قیمت موبایل

قول پیگیری وزیر ارتباطات در مورد افزایش قیمت موبایل

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گرانی اخیر گوشی های تلفن همراه واکنش نشان داد و گفت تخلفات صورت گرفته در راستای افزایش قیمت موبایل را پیگیری خواهد کرد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری دلایل افزایش قیمت موبایل در ایران خبر داد و گفت تخلفات صورت گرفته را به زودی گزارش خواهد داد. در روزهای اخیر قیمت موبایل به طور عجیبی افزایش پیدا کرده و به دلیل ثبت سفارش گوشی های تلفن همراه با ارز آزاد، قیمت این کالا در بازار ایران حدود 40 درصد بالا رفته است. رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی نیز اعلام کرده گرانی 30 تا 40 درصدی گوشی های موبایل به دلیل تخصیص نیافتن ارز دولتی به واردکنندگان صورت گرفته و بازرگانان نیز اکنون به جای واردات رسمی به واردات گوشی های مسافری روی آورده‌اند.

کاربران زیادی به دلیل افزایش قیمت موبایل در شبکه های اجتماعی به وزیر ارتباطات اعتراض کرده‌ و از وی خواسته‌اند در این مورد توضیح دهد. کاربران معتقدند با وجود اجرای طرح رجیستری و حذف قاچاق از بازار موبایل و انجام واردات قانونی، انتظار می‌رفت بازار موبایل سر و سامان پیدا کرده و قیمت گوشی‌ها ارزان شود، اما در حال حاضر حتی قیمت یک گوشی آیفون ایکس با ارزش هزار دلار به 10 میلیون تومان رسیده است.

واکنش آذری جهرمی به افزایش قیمت موبایل

در این زمینه، آذری جهرمی در اکانت توییتر خود به گرانی موبایل واکنش نشان داد و با انتشار متنی، قول داد این موضوع را پیگیری کند. وی در این رابطه نوشت:

انتقاد وارد است و هفته گذشته، پیگیری‌هایی در این خصوص داشته‌ام. اکنون امکان شفاف‌سازی و گزارش اختصاص ارز در مدت اخیر به همه گوشی‌های وارد شده در کشور به وجود آمده و در همین هفته عملیاتی خواهد شد. تخلفات صورت گرفته نیز قابل پیگیری است.

وی در پایان قول داد در کرمان و از طریق خبرنگاران، این موضوع را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. نمیفهمم با اینهمه ضرر باز هم چرا مردم ازش حمایت میکنن
    فقط چون با تیشرت میاد تو خیابون؟

  2. هیچ وزیری تاحالا انقد ضربه به بازار موبایل نزده

  3. مثلا پیگیریشون چطوره؟اینکه گوشی یهو گرون نشه بلکه کم کم گرون شه
    واقعا خسته نباشن