باغ های مینیاتوری کی-تورا

باغ های مینیاتوری سیار، حاصل خلاقیت طراحان ژاپنی!

چنانچه شما هم علاقه‌مند به باغبانی هستید اما تصویر می‌کنید که فضای مناسب برای این کار در اختیار ندارید، تماشای این باغ های مینیاتوری را که روی کامیون‌های حمل بار احداث شده‌اند، به شما توصیه می‌کنیم؛ چه بسا تصاویر زیر برایتان الهام‌بخش باشند.

امروزه هنر باغبانی در حال تبدیل شدن به یک فعالیت لاکچری نزد نسل‌های جوان‌تر است. روز به روز خانواده‌های بیشتری برای سکونت به آپارتمان‌ها نقل مکان می‌کنند و داشتن قطعه‌ای زمین قابل کشت برای این دسته از افراد، به آرزویی دست نیافتنی بدل شده است. اما طراحان فضای سبز در ژاپن با اضافه کردن چاشنی خلاقیت به کار خود، ثابت کردند که با احداث باغ های مینیاتوری در بستری غیر متداول، می‌توان این آروزی محال را تحقق بخشید.

رقابت باغبانی کی-تورا (kei-tora) هر ساله توسط فدراسیون طراحان فضای سبز ژاپن برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در آن، تصویر متفاوتی از باغبانی را به نمایش می‌گذارند. در این کشور استفاده از کامیون‌های کی (Kei) عموما در صنعت ساخت و ساز متداول است؛ اما مستعدترین طراحان فضای سبز در این رویداد سالیانه، از سراسر کشور گرد هم جمع می‌شوند و با احداث باغ های مینیاتوری در قسمت حمل بار این کامیون‌های کوچک، چشم‌نوازترین فضای سبز سیار را برای جلب نظر مخاطبان و داوران رقابت، خلق می‌کنند.

دست شرکت کنندگان در این رقابت کاملا باز گذاشته شده است و آن‌ها می‌توانند از اِلمان‌های باغبانی سنتی ژاپن گرفته تا تکنیک‌های مدرن و از انواع نورپردازی گرفته تا آبنماها را برای تبدیل کردن وسیله نقلیه خود به یک اثر هنری، مورد استفاده قرار دهند. در ادامه می‌توانید حاصل کار این طراحان خلاق را در قالب آلبوم تصویری زیر، مشاهده کنید و لذت ببرید.

تصاویری از باغ های مینیاتوری کی-تورا