صید یک ماهی عجیب و غریب در چین بسیاری را شگفت‌زده کرده است + ویدیو

صید یک ماهی عجیب و غریب در چین بسیاری را شگفت‌زده کرده است + ویدیو

ماهی عجیب و شگفت‌انگیزی به تازگی در استان جنوبی گوئیژو چین صید شده که شبیه به ترکیبی از پرنده و ماهی به نظر می‌رسد و ظاهر غیرمعمول آن توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

ماهی عجیب و غیرمعمولی اخیرا توسط ماهیگیران چینی صید شده که بدنش به ماهی شباهت دارد و در کمال تعجب، سر آن شبیه به سر پرنده‌ها و یا ورژن کوچکی از سر دولفین است؛ این موجود شگفت‌انگیز در استان گوئیژو، در جنوب چین کشف شده و از زمان پخش شدن عکس‌ها و ویدیوهای مربوط به آن، سوالات بسیاری در ذهن مخاطبان ایجاد شده است. آیا واقعا امکان دارد که این ماهی عجیب یک جاندار دورگه باشد؟

روزنامه گوئیژو که اولین خبر مربوط به ماهی عجیب را منتشر کرد در همان ابتدا اعلام کرده بود که این جاندار از گونه ماهی‌های کپور آب شیرین است، اما این صحبت‌ها عملا هیچ تاثیری بر روی واکنش‌های کاربران به موضوع نداشت و ظاهر غیرمعمول این آبزی در کنار باله‌های عجیب کنار سر جاندار که شبیه به بال پرندگان هستند، جنجال‌های ایجادشده با صید ماهی را داغ‌تر کرد.

همین اتفاق باعث شد تا کارشناسان هم برای روشن‌تر شدن موضوع نظر تخصصی خود را ارائه دهند؛ اندرو کاسینز (Andrew Cossins) از دانشگاه لیورپول انگلستان در این رابطه می‌گوید که تمامی صحبت‌های مطرح‌شده در مورد تولیدمثل بین پرنده و ماهی بی‌پایه و اساس است و منطقی‌ترین توجیهی که می‌توان در مورد ظاهر این ماهی عجیب ارائه کرد، به وجود آمدن یک مشکل جدی در زمان رشد ماهی و تغییر شکل سر جاندار به واسطه این مشکل است.

به بیان دقیق‌تر،‌ این احتمال وجود دارد که رشد سلولی معیوب و باد کردن جمجمه به دلیل دفرمه شدن ساختار استخوانی سر باعث شده که دهان ماهی به سمت پایین کشیده شود و ظاهر عجیب مشاهده‌شده به وجود بیاید.

ویدیو ماهی عجیب صیدشده در چین

 

کاسینز می‌گوید که مشخص کردن دلیل اصلی چنین پدیده‌ای از طریق تصاویر و یا حتی بررسی مستقیم بدن ماهی امکان‌پذیر نیست، اما می‌توان اطمینان داشت که یکی از دو بحث جهش ژنتیک یا مشکلات به وجود آمده از طریق آلودگی‌های محیطی ظاهر این ماهی عجیب را از مابقی کپورهای آب شیرین متفاوت کرده است.

به عنوان مثال اگر مواد شیمیایی آلوده‌کننده فرآیند رشد ماهی را دچار تغییر کرده باشند، رشته‌ای از دگرگونی‌های سلولی ایجاد می‌شود که سرانجام قسمت سر آبزی را به این شکل در می‌آورد‌؛‌ با این وجود سالم ماندن کل بدن به غیر از قسمت سر ماهی باید به این دلیل باشد که چنین مواد آلوده‌کننده‌ای به طور مشخص تنها بر روی رشد این قسمت از بدن آبزی تاثیر گذاشته‌اند.

البته همانطور که اشاره شد، کاسینز معتقد است که مشخص کردن عامل قطعی به وجود آمدن این وضعیت امکان‌پذیر نیست، اما متخصصان هم‌اکنون در حال پژوهش در مورد تاثیر تغییرات تغذیه‌ای، آلوده‌کننده‌های شیمیایی و تغییر در دمای محل زندگی جانداران بر روی به وجود آمدن چنین ظاهر عجیبی در ماهی چینی هستند. از طرف دیگر امکان رشد تومور در سر جاندار هم مطرح شده، اما بسیار کم پیش می‌آید که چنین اتفاقی سایر قسمت‌های بدن جاندار را تحت تاثیر قرار ندهد.

نکته جالب‌توجه در مورد این ماهی عجیب وضعیت جسمی نرمال آن است که نشان می‌دهد که تغییر حالت سر باعث نشده تا زندگی عادی آبزی دچار اختلال شود و رشد جسمی آن از سایر ماهی‌های کپور کمتر باشد. از طرف دیگر، گفته شده که ماهیگیران و سایر افرادی که این جانور عجیب را از نزدیک دیده بودند، پس از تصویربرداری مجددا آن را به آب بازگرداندند و ماهی به زندگی عادی‌اش ادامه داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. چیینی ها همه چیزشون عجیب غریبه

  2. عههه چقدر جالب
    این چینی ها حتی ماهیاشونم خاصه قدرت خدا رو ببین ها

  3. حدایا کله ش مثله کبوتره

  4. تشریحش کنن شاید ساختار جالبی هم داشته باشه که تاحالا ندیده باشیم
    دنیای زیر آب واقعا شگفت انگیزه

  5. چیز خیلی جالبی نیس جهش ژنیه دیگ
    هم تو جانورا داریم هم توی گیاهان.