پیش فروش خودروهای وارداتی

پیش فروش خودروهای وارداتی تا اطلاع ثانوی ممنوع است

پیش فروش خودروهای وارداتی غیر مجاز است. پس از ممنوع شدن ثبت سفارش واردات خودرو، پیش فروش خودروهای خارجی نیز ممنوع خواهد بود و مشتریان به طرح‌های پیش فروش اعتماد نکنند.

اخیرا با اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت و طبق مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، واردات بیش از 1400 قلم کالا به داخل کشور ممنوع شد و خودروهای خارجی نیز در لیست کالاهای ممنوعه قرار گرفت. بنابراین از ابتدای تیرماه جاری، ثبت سفارش و واردات کالاهای غیر ضروری از جمله خودروی کامل ممنوع شده و ثبت سفارش‌های قبلی انجام شده برای واردات این محصولات نیز در صورتی که تا تاریخ 30 خردادماه، ارز آن‌ها تخصیص نیافته باشد، غیر مجاز است.

مجوز پیش فروش خودروهای وارداتی صادر نمی‌شود

بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، تنها شرکت‌های رسمی واردکننده که دارای نمایندگی از خودروسازان خارجی هستند پس از دریافت مجوز از وزارت صنعت می‌توانند اقدام به پیش فروش خودروهای وارداتی کنند. به این ترتیب با ممنوع شدن واردات خودرو، از این پس وزارت صنعت مجوزی برای پیش فروش خودروهای وارداتی صادر نمی‌کند و خودروهای خارجی از ابتدای تیرماه 1397 تا اطلاع ثانوی پیش فروش نخواهند شد.

با این وجود، شنیده می‌شود بعضی از شرکت‌های نمایندگی همچنان مشغول پیش فروش محصولات خارجی خود هستند، در حالی که از این به بعد امکان واردات خودرو ندارند؛ بنابراین لازم است مصرف‌کنندگان دقت داشته باشند تا در دام کلاهبرداران و سودجویان نیفتند. حتی سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در مورد پرداخت هرگونه پول به شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی هشدار داده است. سرهنگ یاراحمدی در این باره اظهار کرد:

بررسی‌های به عمل آمده در بازار فعلی خودروی کشور به ویژه در تهران حکایت از آن دارد که برخی شرکت‌های فعال در زمینه واردات خودرو همچنان به ثبت نام غیر قانونی سفارش از شهروندان برای خرید خودرو ادامه می‌دهند. با توجه به مصوبه اخیر دولت در خصوص ممنوعیت واردات خودرو و عدم اختصاص ارز به این موضوع، قطعا انجام تعهدات مبنی بر تحویل خودرو برای این گروه از شرکت‌ها وجود نخواهد داشت. این در حالی است که بیشتر ثبت سفارش‌های اخیر برای فروش خودرو از سوی شرکت‌هایی در حال انجام و پیگیری است که فاقد هرگونه مجوز قانونی و لازم از سوی وزارت صنعت برای فعالیت قانونی در زمینه واردات خودرو هستند.

وی در پایان ثبت سفارش برای واردات خودرو را غیر قانونی عنوان کرد و گفت این اقدامات به احتمال زیاد منجر به کلاهبرداری خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. باید به زور پولومونو بدیم خودرو های بیکیفیت داخلی

  2. میدونن که اینجوری دیگه یه کشور ورشکسته میشه

  3. نفس بکشیم؟اجازه هست؟ یا اونم ممنوعه

  4. همچین میگن ممنوع شده انگار ملت صف کشیده بودن برا پیش خرید
    نون نیس بخوریم

  5. همش ممنوع ممنوع این چه وضعیه

  6. الان هیچ مشکلی پیش نیومده عایا ؟؟؟

  7. اطلاع ثانونی، لطفا اصلاح بشه