گوگل سرويس خبري Wavii را از آن خود کرد

گوگل سرویس Wavii که در زمینه ارائه خبر فعالیت می‌کند را با قیمت تقریبی 30 میلیون دلار از آن خود کرد. این سرویس که سال گذشته شروع به کار کرد، اخبار را بصورت سفارشی شده به کاربر ارائه می‌دهد. در این سرویس خلاصه‌ای از مقالات، توییت‌ها و بلاگ‌ها براساس شاخه‌های مورد علاقه کاربر در اختیار او قرار داده می‌شود.

اپل نیز چندی پیش یک استارتاپ مشابه را خریداری کرد تا بتواند از آن در دستیار صوتی خود، Siri بهره ببرد. اگر به خاطر داشته باشید، یاهو هم اپلیکیشن مشابه Summly را با پرداخت میلیون‌ها دلار از آن خود کرد و به سرعت از فناوری آن در نسخه جدید اپلیکیشن یاهو برای iOS استفاده نمود.

هنوز گوگل و Wavii در رابطه با مبلغ قرارداد خود صحبتی به میان نیاورده‌اند اما گزارش‌های غیررسمی به رقم 30 میلیون دلار اشاره دارند.
Wavii توسط مهندسی خلق شده که پیش‌تر سابقه کار در مایکروسافت و آمازون را داشته و برای این شرکت‌ها سرویس‌های تحت وب یا اپلیکیشن موبایل تهیه می‌کرده است. از جمله مزایای Wavii می‌توان به یکپارچگی با شبکه‌ اجتماعی فیس بوک اشاره کرد که احتمالا پس از تصاحب آن توسط گوگل، با سرویس گوگل پلاس یکپارچه خواهد شد.

ایده اصلی پشت سرویس Wavii، ارائه هر چیزی که کاربر به آن علاقه دارد به صورت خلاصه و به شکل سفارشی است.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*