سامسونگ گلکسی نوت 8

گوشی های سامسونگ بدون اجازه اقدام به ارسال عکس از طریق SMS می‌کنند

ارسال عکس از طریق SMS بدون اجازه کاربران مشکل جدیدی است که در برخی گوشی های سامسونگ بروز کرده است. ایراد ارسال تصاویر از طریق اس ام اس در گوشی های سامسونگ سبب شده حریم خصوصی افراد در معرض خطر قرار بگیرد.

متاسفانه برای کاربران گوشی های سامسونگ اخبار بدی به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش تعداد قابل توجهی از کاربران، محصولات این شرکت بدون کسب اجازه از کاربر، اقدام به ارسال تصاویر ثبت شده توسط دوربین به مخاطبانشان می‌کنند. ارسال عکس از طریق SMS بدون اطلاع کاربر توسط گوشی های سامسونگ، برای نخستین مرتبه توسط وب سایت Android Central رویت شد و سپس وب سایت Gizmodo به شرح و بسط آن پرداخت.

کاربران مدتی است پیرامون مشکل یاد شده در ردیت و همچنین انجمن‌های سامسونگ مشغول گله و شکایت هستند. به عنوان نمونه یکی از کاربران ردیت عنوان کرده تمامی تصاویر گوشی وی به یکی از دوستانش ارسال شده است. این اتفاق از طریق اپلیکیشن ارسال پیامک پیش‌فرض گوشی های سامسونگ یعنی Samsung Messages رخ می‌دهد.

ارسال عکس از طریق SMS بدون اجازه!

بر اساس گزارش‌ها، مشکل اصلی اینجاست که کاربران به موقع از بروز حادثه اطلاع پیدا نمی‌کنند، چرا که درون اپلیکیشن‌ پیامک چیزی نمایش داده نشده و آن‌ها بعد از دریافت از بازخورد از مخاطبان خود مبنی بر ارسال عکس‌هایشان به آن‌ها، متوجه موضوع می‌شوند!

گوشی های ساتمسونگ

یکی از سخنگویان سامسونگ در گفتگو با وب سایت The Verge اعلام کرد از گزارش‌های کاربران پیرامون مشکل ارسال عکس از طریق SMS آگاه بوده و تیم فنی بخش موبایل این شرکت مشغول پیگیری موضوع است. طبق مطالب کاربران، سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس جزو مدل‌هایی هستند که مشکل یاد شده درونشان بروز کرده است. سامسونگ از کاربران خواسته در صورت دریافت گزارش از مخاطبان خود درباره ارسال تصاویرشان به آن‌ها، سریعا این موضوع را به شرکت گزارش بدهند. به این ترتیب غول کره‌ای متوجه خواهد شد دقیقا کدام مدل‌ها دارای مشکل هستند.

حریم خصوصی در معرض خطر

برخی کاربران ایراد را به آپدیت خدمات ارتباطات غنی (RCS) که برخی اپراتورها همچون T-Mobile به تازگی منتشر کرده‌اند، ارتباط می‌دهند. به عنوان نمونه، این اپراتور به‌روزرسانی خدمات ارتباطات غنی را چندی پیش برای گلکسی اس 7 و اس 7 اج و تمامی مدل‌های بعد از آن منتشر کرد. به لطف این آپدیت قرار است ظاهر محیط ارسال پیامک بیشتر شبیه به پیام‌رسان‌های مدرن تحت اینترنت شود، همان چیزی که در اپلیکیشن رسمی تازه معرفی شده گوگل برای SMS یعنی اندروید مسیجز نیز دیده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که سامسونگ به صورت رسمی راهکاری برای رفع مشکل ارسال عکس از طریق SMS ارائه کند، وارد تنظیمات گوشی شده و دسترسی اپلیکیشن Samsung Messages به حافظه را غیر فعال کنید.

یکی دیگر از نکات مبهم، نحوه ارسال تصاویر از طریق اس ام اس است! این اتفاق احتمالا از طریق سرویس MMS رخ می‌دهد و یا این که به نحوی لینکی حاوی آدرس عکس‌های کاربر از طریق SMS به دیگران ارسال می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. دوتا از دوستای من samsung galaxy j5 و samsung s5 دارن که دو سال و نیم پیش خریدن میخواستم بدونم گوشی های یکم قدیمی تر سامسونگ هم اینکارو میکنن یا مدل های جدید مثل S8 و S9 اینطور شده؟یا وقتی اندروید 7.0 اپدیت میشه به 8.0 اینطوریه تو اپدیت اینجور مشکلی هست؟متن رو کامل خوندم ولی چیزی دستگیرم نشد.واقعا خبر شک اندازی بود شاید به غیر سامسونگ و بلکه تو گوشی های دیگه هم هست؟

  2. برای سامسونگیا این مشکلات عادیه.
    دیگه از انفجار بدتر نیست که

  3. این فک کنم اسمش جاسوسیه ؟؟

  4. یه لحظه فکرم رفت پیش mms قدیما یه هفته طول میکشید ت برسه

  5. باید از ورود این محصولات غربی جلوگیری بشه