نیکون کولپیکس پی 1000

دوربین نیکون کولپیکس پی 1000 با بزرگنمایی 125 برابری معرفی شد

نیکون کولپیکس پی 1000 (Nikon Coolpix P1000) به عنوان جانشین دوربین سوپر زوم قبلی نیکون معرفی شد. دوربین نیکون کولپیکس پی 1000 بدون استفاده از لنزهای غو‌ل‌آسا و بسیار بزرگ قادر به بزرگنمایی تا حداکثر 125 برابر است! در ادامه بیشتر با دوربین نیکون Coolpix P1000 آشنا خواهیم شد.

در تمامی کلاس‌های عکاسی، به دانش آموزان درباره نکته‌ای مهم تاکید می‌شود. بهتر است تا جای ممکن، عمل بزرگنمایی را به وسیل قدم برداشتن به سمت سوژه انجام بدهیم، مگر این که نزدیک شدن به آن ممکن نبوده و یا سبب از دست رفتن سوژه شود. اما دوربین‌های سوپر زوم آمده‌اند تا از سوژه‌هایی که حتی تصور وجودشان را نیز نمی‌کنیم، عکس برداری کنیم. دوربین نیکون کولپیکس پی 1000 نمونه‌ای از آن‌ها است.

نیکون کولپیکس پی 1000 دارای یک لنز 3000 – 24 بوده و قادر است 125 برابر بزرگنمایی داشته باشد! این میزان را با زوم 83 برابری لنز مدل قبلی آن یعنی کولپیکس پی 900 مقایسه کنید. اگر یک سر به یوتیوب زده و فیلم‌های ثبت شده به وسیله بزرگنمایی حداکثری مدل پیشین را مشاهده کنید، با تصور توانایی نیکون کولپیکس پی 1000 به لطف افزایش زوم حداکثری آن تا 125 برابر، دود از سرتان بلند خواهد شد!

میزان گشودگی دریچه دیافراگم در زمانی که بیشترین میزان زوم انجام شده است، در دوربین پی 900 برابر f/6.5 بود که در نیکون کولپیکس پی 1000 به f/8 کاهش پیدا کرده است. البته با توجه به افزایش 42 برابری حداکثر میزان بزرگنمایی، این تغییر کاملا قابل قبول محسوب می‌شود. با این حال حداکثر میزان گشودگی دریچه دیافراگم هر دو مدل f/2.8 بوده و به یک سنسور 16 مگاپیکسلی دارای اندازه 1/2.3 مجهز شده‌اند.

ویدیوی معرفی نیکون کولپیکس پی 1000

با مشاهده ویدیوهای مدل پیشین در یوتیوب متوجه خواهید شد این دوربین نه تنها برای عکاسی از مناظر طبیعی و سوژه‌های واقع در فواصل بسیار بسیار دور، بلکه برای عکاسی از اجرام آسمانی و دیدن آن‌ها نیز کاربرد دارد. با پی 900 قادر به مشاهده سطح ماه با جزییات بسیار خوب بودیم. مطمئنا لذت و دقت این کار به وسیله نیکون کولپیکس پی 1000 به میزان زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

دوربین نیکون کولپیکس پی 1000 دارای یک منظره‌یاب الکترونیکی OLED بوده و قادر است در نرخ 30 فریم بر ثانیه، ویدیوهای 4K ضبط کند. پشتیبانی از عکاسی در فرمت خام (RAW) و همچنین سیستم اسنپ بریج اختصاصی نیکون به منظور اتصال دوربین به دیگر دستگاه‌ها از طریق بلوتوث، از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. وزن دوربین 1.4 کیلوگرم است، به همین دلیل نمی‌توان آن را همیشه و همه جا همراه خود برد.

نیکون قیمت کولپیکس پی 1000 را 999 دلار تعیین کرده که برای یک سوپر زوم تقریبا زیاد است. با این حال با پرداخت هزار دلار، قدرتمندترین سوپر زوم دنیا را در اختیار خواهید داشت. حتی لنزهای جداگانه‌ای که گاهی سی الی چهل سانتی‌‌متر طول دارند، قادر به زوم به اندازه نیمی از توانایی بزرگنمایی پی 900 و پی 1000 نیستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. دوستان لطفا فقط اظهار نظر کارشناسی کنید، خدایش اینو بخرید بهتره یا به قیمت امروز ۳ تا سکه بخرید؟ -قیمت امروز ۳.۵ میلیونه- امیدوارم کسی که ۴ روز دیگه این مطلب رو اینو میخونه نگه طرف از اصحاب کهف بوده تازه از غار اومده خبر نداره قیمت سکه مثلا شده ۶ میلیون!
    من که منتظرم بیاد بخرمش، البته اگر تا اون موقع همه پولم رو برای خرید نون شب نداده باشم.
    واقعا که حیفه این دوربینو نداشت و از اتفاقات این روزا عکس و فیلم با کیفیت تهیه نکرد!
    بی خیال اصلا باید این دوربینو گرفت و یه نگاه دقیق به سیاره های دیگه انداخت تا ببینیم اونجا هم اوضاع مثل اینجا شیش تو پیشه؟!
    من که این دوربینو میگیرم، شما رو نمیدونم،
    ببخشید اظهار نظر کارشناسیم کمی طولانی شد، حیف بود برای همچین دوربینی چند خط ننوشت…

  2. بیصبرانه منتظرم که بیاد تو بازار

  3. مگه تلسکوپه 125 برابر

  4. ما که عقده خیلی چیزا به دلمون موند اینم روش

  5. ده میلیون باید بدیم این ؟؟؟ اخه چرا ااا

  6. دوربین به چ دردی میخوره
    توی این هیری بیری

  7. باید از این دوربینا خرید ها

  8. قیمتش چند هست حالا؟