آیفون های اپل

به این زودی‌ها منتظر عرضه همه آیفون های اپل با پنل اولد نباشید

تا سال 2020 هم‌چنان شاهد ارائه نسخه ارزان‌تر LCD از آیفون های اپل خواهیم بود. این موضوع را وال استریت ژورنال با تکیه بر «منابع زنجیره تامین» تایید کرده است.

وال استریت ژورنال باز هم شایعات قبلی پیرامون استفاده از پنل‌های اولد به جای ال سی دی در آیفون های 2018 را رد کرد. نه تنها یکی از مهندسان اپل پیش‌تر به WSJ اعلام کرده که این شرکت فعلا راهی برای کاهش هزینه‌ها پیدا نکرده است، بلکه کارشناسان نیز می‌گویند در میان آیفون های 2019 هم مثل گوشی های امسال می‌توان مدلی ارزان‌تر با پنل ال سی دی را پیدا کرد.

اما چه چیزی سبب به تعویق افتادن این تاخیر و عدم کنار گذاشتن پنل‌های ال سی دی شده است؟ مطابق با گزارش تحلیل‌گران، فروش ناامیدکننده آیفون ایکس علت این موضوع است. این تلفن هوشمند به عنوان پرفروش‌ترین گوشی موبایل در سه ماهه نخست سال شناخته می‌شود، ولی شرکت اپل و تحلیل‌گران در انتظار جهشی قابل توجه در روند فروش آیفون بودند. بخشی از دلیل قیمت بالای 999 دلاری برای آیفون 10، تامین پنل‌های صفحه نمایش توسط تنها یک تامین‌کننده یعنی سامسونگ بوده است. سامسونگ با در نظر گرفتن نیاز اپل به این پنل‌ها، هرکدام از آنها را با قیمتی بالا در اختیار آمریکایی‌های قرار می‌داده است؛ به گونه‌ای که گفته می‌شود قیمت هر پنل اولد 5.8 اینچی به 100 دلار می‌رسید، در حالی که پنل‌های ال سی دی تنها 40 دلار قیمت داشتند.

آیفون های اپل

با در نظر گرفتن این موضوع که صفحه نمایش یکی از گران‌ترین بخش‌های گوشی های هوشمند است، کار دشواری برای کاهش قیمت آیفون های مجهز به پنل اولد پیش روی مدیران اپل خواهد بود؛ ضمن اینکه بسیاری از کاربران مایل به خرید مدل بهتر “X” هستند. بنابراین، همان‌طور که این گزارش ادعا می‌کند، اپل نقش بزرگ‌تری را برای مدل مقرون به صرفه LCD آیفون های 2018 و البته 2019 در نظر گرفته است.

نیاز به کاهش هزینه‌ها برای استفاده از پنل اولد در آیفون های اپل

تا سال 2020 و زمانی که اپل به صورت کامل به استفاده از پنل‌های اولد روی آورده و تامین‌کننده‌هایی را پیدا کند که پنل‌های اولد را با هزینه پایین‌تری می‌سازند، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که مدل‌های LCD از آیفون های اپل بخش عمده فروش تلفن های هوشمند شرکت را تشکیل خواهند داد. این خبر و تایید دوباره اطلاعاتی مبنی بر بهره‌گیری از طراحی ناچ در نسخه مقرون به صرفه آیفون های 2018 توسط افرادی که در زنجیره تامین اپل هستند، بدون شک برای علاقه‌مندانی که قادر به خرید موبایل های هزار دلاری نیستند، خوشحال‌کننده خواهد بود. برخی منابع می‌گویند اپل با مشکلاتی در قرار دادن ناچ روی نمایشگر LCD مواجه شده و ممکن است این نسخه را کمی دیرتر از مدل OLED روانه بازار کند. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، شانس فروش بیشتر مدل گران‌قیمت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اگه اپل تو شرکتش دوتا مثل ماها رو میداشت الان 10 دفه ای ورشکست شده بود

  2. این که میخاست همه شونو اولد کنه چی شد پس

  3. بهتر که اولد نیستن اینجوری خیلی خوش دست تره

  4. دیدید گفتنم همشون اولد نیستن چخبره بابا

  5. ولی اولد یه چیز دیگس به ننظرم باید زوتر به تولید برسونن مگ اینکه طرح خاص دیگ ای مد نظرشون باشه