جنگنده نسل بعدی اروپا

جنگنده نسل بعدی اروپا در ویدیویی به نمایش درآمد

کمپانی فرانسوی داسو ویدیویی از طرح خود برای جنگنده نسل بعدی اروپا منتشر کرد که ممکن است نشان دهنده خصوصیات جنگنده نسل بعدی اروپا باشد.

دو کشور آلمان و فرانسه سال گذشته برنامه خود برای توسعه چندین هواگرد جدید اعلام کردند. این برنامه که سامانه نبرد هوایی آینده (FCAS) نام گرفته بخشی از اقدامات گسترده‌ای است که آلمان و فرانسه برای انشان دادن اروپا به عنوان یک قدرت نظامی مستقل انجام داده‌اند. این برنامه در ابتدا توسط فرانسه و آلمان آغاز خواهد شد و کشورهای دیگر اروپایی می‌توانند به آن ملحق شوند و کمپانی‌‎های داسو، تالس، ایرباس و ام بی دی ای در آن مشارکت دارند.

جنگنده نسل بعدی اروپا

بلند پروازانه‌ترین بخش این برنامه، توسعه جنگنده نسل بعدی اروپا است که جایگزین جنگنده‌های یوروفایتر و رافال دو کشور خواهد شد. بعد از گذشت یک سال از توافق این دو قدرت اروپایی برای توسعه جنگنده نسل آینده اروپا، کمپانی نامدار فرانسوی داسو ویدیویی منتشر کرده که در آن طرح‌های مشترک این کمپانی در زمینه هوافضا با کشورهای اروپایی را نشان می‌دهد. در آخر این ویدیو متخصصان این شرکت در حال کار بر روی طرح یک جنگنده رادار گریز دیده می‌شوند که ممکن است یکی از طرح‌های احتمالی برای جنگنده آینده اروپا باشد.

طرحی که در این ویدیو به نمایش گذاشته شده، جنگنده‌ای دو موتوره با طراحی بال دلتا است. این به این معنی است که این جنگنده از قدرت رانش بیشتری نسبت به F-35 برخوردار است. بر خلاف دیگر جنگنده‌های نسل 5 موجود، این طرح فاقد سکان عمودی است که باعث کاهش بازتاب راداری از طرفین و در نتیجه افزایش پنهان‌کاری می‌شود. به نظر می‌ رسد این جنگنده رقیب قدرتمندی برای جنگنده‌های f-35 و سوخوی SU-57 باشد.

سیم تَک، آنالیزور نظامی ارشد در وبسایت فورس آنالیز و همچنین از آنالیزورهای وب سایت استراتفور در مورد این جنگنده گفت:

از نظر توانایی‌ها می‌توان گفت، تمرکز احتمالا بر روی تکنولوژی پنهان‌کاری و یکپارچه سازی سامانه‌های اطلاعاتی است، مثل توانایی به اشتراک گذاری اطلاعات بین هواگردهای دیگر خواهد بود.

تک همچنین گفت که هنوز مشخص نیست که این جنگنده یک جنگنده نسل پنج خواهد بود یا نسل شش. تفاوت جنگنده‌ها نسل شش با نسل پنج رادارگریزی بیشتر، شبکه محور بودن، برخورداری از سنسورهای بسیار دقیق و حساس و سلاح‌های پیشرفته مانند سلاح‌های لیزری و … است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. در کل ما انسانها راه اصلی خودمان را گم کردیم و متاسفانه به سمتی ثوقه ور شدیم که آخرش به نابودی زمین و نابودی بشر ختم خواهد شد و ای کاش تکنولژی به سمت راحتی و نابودی ظلم و فقر رانده میشد.

  2. ما آمریکا را زیر پا میگذاریم

  3. این کعه واقعی نیست

  4. کشورای دیگ دارن همه جوره و از همه لحاظ خودشونو تامین میکنن و پیشرفت میکنن
    اونوقت کشور ما نشسته پول پراید رو کم و زیاد میکنه