فناوری TOF 3D Sensing

ویوو با فناوری TOF 3D Sensing به جنگ اپل می‌رود

ویوو با حضور در کنگره جهانی موبایل 2018 شانگهای، از فناوری TOF 3D Sensing برای دوربین تلفن های هوشمند و قابلیت‌های جذاب واقعیت افزوده پرده برداشت.

در ادامه نوآوری‌های شرکت ویوو و عرضه اولین گوشی هوشمند با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه (Vivo X20 Plus UD) و همچنین معرفی اولین موبایل اقتصادی با دوربین سلفی پاپ آپ (Vivo Nex)، حالا این کمپانی چینی از یک تکنولوژی خلاقانه جدید با نام TOF 3D Sensing پرده برداشته است. اما این تکنولوژی که در کنگره جهانی موبایل شانگهای شاهد رونمایی آن بودیم، چگونه عمل می‌کند؟

نقش پررنگ فناوری TOF 3D Sensing در واقعیت افزوده

فناوری TOF 3D Sensing از طریق دوربین کار کرده و به دستگاه اجازه می‌دهد عمق و اطلاعات سه‌بعدی در رابطه با مردم و اشیای مختلف را ثبت کند. از این تکنولوژی جدید می‌توان در زمینه‌های گوناگونی از جمله واقعیت افزوده، تصویربرداری و تعامل کاربر با دستگاه استفاده کرد. به لطف تکنولوژی جدید ویوو، زمانی که طول می‌کشد نور منتشرشده به سنسور بازگردد، قابل شناسایی بوده و نگاشت اشیای مختلف در فاصله حداکثر 3 متری را امکان‌پذیر می‌کند. این سیستم جدید همچنین برای تمام بخش واقعیت افزوده مفید بوده و توانایی شناسایی حرکات و ژست‌های کاربر را دارد. به علاوه، سازندگان می‌توانند از آن برای سیستم‌های سه‌بعدی شناسایی چهره نیز استفاده کنند؛ TOF 3D Sensing می‌تواند اطلاعات سه‌بعدی را با 300 هزار نقطه مختلف دریافت کند.

به گفته ویوو، این سیستم حتی از فناوری Structured Light هم عملکرد بهتری داشته و از آن می‌توان برای زیباسازی چهره بعد از اسکن صورت و استفاده از لباس‌های مجازی برای کاربر استفاده کرد. اگر همه‌چیز همان‌گونه که مدیران می‌خواهند، پیش رود، حتی ممکن است در آینده شاهد به‌کارگیری TOF 3D Sensing در بازی‌های واقعیت ترکیبی نیز باشیم. فعلا اطلاعاتی از زمان عرضه اولین گوشی مجهز به این فناوری در دست نیست، ولی به نظر می‌رسد از همین حالا باید خود را برای دستاوری انقلابی آماده کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به زودی شاهد این میشیم که دیگ رو خود افراد لباس های مجازی اسکن شه دیگ نیازی به خرید هم نباشه

  2. اووووووووووووووف دیگ بقیه هم باید از چندگانه ها دربیان برن سراغ این فناوری