مطالب فید اینستاگرام

الگوریتم نمایش مطالب فید اینستاگرام تغییر کرد

تغییر الگوریتم نمایش مطالب فید اینستاگرام جدیدترین تغییری است که در این شبکه اجتماعی اعمال شده است. به این ترتیب کاربران زمانی که همه مطالب منتشر شده طی دو روز قبل را مشاهده کردند، این اتفاق با اعلام یک پیام به آ‌ن‌ها گزارش داده می‌شود.

مطالب فید اینستاگرام از مدت‌ها قبل به ترتیب زمان انتشار مرتب نشده و پست‌های صفحه‌هایی که آن‌ها را دنبال کرده‌اید، طبق یک الگوریتم خاص مرتب می‌شوند. به این ترتیب اگر صفحه‌هایی که بیشتر با آن‌ها در ارتباط بوده‌اند پستی منتشر کنند، آن‌ها زودتر از بقیه موارد به شما نشان داده خواهند شد.

به خاطر برخی اعتراضات درباره الگوریتم مرتب‌سازی مطالب فید اینستاگرام قابلیت جدیدی در اختیار کاربران قرار گرفت که به افراد اجازه می‌دهد بدانند طی 48 ساعت گذشته، در بین کدام پست‌ها اسکرول کرده‌اند. با ورود به آن یک چک مارک بزرگ و یک پیام خواهید دید. خارج از خطوط، پست‌هایی قرار دارند که اگرچه بیشتر از دو روز از زمان انتشارشان می‌گذرد، اما در کنار مطالب تازه منتشر شده، درون فید به شما نمایش داده شده‌اند.

الگوریتم مرتب‌سازی جدید مطالب فید اینستاگرام

با توجه به رفتار شما در اینستاگرام، بعید نیست برخی پست‌هایی که از زمان انتشارشان بیشتر از 48 ساعت می‌گذرد، همچنان برای شما تازه تلقی شوند. به عنوان نمونه اگر با یک کاربر همواره در تعامل بوده و با یکدیگر درون این شبکه اجتماعی ارتباطات زیادی داشته باشید، در صورتی که وی مطلبی منتشر کرده و شما به خاطر چک نکردن اینستاگرام برای یک هفته کامل آن را ندیده باشید، به محض ورود به اپلیکیشن موبایل آن، پست خاطی زودتر از بقیه به شما نمایش داده خواهد شد.

زمان مشاهده مطالب

اما اینستاگرام قابلیت اعلام زمان مشاهده مطالب را آن هم طی 48 ساعت در نظر گرفته است که بازه زمانی قابل قبولی محسوب شده و پاسخی به اعتراض کاربران نسبت به الگوریتم مرتب‌سازی کنونی مطالب فید اینستاگرام است.

به عبارت دیگر، اکنون ترکیبی از الگوریتم پیشین و کنونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این معنی که با وجود نمایش مطالب درون مطالب فید اینستاگرام بر اساس علاقه کاربر، همه پست‌های منتشر شده طی دو روز گذشته نیز ابتدا نمایش داده خواهند شد. بعد از اتمام این دسته از پست‌ها، عبارتی تحت عنوان “You’re All Caught Up” نمایش داده شده (همانند تصویر بالا) و اعلام می‌شود همه پست‌های صفحه‌های دنبال‌شونده توسط شما که طی 48 ساعت اخیر منتشر شده‌اند را مشاهده کرده‌اید.

فیس بوک و اینستاگرام مشغول کار بر روی ابزارهای دیگری هستند که به کاربر اجازه می‌دهد از میزان زمانی که درون اپلیکیشن‌های این شبکه‌های اجتماعی صرف کرده‌اند مطلع شوند. قرار است قابلیت مشابهی را در اندروید 9 و همچنین آی او اس 12 نیز شاهد باشیم که به وسیله نمایش نحوه استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، به کاربر کمک می‌کند از شر اعتیاد به برخی نرم افزارها‌ راحت شود.

زمان مشاهده مطالب

کوین سیستروم (Kevin Systrom)، مدیر عامل اینستاگرام، نیز چندی پیش اعلام کرد این شبکه اجتماعی در پی توسعه ابزارهایی به منظور کمک به کاربران برای اطلاع از زمانی است که درون اپلیکیشن آن صرف می‌کنند.

توییت کوین سیستروم

با وجود این ادعا، درون اینستاگرام هنوز قسمت‌های پرت‌کننده حواس زیادی وجود داشته و روز به روز نیز به آن‌ها افزوده می‌شود. به عنوان نمونه می‌توان به نوتیفیکیشن‌های بخش تازه اضافه شده IGTV اشاره کرد. همچنین قرار نیست بخش استوری به جای دیگری از رابط کاربری اپلیکیشن منتقل شود و همچنان در همان بالا خواهد ماند، به همین دلیل باید بیشتر تلاش کنید تا از شر این قسمت اعتیادآور رها شوید.