید کرده است. با توجه به این که تیراژ کلی تولید خودرو در ایران در این مدت 502 هزار و 250 دستگاه بوده، گروه خودروسازی سایپا سهم 45.75 درصدی از کل تولید را به خود اختصاص داده و به بزرگترین خودروساز کشور تبدیل شده است.

ایران خودرو پس از گروه خودروسازی سایپا قرار گرفت

پس از سایپا، ایران خودرو با تولید 222 هزار و 403 دستگاه خودرو از بهمن‌ماه گذشته تا پایان اردیبهشت امسال، سهم 44.28 درصدی را به خود اختصاص داده و دومین خودروساز بزرگ ایران شناخته می‌شود. گروه سایپا در ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت به ترتیب با سهم 44.69 درصد، 46.88 درصد، 47.11 درصد و 45.6 درصد از کل تولید خودروهای ساخت ایران، بزرگ ترین خودروساز داخلی شده است. در این مدت، سایپا 215 هزار و 165 دستگاه خودروی سواری، 12 هزار و 546 دستگاه خودروی وانت، 200 دستگاه ون و 2 هزار و 175 دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کرد.

در اواخر سال 1396 یک شوک مدیریتی در گروه خودروسازی سایپا رخ داد که پس از آن، این شرکت با برنامه‌های اصلاح ساختاری مانند افزایش بهره‌وری و توسعه همکاری با زنجیره تامین توانست به سهم بیشتری از بازار دست پیدا کند. در اواخر دهه 80 شمسی نیز سایپا سهم اول بازار ایران را در اختیار داشت، اما با شروع تحریم، تولید خودرو در این مجموعه با کاهش مواجه شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. مدال این مقامو رییس شورای رقابت بکوبه به سینه مدیرعامل سایپا

  2. همون جریان رییس جمهور کره شمالی هست که یک نفر کاندید میشه وبعدشم قبول میشه اونوقت مردم میان توخیابونا شادی میکنن اول شدن سایپا داستانش اینه یا باید از سایپا خرید یاازایران خودرو چون ماشین پراید تو این گروه هست ومردم ضعیف ازاین گروه انتخاب میکنن سایپا اول میشه این افتخار نیست. این یک فاجعه هست دوستان .

  3. خاک تو سرش که بزرگترین خودرو ساز ایران یه دزد مال مردم خوره

  4. اینجور که معلومه انگار مردم خرید خودرو رو تحریم نکردن

  5. اگه جهنمی وجود داشته باشه کارکنای این شرکت صف اول ورود به جهنم هستن

  6. خر نارنجی برادر الاغ زرد

  7. بزرگترین کلاهبردار و حرفه ای ترین ها در گول زدن مردم از همه جا بی خبر

  8. درست میگی… گجت نیوز
    رتبه اول در دزدی و غارت مردم اول سایپا و دوم ایران خودرو