خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی

خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا 10 سال دیگر به خریداران ارائه می‌شود

خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی تا 10 سال آینده ادامه خواهد داشت. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد با وجود ممنوعیت واردات خودرو، واردکنندگان وظیفه دارند تا ده سال دیگر به خریداران خود خدمات بدهند.

فرهاد احتشام زاده، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد که با وجود ممنوع شدن واردات خودرو، شرکت های نمایندگی واردکننده خودروهای خارجی وظیفه دارند تا 10 سال آینده خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی را به خریداران ارائه کنند.

نگرانی در مورد خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی

اخیرا برخی از واردکنندگان خودرو اعلام کرده بودند با ممنوع شدن واردات و مشکلات موجود در بازار خودرو، احتمال تعدیل نیروهای شاغل در این بخش وجود دارد. این موضوع موجب نگرانی برخی خریداران از عدم ارائه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی از سوی شرکت‌های واردکننده شد. احتشام زاده در این رابطه اظهار کرد:

این اظهارات دقیق نیستند و ما اطمینان می‌دهیم که طبق قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، تا 10 سال پس از فروش آخرین دستگاه خودروی وارداتی، خدمات پس از فروش به دارندگان این محصولات ارائه می‌شود. در حال حاضر بیش از 15 هزار نفر در شرکت‌های واردکننده خودرو مشغول به کار هستند و حدود 7 هزار نفر از این افراد در بخش فروش خودرو و دیگر بخش‌های مرتبط مانند بازرگانی خارجی و لجستیک فعالیت می‌کنند. با این وجود در صورت ادامه پیدا کردن ممنوعیت واردات، احتمال بیکاری این افراد وجود دارد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو تاکید اگر این 7 هزار نفر، هر کدام یک خانواده سه نفره داشته باشند، با تصمیم اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو، اقتصاد 21 هزار نفر به خطر می‌افتد. وی اضافه کرد ما هنوز نمی‌دانیم سرنوشت ممنوعیت واردات خودرو چه می‌شود. متاسفانه تصمیم‌گیری‌ها پشت درهای بسته صورت می‌گیرند و به نظر می‌رسد رویکرد خاصی در این خصوص وجود دارد.

در روزهای اخیر کارشناسان از ممنوع شدن واردات خودرو دفاع کرده‌اند و می‌گویند در این شرایط اقتصادی، واردات خودرو فشار بیشتری را به منابع ارزی کشور وارد می‌کند. احتشام زاده در این رابطه گفت اگر ما با برخی محدودیت‌های خارجی مواجه شده‌ایم، نباید به سمت خودتحریمی حرکت کنیم. ممنوع کردن واردات خودرو نوعی خودتحریمی در راستای تحریم‌های صنعت خودرو در دوره 90 روزه اعلامی است.